Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 grudnia 2024, 14:00

Nie wszystkie nowe gry FromSoftware będą soulslike'ami. Miyazaki mówi o przyszłości marki Elden Ring

Hidetaka Miyazaki nie przekreśla rozwoju marki Elden Ring, ale na razie studio FromSoftware stawia na wiele projektów i różnorodność gatunków.

Źródło fot. From Software / Bandai Namco.
i

Twórca Elden Ring nie zmienił zdania w kwestii powstania kontynuacji tego hitu, ale ma inne ambitne plany. Hidetaka Miyazaki udzielił kolejnego wywiadu, w trakcie którego napomknął o przyszłości studia FromSoftware.

Szef zespołu, który dał firmie serię Dark Souls, Bloodborne’a, i cykl Armored Core, nie raz, nie dwa wypowiadał się na temat Elden Ring 2. W rozmowie z serwisem Game Watch w zasadzie powtórzył swoje wcześniejsze słowaobecnie FromSoftware nie bierze pod uwagę stworzenia kontynuacji ER, ale „nie oznacza to, że studio zaprzecza rozwojowi marki Elden Ring.

Jednakże na razie Miyazaki ma inne plany. Japończyk zdradził, że FromSoftware pracuje nad wieloma projektami z „szerokiej gamy” gatunków. Jak to ujął, w przyszłości studio „zaprezentuje się na nowo na wiele różnych sposobów”. Część z tych projektów powstaje pod przewodnictwem Miyazakiego, ale nie wszystkie. Niemniej cały zespół dokłada starań, by „stworzyć jeszcze lepsze gry”.

Skądinąd wiemy, że twórca marzy o wyprodukowaniu „idealnej gry RPG” w klimatach fantasy, a następna produkcja jego studia będzie bliższa Sekiro niż ER. Miyazaki napomykał też o kontynuowaniu serii Armored Core po sukcesie Fires of Rubicon oraz klasycznego jRPG. Niemniej to trochę mało, by mówić o dużej różnorodności gatunkowej. Czyżby więc deweloper myślał o dalej idących eksperymentach?

Warto też przypomnieć, że Elden Ring nieco zniechęcił Miyazakiego skalą, co tłumaczyłoby, dlaczego póki co nie myśli o stworzeni kontynuacji. W końcu sequele zwykle muszą być „większe” i „lepsze” od poprzedników (aczkolwiek część twórców uważa, że moda na ogromne światy staje się coraz mniej atrakcyjna).

  1. Elden Ring to zaskakująco dobry RPG z naciskiem na roleplaying – o ile podejdziemy do niego w odpowiedni sposób
  2. Nie przyznaje się do tego, ale zmienił branżę gier wideo. Kim jest twórca Dark Souls

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej