Nike reklamuje się w Roblox
Firma Nike stworzyła na platformie Roblox tzw. Nikeland, gdzie gracze mogą brać udział w różnorakich minigrach. Ma to rzecz jasna służyć promocji marki.
- Nike nawiązało współpracę z Roblox.
- W jej wyniku powstał Nikeland – wirtualna kraina, w której gracze mogą brać udział w różnorakich minigrach.
- Ponadto w tytule pojawiły się akcesoria wzorowane na znanych produktach Nike.
Marketing wykorzystujący gry nie jest niczym nadzwyczajnym. Najjaskrawszym tego przykładem są gry sportowe, w których co rusz możemy natknąć się na loga różnych znanych firm. Czasem jednak reklamy w grach nie ograniczają się jedynie do pokazania charakterystycznego symbolu. Tak jest właśnie w tym przypadku. Otóż doskonale wszystkim znany producent odzieży i akcesoriów sportowych – Nike – ponownie (po 2019 roku i wydarzeniu Nike Air Max Day) nawiązał współpracę z Roblox. W jej wyniku na owej platformie umożliwiającej tworzenie własnych gier i światów powstał tzw. Nikeland.
Nikeland jest wirtualnym miejscem, które zostało osadzone w pobliżu głównej siedziby firmy znajdującej się w Beaverton w stanie Oregon. Dostęp do niego jest zupełnie darmowy. Znajdują się tam liczne, szczegółowe areny, gdzie gracze wraz z przyjaciółmi mogą brać udział w różnorakich minigrach, takich jak „podłoga to lawa” czy zbijak. Docelowo przy okazji ważnych wydarzeń sportowych, jak przyszłoroczne Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w Katarze, mają się pojawiać specjalne, okresowe rozgrywki.
Warto zaznaczyć, że w minigrach dostępnych w Nikeland można brać udział z wykorzystaniem ruchu w rzeczywistym świecie. Służą do tego urządzenia mobilne, którymi można machać i wymuszać w ten sposób na naszym awatarze określone ruchy.
Może Cię zainteresować:
- Squid Game w Robloxie – masa gier próbuje podpiąć się pod serial
- Czym jest Roblox i dlaczego właśnie przebił EA i Take-Two na giełdzie
- Twórcy Robloxa warci więcej od CD Projektu, Ubisoftu czy Take-Two
Branie udziału w aktywnościach w Nikeland, odnajdywanie różnych znajdziek, a nawet przygotowywanie nowych zabaw i aren nagradzane jest Niebieskimi Wstążkami oraz Złotymi Medalami. Dzięki tym pierwszym możemy zdobyć kolejne materiały do budowania własnych lokacji. Natomiast drugie odblokowują nowe wirtualne produkty dla awatarów. Można je chociażby przyodziać w akcesoria od Nike, zarówno w klasykę, taką jak Air Force 1 i Nike Blazer, jak i w nowości pokroju Air Force 1 Fontanka i Air Max 2021.
Wygląda na to, że stworzenie Nikeland w Roblox jest dobrym posunięciem. Ostatecznie platforma ta cieszy się bardzo dużą popularnością (może się ona pochwalić ponad 200 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie), z czego John Donahoe, obecny prezes Nike, który wcześniej pracował między innymi dla eBaya, z pewnością doskonale zdaje sobie sprawę. Decyzję tę pochwala także analityk Sam Poser. W rozmowie z CNBC podkreślił on, że ten ruch pozwoli nie tylko wcześnie zaznajomić młodych ludzi z marką, ale również stanowi źródło cennych informacji. Nike może sprawdzić, z jakim przyjęciem mogą spotkać się ich nowe produkty, zanim zostaną oficjalnie wprowadzone na rynek.
Na definitywną odpowiedź na to, czy Nikeland jest sukcesem, przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Wszakże nieraz okazywało się, że gracze niechętnie podchodzili do marketingu firm trzecich w ich ulubionych produkcjach.