Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 listopada 2020, 14:55

Nintendo zarabia jak szalone. Sprzedano prawie 70 mln Switchów

Nintendo opublikowało nowy raport finansowy. Firma pochwaliła się doskonałymi wynikami Switcha, który sprzedał się w ponad 68 mln egzemplarzy. To oraz popularność gier sprawiły, że minione trzy miesiące były bardzo udane dla spółki.

Nadchodząca premiera dziewiątej generacji konsol skupia na sobie uwagę całego rynku, tak deweloperów oraz wydawców, jak i graczy. Wyjątkiem jest Nintendo, które – tak jak poprzednio – nie śpieszy się z doganianiem sprzętu konkurencji. Przynajmniej pod względem technologicznym, bo ostatnia platforma „wielkiego N” nie przynosi firmie wstydu. Nowy raport finansowy Nintendo ujawnia, że do końca września sprzedano ponad 68,3 miliona egzemplarzy Nintendo Switcha. Tylko przez trzy miesiące nabywców znalazło 6,86 mln urządzeń, a więc o niemal 43% więcej niż w podobnym okresie rok wcześniej. Dzięki temu „pstryczek” z łatwością przebił wynik kultowego NES-a (61 mln sprzedanych konsol).

Wynik ten wciąż nie umywa się do osiągnięć PlayStation 4, które dawno zdeklasowało konkurencję. Oczywiście Switch zaliczył dwuletnie opóźnienie względem rywali, z których jednego najpewniej zdążył wyprzedzić już jakiś czas temu. Sprzęt Nintendo ma więc jeszcze szansę dogonić PS4 – o ile debiut PlayStation 5 oraz Xboksa Series X/S nie odciągną od „pstryczka” potencjalnych nabywców. Jednak gigant z Kioto najwyraźniej nie ma co do tego większych obaw. Firma zdecydowała się bowiem zwiększyć prognozowaną sprzedaż Switcha w tym roku fiskalnym (tj. okres od kwietnia 2020 roku do marca 2021 roku) z 19 do 24 milionów egzemplarzy.

Sprzedaż gier na Nintendo Switch

O sile Switcha decydują tytuły ekskluzywne Nintendo, które nadal cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Po ostatnich trzech miesiącach pierwsza trójka najlepiej sprzedających się gier pozostała niezmieniona w stosunku do raportu z sierpnia. Na czele pozostaje Mario Kart 8: Deluxe Edition (28,99 mln kopii), które błyskawicznie dogania Animal Crossing: New Horizon (26,04 mln egzemplarzy). Za nimi i ze znacznie mniejszym wzrostem ulokowało się Super Smash Bros. Ultimate (21,01 mln kopii), być może w związku z problemami z trybem sieciowym. Należy jednak wspomnieć o październikowej premierze najnowszego DLC, dzięki któremu do największego crossovera w historii gier dołączyli bohaterowie Minecrafta. Niewykluczone, że zwiększyło to zainteresowanie SSBU.

Nintendo zarabia jak szalone. Sprzedano prawie 70 mln Switchów - ilustracja #1
Minecraft Steve i spółka dostali zaproszenie do Super Smash Bros. Ultimate dopiero w zeszłym miesiącu.

Największe bestsellery na Nintendo Switch

#

Gra

Liczba sprzedanych egzemplarzy

1.

Mario Kart 8: Deluxe Edition

28,99 mln

2.

Animal Crossing: New Horizon

26,04 mln

3.

Super Smash Bros. Ultimate

21,01 mln

4.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

19,74 mln

5.

Pokemon Sword / Pokemon Shield

19,02 mln

6.

Super Mario Odyssey

18,99 mln

7.

Pokemon: Let’s Go, Pikachu! / Pokemon: Let’s Go, Eevee!

12,49 mln

8.

Super Mario Party

12,1 mln

9.

Splatoon 2

11,27 mln

10.

New Super Mario Bros. U Deluxe

8,32 mln

Tradycyjnie Nintendo podało też wyniki innych produkcji z ponad milionem sprzedancyh egzemplarzy. Szczególnie wyróżnia się tu 5,21 mln kopii Super Mario 3D All-Stars, które zadebiutowało dopiero 18 września. Tytuł będzie dostępny w sprzedaży tylko przez ograniczony czas (tj. do marca 2021 roku), co zapewne zachęci do zakupu kolejnych nabywców. Nieźle wypadła też ostatnia odsłona podserii Paper Mario, dostępna na rynku od 17 lipca.

#

Gra

Liczba sprzedanych egzemplarzy

1.

Luigi’s Mansion 3

7,83 mln

2.

Ring Fit Adventure

5,83 mln

3.

Super Mario 3D All-Stars (premiera 18 września)

5,21 mln

4.

Paper Mario: The Origami King (premiera 17 lipca)

2,82 mln

5.

51 Worldwide Classics

1,81 mln

6.

Xenoblade Chronicles: Definitive Edition

1,4 mln

Świetna sprzedaż gier oraz sprzętu przełożyła się na równie znakomite wyniki finansowe Nintendo. Zysk operacyjny w pierwszej połowie bieżącego roku fiskalnego (czyli okres od kwietnia do września) zwiększył się o 209% (do 2,8 miliarda dolarów) w porównaniu do zeszłego roku. Sprzedaż zaliczyła mniejszy, ale wciąż znaczny wzrost o 73% (do 7,4 mld dolarów).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej