

Age of Empires III PC
Trzecia pełnoprawna odsłona legendarnego cyklu strategii RTS, opracowanych i rozwijanych pod czujnym okiem firmy Microsoft.
Age of Empires III Premiera PC
18października2005
pudełko PL
1grudnia2005
producent: Ensemble Studios wydawca: Xbox Game Studios / Microsoft Studios wydawca PL: CD Projekt SA Strona oficjalna
Polskie napisy i dialogi
Po 19 latach podstawowa wersja Age of Empires 3, jednej z najlepszych gier RTS w historii, znika ze sprzedaży i przechodzi w stan offline
Age of Empires: Definitive Edition z datą premiery; Age of Empires II i III doczekają się odświeżonych wersji
Twórca Age of Empires przyznał, że trzecia część serii była błędem
Kluczowe elementy rozgrywki znane z pierwszego i drugiego Age of Empires, takie jak: odkrywanie zaciemnionych części map, opcje ekonomiczne, zakładanie i rozbudowywanie miast, czy siłowe rozwiązanie konfliktów; nadal znajdziemy w tej produkcji, aczkolwiek poddano je licznym usprawnieniom. Zmieniła się również konstrukcja trybu kampanii. Zamiast dość krótkich, niezależnych kampanii znanych z Age of Kings, mamy tutaj sfabularyzowane kampanie, przypominające te które pojawiły się w Age of Mythology. Część z wydarzeń w jakich możemy uczestniczyć oparta jest na faktach historycznych (wojna francusko-indiańska czy rewolucje południowoamerykańskie), jednakże spora ich ilość to już wymysły autorów, które mają urozmaicić rozgrywkę.
Łącznie w Age of Empires III znajduje się osiem grywalnych frakcji, wśród których znajdziemy m.in. Francję, Wielką Brytanię i Hiszpanię. Każda z nich różni się od siebie i posiada szereg swoich indywidualnych cech. Przykładowo Anglię charakteryzuje bardzo silna ekonomia, krótszy czas budowy mieszkańców, a także wyśmienita jednostka – muszkieterowie. Z kolei Francuzi łatwiej mogą zawierać sojusze z Indianami, posiadają też specjalny typ mieszkańca, tzw. „Coureur”, który w razie potrzemy może służyć za jednostkę lekkiej piechoty.
Grę zrealizowano przy użyciu bardzo nowoczesnego i efektownego trójwymiarowego engine’u graficznego (pełne wsparcie DirectX 9.0 i technologii Shader 3), który de facto wywodzi się z poprzedniej produkcji studia Ensemble - Age of Mythology. Ponadto autorzy zdecydowali się na zaimplementowanie do swojego produktu silnika fizycznego Havok, znanego z licznych gier akcji/FPS. Jest to pierwszy tego typu przypadek w strategiach czasu rzeczywistego. Dzięki niemu bitwy, w których biorą udział setki jednostek wyglądają niezwykle widowiskowo (efekt ragdoll).
Age of Empires III oferuje zarówno tryb rozgrywki jedno i wieloosobowej.
Ostatnia modyfikacja 21 listopada 2014
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna Liczba graczy: 1-8
Nośnik: 3 CD
Ocena użytkowników: 8,6 / 10 na podstawie 5279 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 9.6 / 10 na podstawie 242 głosów czytelników.
Age of Empires III cena w dniu premiery: 129,90 PLN
Klasyfikacja PEGI Age of Empires III


Age of Empires III Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium 4 1.4 GHz
- 512 MB RAM
- karta grafiki 128 MB (GeForce 4 Ti4600 lub lepsza)
- 2 GB HDD
- Windows XP