Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 czerwca 2011, 09:30

autor: Adrian Werner

Najciekawsze modyfikacje (15/06/11)

„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto, nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.

„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto, nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.

Witam w najnowszej odsłonie „Najciekawszych modyfikacji”. Jak zwykle czeka na was wybór najbardziej interesujących projektów wypuszczonych w ostatnich kilku tygodniach.

Gry roleplaying

Najciekawsze modyfikacje (15/06/11) - ilustracja #1

Wielbiciele Geralta z Rivii powinni konieczne wypróbować modyfikację I klątwa, i miłość, i zdrada, czyli prawdopodobnie największy fanowski moduł do pierwszej odsłony Wiedźmina. Nasz zabójca potworów trafia do wioski, gdzie będzie musiał pomóc młodej dziewczynie uratować jej lubego przed klątwą oraz oczyścić pobliską kopalnię złota z monstrów. Przygoda starcza na około 10 godzin zabawy.

Z modyfikacji Wiedźmina warto jeszcze wspomnieć o sympatycznej przygodzie Medical Problems 2, w której musimy zmierzyć się z problemem zarazy opracowanej na bazie wykradzionych sekretów umożliwiających obejście słynnego wiedźmińskiego systemu immunologicznego.

Najciekawsze modyfikacje (15/06/11) - ilustracja #2

Final Nights

Ukazała się wreszcie wersja 1.0 moda Final Nights do Vampire The Masquerade: Bloodlines. To olbrzymi projekt zarówno naprawiający wady gry, jak i wprowadzający masę nowych elementów. Do tej drugiej kategorii zaliczyć można m.in. siedem nowych wampirzych klanów, pięć dodatkowych dyscyplin i masę świeżych zadań pobocznych oraz postaci niezależnych. Dla miłośników ostatniej produkcji nieodżałowanego studia Troika pozycja obowiązkowa.

Pojawiło się również pierwsze demo Bloodlines Resurgence. Projekt ten chce przenieść grę Vampire The Masquerade: Bloodlines na najnowszą wersję silnika Source. Powinno to zapewnić ładniejszą grafikę i lepszą wydajność oraz, miejmy nadzieję, ułatwi fanom tworzenie nowych modyfikacji.

Fanów Mount & Blade: Warband powinna natomiast zainteresować wersja 1.0 kooperacyjnego moda Invasion. W nim grupka graczy wciela się w drużynę złożoną z różnych postaci i razem muszą odpierać hordy umarlaków, barbarzyńców, goblinów i innych dziwnych stworów. Słowem – standard, ale daje masę frajdy, a obecność wielu różnorodnych map sprawia, że całość nieprędko się nudzi.

Seria Left 4 Dead

Najciekawsze modyfikacje (15/06/11) - ilustracja #3

Dead Getaway

Posiadacze pierwszej odsłony cyklu powinni zwrócić uwagę na następujące kampanie:

  • Precinct 84 – długa na cztery mapy modyfikacja. Nasz helikopter rozbija się w zainfekowanym mieście i jedyną nadzieją na przeżycie jest przebicie się do posterunku policji. Dostępna jest również wersja do drugiej części Left 4 Dead.
  • Dead Getaway - pięć map w których przebijamy się przed tereny podmiejskie do punktu ewakuacyjnego. Oryginalności tu nie znajdziemy, ale wszystkie mapy są bardzo dopracowane i grywalne.
  • Blood Harvest COOL – czyli mocno ulepszona wersja dobrze znanej kampanii.
Najciekawsze modyfikacje (15/06/11) - ilustracja #4

Kikiri Forest

Jeśli natomiast chodzi o drugą odsłonę cyklu to warte zainteresowania są:

  • Questionable Ethics – świetna kampania osadzona w tajnym ośrodku badawczym. Cały teren roi się od wymyślnych pułapek i nie brakuje również miejsc, w których gracze mogą zaszaleć. Graficznie mod nie zachwyca, ale gra niego daje niesamowitą frajdę.
  • Kokiri Forest – coś dla fanów Zeldy. Te trzy poziomy z perfekcyjną dokładnością odtwarzają kilka początkowych map z gry Ocarina of Time i zapełniają je zombiakami.
  • Haunted Forest – śliczne cztery mapy osadzone w niewielkiej wiosce w Transylwanii i w otaczającym ją lesie.

Pozostałe gry akcji

Najciekawsze modyfikacje (15/06/11) - ilustracja #5

Overtime

Overtime to bodajże pierwszy prawdziwy mod do Mirror’s Edge. Fabularnie jest on prequelem i opowiada o zleceniu, które zakończyło się dla Faith dosyć nieszczęśliwie. Naszym zadaniem jest zdobycie torby umieszczonej w mocno strzeżonym budynku. Ogółem bardzo sympatyczny poziom, który daje nadzieję, że wkrótce zobaczymy więcej modyfikacji do tej gry. Na razie nie zanosi się, abyśmy w najbliższej przyszłości mieli okazję otrzymać prawdziwą kontynuację, więc obecnie wszystko jest w rękach samych fanów.

Ponadto ukazał się zestaw 15 map dla pojedynczego gracza do wykorzystania z Project Reality, czyli najlepszym modem, jaki kiedykolwiek powstał do Battlefield 2.

Najciekawsze modyfikacje (15/06/11) - ilustracja #6

Precursors

Natomiast Precursors to przeznaczona do gry solo modyfikacja Half-Life 2, której akcja toczy się w City 17 przed przybyciem do niego Freemana. Jako członek ruchu oporu dołączymy do towarzyszy broni i zmierzymy się z siłami Combine. Jak widać, fabuła oryginalnością nie zachwyca, ale znajdziemy tu kilka sympatycznych poziomów, które potrafią zapewnić sporo dobrej zabawy.

Ukazała się też wersja 2.5 Invasion 1944. Zgodnie a nazwą, mod przenosi grę ArmA II w realia drugiej wojny światowej Autorzy przygotowali setki nowych elementów graficznych, dziesiątki pojazdów i jeszcze więcej broni. Całość do działania wymaga posiadania także dodatku Operation Arrowhead.

Najciekawsze modyfikacje (15/06/11) - ilustracja #7

Unsung

Mam dla was również retro perełkę. Modyfikacja Unsung to totalna konwersja Wolfenstein 3D, której akcja toczy się w czasie I wojny światowej. Naszym zadaniem jest przedarcie się przez opanowane przez wojska niemieckie sektory pola bitewnego w celu zniszczenia ważnego strategicznie bunkra. Wszystko, co potrzebne do zabawy znajduje się w pliku instalacyjnym, więc nie trzeba szukać starych dyskietek z klasykiem id Software.

Najciekawsze modyfikacje (15/06/11) - ilustracja #8

Republic Commando II

Na koniec zostawiłem sobie demo nieoficjalnego fanowskiego sequela do Star Wars: Republic Commando zatytułowanego Republic Commando II - Delta Operations . Każdy, kto bawił się tą grą wie, że był to interesujący i bardzo niedoceniony FPS, który zasługuje na część drugą. Na razie wydaje się, że LucasArts nie ma niestety tego w planach, więc całą nadzieja w fanach.

Gry strategiczne

Najciekawsze modyfikacje (15/06/11) - ilustracja #9

Europe at War

W ostatnich tygodniach pojawiło się sporo ciekawych modów do gier studia Relic. Pierwszym z nich jest Europe at War. Wzbogaca on Company of Heroes: Opposing Fronts o wiele nowych jednostek, pojazdów i broni oraz wyposaża postacie w dodatkowe umiejętności. Wszystko to, by uczynić rozgrywkę bardziej realistyczną i zwiększyć skalę bitew. Autorzy przygotowali też sporo ciekawych misji kooperacyjnych.

Natomiast świetna modyfikacja gry Warhammer 40,000: Dawn of War II zatytułowana Space Hulk doczekała się wersji, która wymaga posiadania jedynie dodatku Retribution. Dla przypomnienia, całość ma zręcznościowy charakter o mocnym taktycznym zabarwieniu i bazuje na klasycznej grze planszowej. Jeśli do tej pory nie mieliście okazji wypróbowania tego projektu, to pora by nadrobić zaległości. Naprawdę warto.

Najciekawsze modyfikacje (15/06/11) - ilustracja #10

Homeworld Redemption

Graczy wciąż darzących uczuciem pierwszą część Homeworld powinna ucieszyć premiera Redemption. Modyfikacja dodaje sporo nowych elementów, poprawia balans rozgrywki i czyni zabawę bardziej dynamiczną. To doskonały pretekst by odkurzyć płytki z klasykiem studia Relic.

Portal

Najciekawsze modyfikacje (15/06/11) - ilustracja #11

Portal Unity.

W związku z premierą Portala 2 obrodziło nam modami do pierwszej odsłony serii. Najbardziej ambitnym z nich jest Portal Unity. Dostajemy w nim całkiem nową historię i bohaterów oraz oczywiście również solidny zestaw dopieszczonych komór testowych.

Thinking with Portals 2 to z kolei projekt, który miał umilić oczekiwania na drugą część. Nie ma tu żadnej fabuły ani narracji. Dostajemy za to zestaw sympatycznych komór.

Natomiast świetna modyfikacja Blue Portals doczekała się rozszerzenia Extended Play. Znajdziemy w nim kilka nowych dopracowanych pomieszczeń testowych, dorównujących poziomem podstawowemu modowi. Dodatek na razie można pobrać jedynie za pośrednictwem usługi Desura.

Ukazała się również nowa wersja Gamma Energy, którego akcja toczy się w ośrodku badawczym wybudowanym przez Aperture Science w celu prowadzenia bezpiecznych badań nad GLaDOS.

Amnesia: The Dark Descent

Najciekawsze modyfikacje (15/06/11) - ilustracja #12

Warto jeszcze wspomnieć o modzie La Caza, czyli nowej przygodzie do Amnesia: The Dark Descent. Wcielamy się w naukowca, który otrzymuje od przyjaciela list z błaganiem o przybycie i pomoc. W drodze nasz samolot ulega jednak awarii przez co lądujemy w środku niebezpiecznego lasu. Naszym zadaniem będzie oczywiście przeżycie.

Mody stare, ale jare

Tym razem proponuję dwa ciekawe mody, które stworzono z myślą o pojedynczym graczu.

Ultima VI Project

Najciekawsze modyfikacje (15/06/11) - ilustracja #13

Seria Ultima to jeden z gigantów gatunku RPG, a część szósta powszechnie uznawana jest za jedną z najlepszych odsłon tego cyklu. Mimo to nie da się ukryć, że czas nie obszedł się z tym tytułem zbyt łaskawie i dla większości ludzi pozycja ta będzie dzisiaj ciężkostrawna. Dlatego fani postanowili stworzyć remake tej gry i wykorzystali do tego silnik pierwszego Dungeon Siege. Pomimo zastosowanie tej technologii mod nie ma za wiele wspólnego ze zwykłym hack and slash. Jest to pełnokrwiste RPG, z bogatą fabułą, masą okazji do odgrywania roli, olbrzymim światem do zwiedzania oraz kompletnie nowym systemem magii.

Gathering at the Inn

Najciekawsze modyfikacje (15/06/11) - ilustracja #14

Gathering at the Inn to fanowska misja do gry Thief 2: The Metal Age. Wcielamy się w początkującego złodzieja imieniem Dante, który niedawno stał się członkiem tajemnej organizacji znanej jako Krąg. Jego pierwszy zleceniem jest zakradnięcie się do tawerny, gdzie trwa spotkanie wpływowych możnych. To raptem jedna misja, ale przygotowana jest po prostu perfekcyjnie. Mamy spory teren do zwiedzania i olbrzymią swobodę, dzięki czemu każdy cel da się osiągnąć na kilka sposobów. Mapa jakością dorównuje tym, które mogliśmy znaleźć w podstawowej grze.

Poprzednie artykuły z cyklu:

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej