Najlepsze modyfikacje (25/01/2013) - m.in. Cinematic Mod 12, NeoTokyo, Homewold 2 Complex i Age of Empires II: Forgotten Empires
W kolejnym odcinku naszego cyklu tradycyjnie omawiamy zarówno najnowsze projekty, jak i te trochę starsze, ale wciąż atrakcyjne mody. Tym razem przybliżamy takie projekty jak Cinematic Mod 12 do Half-Life 2, Homeworld 2 Complex, NeoTokyo, fanowski dodatek do Age of Empires II czy tolkienowskiego moda do Mount & Blade: Warband
Powracamy z nowym odcinkiem naszego odmienionego cyklu omawiającego najciekawsze mody i wieści z nimi związane. Przypomnijmy, że zmieniliśmy nieco jego formułę. Kolejne odsłony będą mniej obszerne, ale za to pojawiać się będą regularnie, raz w tygodniu.
Cinematic Mod do Half-Life 2
Zespół FakeFaktory wypuścił dwunastą wersję swojego projektu Cinematic Mod. Przerabia on gruntowanie całą oprawę graficzną gry Half-Life 2 i obydwu epizodów. Podmieniono już chyba każdą teksturę, wprowadzono masę nowych efektów wizualnych i podniesiono szczegółowość otoczenia oraz postaci. Efekt końcowy mocno odbiega od stylu pierwowzoru Valve, więc nie każdemu przypadnie do gustu, ale warto wypróbować tego moda. Chociażby po to, aby zobaczyć jak wiele można wciąż wycisnąć z silnika Source.
NeoTokyo
Po wielu latach ciszy przebudzili się autorzy jednego z najbardziej ambitnych moderskich projektów, jakie kiedykolwiek powstały na bazie Half-Life 2 (choć do instalacji wystarczy każda produkcja dająca Source SDK). NeoTokyo przerabia grę na sieciową strzelankę osadzoną trzydzieści kilka lat w przyszłości, w czasach gdy o kontrolę nad pogrążoną w chaosie Japonią walczą dwie fakcje - podległe premierowy oddziały NSF oraz chcące wywołać zamach stanu siły JINRAI. Całość utrzymana jest w klimatach cyberpunkowych i robi niesamowite wrażenie jakością wykonania. Nowa wersja poprawia sporo usterek oraz wprowadza osiem nowych map. Przede wszystkim jednak, aktualizacja zwiększyła aktywność społeczności, więc znowu jest z kim grać.
Homeworld 2 Complex
Gra Homeworld 2 ukazała się dekadę temu, ale mimo to przez cały ten czas nie doczekaliśmy się godnego następcy. Nic dziwnego zatem, że fani serii nie odpuszczają i własnymi siłami utrzymują ten tytuł przy życiu. Jednym z najbardziej wartościowych przejawów tego jest mod Complex, który niedawno doczekał się nowej wersji. Projekt kompletnie przebudowuje mechanizmy rozgrywki, wydatnie zwiększając głębię strategiczną i taktyczną starć. Zmiany są ogromne, a końcowy efekt znacząc wykracza poza to, do czego przyzwyczaiły nas typowe RTS-y.
Podczas bitew gracze muszą dbać o załogi statków, oficerów, morale jednostek, doświadczenie, łańcuch dowodzenia i wiele innych aspektów kosmicznej wojaczki. Do tego dochodzi znacząco rozbudowany system surowców, ulepszania statków i samej walki. Efekt jest taki, że ma się wrażenie dowodzenia autentyczną flotą gwiezdną. Opanowanie tego wszystkiego zajmuje masę czasu, ale jednocześnie daje satysfakcję o jakiej może jedynie pomarzyć większość kosmicznych RTS-ów.
Warto dodać, że Homeworld 2 Complex nastawiony jest przede wszystkim na tryb multiplayer. Niestety, oficjalne serwery gry od dawna są kompletnie bezużyteczne. Zamiast tego społeczność fanów moda utworzyła własne systemy gier wieloosobowych w oparciu o takie usługi jak Tunngle, Hamachi Network, Xfire czy Commodo. Pełną listę wraz z linkami znajdziecie na oficjalnej stronie projektu.
Blood in The West
Ukazała się również nowa wersja (3.3) potężnego moda Blood in The West do Mount & Blade: Warband. Projekt odtwarza tolkienowskie Śródziemie z okresu Władcy Pierścieni. Modyfikacja zawiera nowe tereny, sześć frakcji oraz znane z książek i filmów potwory (w tym enty i orki). Można nawet dosiadać bestii Nazguli i olifantów, jak również poprowadzić własną drużynę pierścienia. Mod pochodzi z Turcji, ale przetłumaczono na angielski cały tryb solo. Natomiast w oryginalnym języku pozostaje wciąż mutliplayer, ale weterani Warbanda bez problemu się we wszystkim połapią.
Brothers in Arms Warzone and Command Mod
Seria Brothers in Arms podbiła serca miłośników wojennych FPS-ów dzięki bardziej realistycznemu podejściu do swojej tematyki, niż to co oferował cykl Call of Duty. Jednocześnie jednak, nie da się ukryć, że dziełom studia Gearbox wiele brakuje do poziomu prawdziwych taktycznych strzelanek. Naprawić to postanowił jeden wyjątkowo uparty fan o ksywce Rendroc i poświęcił kilka lat na grzebanie w kodzie gier Brothers in Arms: Road to Hill 30 oraz Brothers in Arms: Earned in Blood. Rezultatem tego zestaw dwóch modów, które mocno ingerują w mechanizmy rozgrywki obu tytułów. Lista zmian jest bardzo obszerna. Dodano nowe komendy dla oddziału, co jest o tyle przydatne, że zwiększono jego liczebność do 21 żołnierzy, jednocześnie wprowadzając na mapy trzykrotnie więcej przeciwników.
Poprawiono też sztuczną inteligencję wrogów, dzięki czemu znacznie lepiej wykorzystują otoczenie i stanowią wyraźnie większe wyzwanie. Gracze mogą modyfikować uzbrojenie i decydować o pełnym wyposażeniu towarzyszy broni. Zwiększono też realizm starć, wprowadzono granaty dymne i wzmocniono wiele efektów graficznych. Wszystkim tym możemy się bawić zarówno w kampanii, jak i multiplayerze. Co więcej, wprowadzono także opcję starć z botami na każdej mapie trybu wieloosobowego. Ten projekt to przejaw prawdziwej pasji autora i stanowi doskonały pretekst to ponownego zainstalowania gry.
- WarZone – wersja do Brothers in Arms: Road to Hill 30 - pobierz
- WarZone – wersja do Brothers in Arms: Earned in Blood - pobierz
Age of Empires II: Forgotten Empires
Społeczności moderskie potrafią znacząco przedłużyć życie gier, ale rzadko się zdarza, aby jakikolwiek tytuł był wspierany trzynaście lat po premierze. Dlatego tak godzien uwagi jest wypuszczony w grudniu projekt Forgotten Empires, czyli potężny fanowski dodatek do kultowego RTS-a Age of Empires II. Rozszerza on listę grywalnych frakcji o pięć nowych - włoską, indyjską, słowiańską, węgierską oraz Inków. Nie zabrakło też nowych technologii, jednostek, budynków i map. Do tego dochodzą liczne ulepszenia sztucznej inteligencji oraz silniku, dzięki czemu można m.in. grać w wysokiej rozdzielczości (do 1920 x 1440). Wszystko to jest zastrzykiem świeżej krwi dla Age of Empires II i sprawia, że warto odkurzyć płytki z tym przebojem.
Wieści ze świata modów
Zwiastun Earth’s Special Forces
Earth’s Special Forces to mod, którego autorzy mają ambicję odtworzenia bitew z serialu animowanego Dragon Ball Z. Wypuszczono już kilka bardzo wczesnych wersji, ale teraz szykowana jest pierwsza od kilku lat poważna aktualizacja. Z tej okazji wypuszczono nowy zwiastun i robi on niesamowite wrażenie. Zwłaszcza, że projekt działa w oparciu o pierwszą część Half-Life. To, co autorzy zrobili z tą leciwą technologią jest po prostu niesamowite.
Jurassic Life
Postępują również prace nad modem Jurassic Life na silniku Source, czego efektem jest nowy imponujący zwiastun. Projekt ma on zaoferować kampanię dla pojedynczego gracza osadzoną w realiach Parku Jurajskiego.
Stare, ale jare
2027
Sekcję ze starszymi produkcjami otwiera 2027, czyli jeden z najbardziej ambitnych modów, jaki kiedykolwiek został opracowany z myślą o pierwszej części serii Deus Ex. Wprowadza on kompletnie nową kampanię fabularną, której akcja toczy się kilka dekad przed wydarzeniami z podstawowej wersji gry. Projekt imponuje swoim rozmachem. Poza nowymi mapami i przygodami, autorzy wprowadzili także liczne zmiany do silnika, pozwalając mu na korzystanie z funkcji DirectX 9 i usunęli wiele błędów pierwowzoru. W trakcie kampanii zwiedzicie masę nowych lokacji (w tym Paryż i Moskwę) i pobawicie się sporą ilością nowego uzbrojenia. Rozszerzono też system rozwoju postaci i pozwolono graczowi korzystać z szeregu małych pajęczych robotów, idealnych zarówno do zwiadu, jak i ataku. Na każdym kroku widać masę włożonego w tego moda pracy. Dla fani serii to pozycja obowiązkowa.
Diaspora: Shattered Armistice
Z kolei Diaspora: Shattered Armistice to oparty na silniku Freespace 2 symulator kosmiczny, który pozwala wziąć udział w bitwach znanych z serialu telewizyjnego Battlestar Galactica. Autorzy przygotowali zestaw misji solo oraz tryb multiplayer. W ramach tej drugiej opcji dostępny jest deathmatch i jego drużynowa odmiana oraz tryb kooperacyjny, w którym gracze mogą połączyć siły przeciwko sztucznej inteligencji. Możemy zasiąść za sterami zarówno statków ludzkich, jak i jednostek Cylonów. Twórcy wprowadzili też sporo zmian do oryginalnego silnika. Dodano m.in. funkcjonalne kokpity i zwiększono realizm fizyki lotu, tak aby maszyny zachowywały się w sposób, jaki pamiętamy z serialu.
Dangerous World
Dangerous World to mod wprowadzający do Half-Life 2: Episode Two nową kampanię dla pojedynczego gracza. Jej akcja rozpoczyna się zaraz po eksplozji Cytadeli, czyli wydarzenia, które wieńczyło Half-Life 2. Huk tym wywołany budzi ze snu naszego bohatera, którym jest jeden z wielu mieszkańców City 17. Rozpoczyna się ewakuacja miasta. Naszym zadaniem jest uciec z tego miejsca, zanim obróci się ono w proch. Gra oferuje kilka dopracowanych misji połączonych sprawnie poprowadzonym wątkiem fabularnym. Całość powinna starczyć na około 2-3 godziny zabawy.
Blood Oil
Jeśli nie przypadło Wam do gustu zręcznościowe Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier to warto powrócić do taktycznych korzeni cyklu. Pomóc w tym może Blood Oil, czyli masywny mod do pierwszej części cyklu. Wprowadza on rozległą kampanię osadzoną na terenach Nigerii. Gracze wcielają się w podległy CIA oddział SAD (Special Activities Division), który zostaje wysłany w to miejsce, aby odbić wysoko postawionych urzędników przetrzymywanych jako zakładników przez lokalnych rebeliantów. Modyfikacja oferuje nowe mapy, misje i tekstury. Wszystko to czyni z tego moda doskonałą propozycję dla fanów serii, zwłaszcza, że współczesne odsłony cyklu skręciły w stronę czysto zręcznościowych starć.