Nadchodzi Age of Empires Online
Już od pewnego czasu huczało od plotek na temat nowego projektu Robot Entertaiment, zatytułowanego Spartan. Teraz nadszedł czas by położyć kres wszystkim spekulacjom. Okazuje się, że była to tylko nazwa kodowa i w rzeczywistości studio pracuje nad Age of Empires Online. Mamy dla was pierwsze konkretne informacje, screeny i materiały video.
Już od pewnego czasu huczało od plotek na temat nowego projektu Robot Entertaiment zatytułowanego Spartan. Teraz nadszedł czas by położyć kres wszystkim spekulacjom. Okazuje się, że była to tylko nazwa kodowa i w rzeczywistości studio pracuje nad Age of Empires Online. Mamy dla was pierwsze konkretne informacje, screeny i materiały video.
Zgodnie z nazwą całość rozgrywki będzie ukierunkowana na aspekt multiplayer. Gracze otrzymają możliwość stworzenia od podstaw żyjącego sieciowego imperium, które potem wchodzić ma w interakcje (zarówno pokojowe, jak i wojenne) z tymi tworzonymi przez inne osoby na całym świecie. Wszystko koncentrować się będzie wokoło wybudowanej przez nas stolicy, skąd udamy się na misje poboczne oraz na umówione rozgrywki z przyjaciółmi. Gra zostanie oczywiście zintegrowana z systemem Games for Windows Live, umożliwiając łatwą komunikację i znajdowanie innych graczy chętnych do zabawy w trybach rywalizacji lub kooperacyjnych.
Age of Empires Online ma stanowić połączenie elementu rozpoznawczego serii, czyli rozbudowanej mechaniki RTS z bogatym aspektem społecznościowym. Gra zaoferuje oczywiście klasyczne rozgrywki polegające na budowaniu miasta, zarządzaniu surowcami i toczeniu bitew z innymi graczami (słowem, to do czego przywykli fani cyklu), ale twórcy nie zamierzają na tym poprzestać. Nasza stolica będzie stałym miejscem, istniejącym 24 godziny na dobę. Z tego miejsca udawać się będziemy na konkretne misje (samotnie, albo z przyjaciółmi), zdobywać nagrody i rozwijać naszą cywilizację od skromnej wioski, aż po potężne imperium. Poddani mają nieprzerwanie zbierać surowce i rozbudowywać swoje otoczenie, nawet gdy my będziemy poza grą.
Na screenach widoczny jest nowy styl graficzny, o wyraźnie bardziej kreskówkowym zabarwieniu. Twórcy celowali w zaprojektowanie przystępnego dla nowych graczy (i prezentującego się przyzwoicie nawet na niskich ustawieniach) wyglądu, który jednocześnie będzie także specyficzny i charakterystyczny dla serii. Trzeba przyznać, że coś w tym jest, ponieważ wypuszczone materiały przywodzą na myśl bardziej stylizowaną wersję Age of Mythology. Jednocześnie Robot Entertaiment oraz Microsoft chcą podkreślić, że gra ma niewiele wspólnego z przeglądarkowymi strategiami typu Travian. Age of Empires Online tworzona jest jako wysokobudżetowa superprodukcja i godna kontynuacja słynnego cyklu. Do dnia dzisiejszego seria sprzedała się w ponad 20 milionach egzemplarzy, więc zarówno deweloper, jak i wydawca doskonale zdają sobie sprawę z ciężaru odpowiedzialności. Całość ma być łatwiejsza do przyswojenia dla nowicjuszy, ale nie kosztem głębi rozgrywki.
Projekt tworzony jest przez studio Robot Entertainment. Jako, że firmę tę założyli byli pracownicy Ensemble możemy być pewni, że seria jest w dobrych rękach. Gra wydana zostanie w przyszłym roku, a debiut rynkowy poprzedzoną szeroko zakrojone beta testy. Premiera będzie jednak dopiero początkiem. W planach jest regularne dodawanie nowych materiałów i rozbudowa każdego elementu całości. Nie ujawniono jeszcze modelu finansowego, wiadomo jedynie, że na pewno nie będzie żadnych abonamentów. Ruszyła już oficjalna strona, gdzie można zgłosić swoją gotowość do wzięcia udziału w becie, jak również obejrzeć screeny oraz pierwszy trailer.
Nie da się ukryć, że Microsoft nie był w ostatnich latach zbyt przychylny graczom komputerowym. W ciągu kilkudziesięciu miesięcy firma ta pozbyła się każdego posiadanego dewelopera pecetowego oraz skasowała wszystkie projekty tworzone na tę platformę. Wśród ofiar było również Ensemble Studios, a jego odejście wiele osób potraktowało jako śmierć najpopularniejszej serii tego zespołu, czyli Age of Empires. Microsoft zamierza teraz powrócić z hukiem na rynek gier pecetowych i zadośćuczynić wszystkim krzywdom. Korporacja zdaje sobie sprawę z nieufności graczy, dlatego chce powoli odzyskiwać zaufanie fanów czynami a nie słowami. Słyszeliśmy już o konwersji Fable III na system Windows, ale to dopiero początek. Firma nie chce, by jej aktowość w sferze komputerowego grania ograniczała się jedynie do portów z konsoli. Zamiast tego szykowane są produkcje tworzone wyłącznie na PC i pierwszą z nich będzie właśnie Age of Empires Online.