autor: Szymon Liebert
Nowe informacje na temat The Elder Scrolls: Skyrim
Na łamach ostatniego numeru magazynu OXM pojawiła się zapowiedź The Elder Scrolls: Skyrim, w której zawarto kilka nowych ciekawostek na temat produkcji. Bethesda zamierza odejść od zawartości generowanej przez automat i postawić na ręcznie tworzone lokacje. Dzięki temu gra powinna być znacznie bardziej dopieszczona.
Na łamach ostatniego numeru magazynu OXM pojawiła się zapowiedź The Elder Scrolls: Skyrim, w której zawarto kilka nowych ciekawostek na temat produkcji. Bethesda zamierza odejść od zawartości generowanej przez automat i postawić na ręcznie tworzone lokacje. Dzięki temu gra powinna być znacznie bardziej dopieszczona.
Lokacje
W Skyrim nie zabraknie kilku nowych skupisk ludzkich – największym miastem będzie Windhelm, główna baza frakcji Imperial Guard, znajdująca się na drodze do Morrowind. Atrakcją tej metropolii będzie spektakularny pałac.
W północnej części dystryktu Solitude znajdziemy tętniącą życiem mieścinę The Bard’s College, w której będzie odbywał się regularny festiwal palenia kukieł króla Olafa.
Zwiedzanie podziemi to chleb powszedni bohaterów. Bethesda pracuje nad 120 różnymi lokacjami tego typu, które będą różniły się od siebie pod wieloma względami.
Nad tym wycinkiem gry pracuje ośmiu pracowników – nie korzystają oni z narzędzi automatycznego generowania terenu, ale tworzą podziemia własnoręcznie. Dzięki temu w wielu z nich znajdziemy jedyne w swoim rodzaju łamigłówki.
Przykładową lokacją są starożytne nordyckie podziemia - Bleak Falls Barrows – w których pojawią się podziemne rzeki, czy korzenie drzew wystające z sufitu.
Umiejętności
Z nowego tekstu dowiedzieliśmy się, że złodzieje otrzymają perka zapewniającego cichsze poruszanie się postaci. Do serii powróci telekineza, a podnoszenie poziomu zręczności (agility) nie będzie wymagało nieustannego podskakiwania.
Potwierdzono również, że posiadacze toporów otrzymają atak zadający krwawiącą ranę. Wojownicy biegli w maczugach będą mogli natomiast zignorować zbroję przeciwnika.
Inne zdolności potwierdzone do tej pory to: Alchemy, Illusion, Conjuration, Destruction, Restoration, Alteration, Enchanting.
Okrzyki
Smocze okrzyki to nowy typ zdolności w Skyrim. Jeden z nich pozwoli odepchnąć przedmioty znajdujące się przed bohaterem (Unrelenting Force).
Każda z tego typu umiejętności będzie regenerowała się przez pewien okres czasu po użyciu. Same okrzyki złożymy z fraz, które odczytamy ze ścian rozsianych po nordyckich podziemiach. Poznając kolejne frazy będzie można rozwijać i wzmacniać poszczególne ataki.
Nowych okrzyków nauczymy się także po zabiciu smoka – wchłoniemy jego duszę. Prawdopodobnie będzie to jednak dotyczyło tylko wybranych bestii.
Sztuczna inteligencja
Przeciwnicy i przyjazne postacie będą zachowywać się znacznie ciekawiej. Przykładowo wilki wypuszczą się kilka razy dziennie na polowanie, a resztę czasu spędzą w swojej jaskini. Gdy uda im się upolować zwierzynę będą pilnowały jej i ochraniały przed napastnikami. Oczywiście zwierzęta mogą udać się w pogoń za graczem, który wejdzie na ich terytorium.
Poziom trudności
Przymierzając się do ustalania poziomu trudności firma podobno analizowała rozwiązania ze swojego Fallouta 3. Todd Howard, producent z Bethesdy, przyznał w rozmowie z OXM, że zdaje sobie sprawę z tego jak bardzo fani nie lubili skalowania poziomów przeciwników w Oblivionie. W kolejnej grze dostaniemy rozwiązania znane z postnuklearnej serii.
To oznacza, że gdy wejdziemy do danej lokacji gra dostosuje poziom trudności do naszej postaci, ale zapamięta te ustawienia. Gdy wrócimy do tego samego miejsca po jakimś czasie nie stanie się ono jeszcze trudniejsze. Deweloper może też wyznaczyć z góry, które podziemia będą bardziej wymagające od innych (niezależnie od skalowania przeciwników), więc wyzwań nie zabraknie.
Szarobrodzi
W grze pojawią się tajemniczy starzy mężczyźni znani jako Greybeards. Mieszkańcy wioski High Hrothgar, znajdującej się w jednym z najwyższych punktów krainy, będą ekspertami w temacie smoków. Z tego względu odegrają oni ważną rolę w przygodzie bohatera.
Szarobrodzi będą mistrzami mocy określanej jako The Voice, dzięki której przykładowo skontaktują się z graczem w pewnym momencie gry. Ogólnie rzecz biorąc Greybeards staną się dla uniwersum Skyrim kimś w rodzaju rycerzy Jedi.
Inne ciekawostki
W grze pojawią się magiczne runy, przypominające pułapki. Gdy przeciwnik wdepnie w runę mrozu, którą umieścimy na ziemi, zostanie przebity lodowymi kolcami.
Skyrim jest tworzony od podstaw ręcznie – autorzy nie korzystają z żadnych narzędzi do automatycznego generowania terenu. Inspiracją do tego był dodatek do Obliviona - The Shivering Isles.
Poznaliśmy przykładowe zadanie stworzone przez system Radiant Story (dynamiczny kreator questów) – otrzymamy zlecenie od sklepikarza Lucana aby udać się do Bleak Falls Barrow i odszukać antyczny złoty kieł smoka. Jeśli zabijemy mężczyznę przed podjęciem misji to zostanie ona przypisana jego przyjaciółce Camilli.