Nadchodzi End of Nations - MMORTS twórców Star Wars: Empire At War
Ostatni raz słyszeliśmy o grze MMORTS studia Petrolgyph cały rok temu. Potem słuch o tej produkcji zaginął. Okazuje się, że twórcy wciąż w pocie czoła kontynuowali prace nad tym projektem i teraz wreszcie uznali, że najwyższy czas ujawnić jego szczegóły.
Ostatni raz słyszeliśmy o grze MMORTS studia Petroglyph cały rok temu. Potem słuch o tej produkcji zaginął. Okazuje się, że twórcy wciąż w pocie czoła kontynuowali prace nad tym projektem i teraz wreszcie uznali, że najwyższy czas ujawnić jego szczegóły.
Gra zatytułowana jest End of Nations i twórcy reklamują ją jako pierwszą produkcję MMORTS ze stałym światem gry, aspektami społecznościowymi oraz rozgrywką typu gracze kontra komputer (choć oczywiście możliwe będą również starcia pomiędzy ludźmi). Na raz w bitwie weźmie udział do 50 osób, choć Petroglyph obiecuje, że liczba ta będzie stale rosnąć. Limit graczy może nie wydawać się na pierwszy rzut oka imponujący, ale pamiętajmy, że nowa tu o produkcji RTS, w której każdy kontroluje nawet po kilkaset jednostek. Skala potyczek jest więc olbrzymia.
Wszyscy gracze otrzymają własną kwaterą główną, z której wysyłać będą do boju swoje armie. Kształt bazy uzależniony ma być od statusu jej właściciela. Wraz ze zdobywaniem kolejnych poziomów doświadczenia, rozmiary bazy ulegną zwiększeniu, pozwalając tym samym na postawienie na jej terenie kolejnych budynków. Cały świat gry przedstawiony zostanie jako trójwymiarowy model Ziemi, na którym widoczne będą wszystkie trwające obecnie potyczki. By dołączyć do bitwy wystarczy kliknąć na dany punkt zapalny i wybrać, które jednostki z naszej armii mają wziąć udział w starciu. W każdej chwili można będzie opuścić grę, a bitwa potoczy się dalej bez naszego udziału.
Premiera End of Nations zapowiadana jest na przyszły rok. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom gra oparta zostanie na stałym abonamencie, a nie systemie mikropłatności. Zainteresowanych tym tytułem odsyłamy na oficjalną stronę, gdzie znaleźć można m.in. sporych rozmiarów galerię screenów oraz pierwszy trailer.
Warto nadmienić, że na stworzenie tak ambitnego projektu nie porwali się amatorzy. Petroglyph założone zostało przez prawdziwych weteranów, którzy w Westwood Studios pracując nad grami takimi jak Dune 2 czy cykl Command & Conquer stworzyli podwaliny pod cały gatunek RTS.