Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 września 2024, 14:12

autor: Adrian Werner

Nadciągający debiut Dragon Age: Veilguard zachęcił twórcę Inkwizycji do ujawnienia wyników sprzedaży gry

Producent Dragon Age: Inquisition, Mark Darrah, ujawnił wyniki sprzedaży Dragon Age: Inquisition. Wbrew temu, co sądzą niektórzy gracze, produkcja okazała się sukcesem kasowym.

W oczach wielu starszych fanów gier RPG wydane w 2014 roku Dragon Age: Inquisition jawi się jako duże rozczarowanie. Gra uznawana jest powszechnie za produkcję lepszą niż druga część cyklu, ale jednocześnie wyraźnie gorszą niż Dragon Age: Origins. Ten sentyment jest na tyle powszechny, że w świadomości dużej grupy graczy wypaczył się obraz tego, jak naprawdę została przyjęta trzecia odsłona serii. W rzeczywistości był to bowiem wielki przebój.

  1. W sprawie głos zabrał Mark Darrah, który był producentem drugiej i trzeciej części cyklu. Stwierdził on, że nie ma pojęcia, skąd wzięło się przekonanie wielu osób, że Dragon Age: Inquisition było porażką finansową. Gra sprzedała się bowiem w ponad 12 mln egzemplarzy.
  2. Projekt znacząco przebił nawet najbardziej optymistyczne prognozy firmy Electronic Arts.
  3. Co więcej, Dragon Age: Inquisition stanowi największy przebój w dorobku studia BioWare.

Darrah przypomniał również, że po premierze gra spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem. Dragon Age: Inquisition otrzymało bowiem m.in. nagrodę dla najlepszej gry roku zarówno od D.I.C.E, jak i The Game Awards. Produkcja zebrała też bardzo dobre recenzje – według serwisu OpenCritic średnia ocen wynosi 88%.

Następna odsłona cyklu, czyli Dragon Age: The Veilguard, ukaże się 31 października tego roku. Gra powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5.

  1. Recenzja gry Dragon Age: Inkwizycja – najlepsze RPG od czasu Skyrima
  2. Dragon Age: Inkwizycja – poradnik do gry
  1. Gameplay z Dragon Age The Veilguard na powrót obudził we mnie nadzieję po fatalnym trailerze
  2. Dragon Age: The Veilguard – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej