autor: Daniel Kazek
Najnowszy patch do Age of Empires III już dostępny
Długo oczekiwany patch do Age of Empires III wreszcie ujrzał światło dzienne. Jak twierdzi znaczna część fanów gry, dzięki tej łacie, Age of Empires III nareszcie można nazwać finalnym produktem.
Długo oczekiwany patch do Age of Empires III wreszcie ujrzał światło dzienne. Jak twierdzi znaczna część fanów gry, dzięki tej łacie, Age of Empires III nareszcie można nazwać finalnym produktem.
Poprawka w wersji 1.02 usuwa m.in. problemy z Direct3D oraz niestabilnym dźwiękiem. Na warsztat wzięto także bitwy morskie, z którymi to część graczy miała wcześniej trochę kłopotów. Najnowszy patch oferuje ponadto szereg usprawnień dla trybu multiplayer, jak chociażby rozwiązanie problemu użytkownika opuszczającego rozgrywkę, czy też udoskonalenie czata. Pełną listę poprawek, znaleźć można pod tym oto adresem. Łata na dzień dzisiejszy dostępna jest tylko za pośrednictwem wewnętrznego update’u.
Trzecia część znakomitego cyklu strategii czasu rzeczywistego nieustannie rozwijanych od roku 1997 przez zespół Ensemble Studios. Akcję pierwszej części tej serii osadzono w starożytności, zaś drugiej w średniowieczu. Ta odsłona pozwala nam na uczestniczenie w kilkusetletnim podboju Ameryki, czyli mniej więcej w okresie zamykającym się w ramach od XVI do XIX wieku. Autorzy wybrali taki, a nie inny okres historyczny nie tylko dlatego, że stanowi kontynuację tego co widzieliśmy w poprzednich częściach. Wpływ na taką decyzję miał też fakt, iż była to era niespotykanego dotąd rozwoju militarnego i technologicznego. Na samym jej początku nadal dominowały wojska uzbrojone na średniowieczną modłę, tj. w piki, kusze itp., zaś z biegiem czasu pola bitew wypełniły formacje używające wszelakiego rodzaju broni palnej, począwszy od muszkietów, a skończywszy na działach.
Kluczowe elementy rozgrywki znane z pierwszego i drugiego Age of Empires, takie jak: odkrywanie zaciemnionych części map, opcje ekonomiczne, zakładanie i rozbudowywanie miast, czy siłowe rozwiązanie konfliktów; nadal znajdziemy w tej produkcji, aczkolwiek poddano je licznym usprawnieniom. Zmieniła się również konstrukcja trybu kampanii. Zamiast dość krótkich, niezależnych kampanii znanych z Age of Kings, mamy tutaj sfabularyzowane kampanie, przypominające te które pojawiły się w Age of Mythology. Część z wydarzeń w jakich możemy uczestniczyć oparta jest na faktach historycznych (wojna francusko-indiańska czy rewolucje południowoamerykańskie), jednakże spora ich ilość to już wymysły autorów, które mają urozmaicić rozgrywkę.
Bardziej szczegółowe informacje na temat gry, można znaleźć w naszej Encyklopedii.