Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 sierpnia 2024, 11:32

MSFS 2024 pozwoli wyjść z samolotu, usiąść nad jeziorem i podziwiać zachód słońca. „Najbardziej złożony symulator lotu” zaskoczy też wymaganiami

W Microsoft Flight Simulator 2024 będziemy mogli wysiąść z samolotu i wyruszyć na piesze wycieczki. Ponadto gra ma zajmować znacznie mniej miejsca na dysku niż poprzedniczka.

Źródło fot. Microsoft
i

Microsoft Flight Simulator 2024 zapowiada się na najbardziej zaawansowany symulator lotów, z jakim przyjdzie nam mieć styczność. Niedawno twórcy chwalili się w pełni trójwymiarowymi środowiskami, czy możliwymi do zwiedzenia lotniskami. Teraz redaktor serwisu PC Gamer miał okazję porozmawiać z Jorge Neumannem, twórcą nadchodzącej produkcji, który przekazał kilka nowych informacji.

Xbox Game Pass kupisz tutaj

PC Game Pass kupisz tutaj

Symulator chodzenia

Dość zaskakującą nowością, która wywołała sporą radość wśród graczy, będzie możliwość poruszania się poza samolotem. Deweloper zdradził, że nic nie stanie na przeszkodzie, aby po wylądowaniu udać się np. na spacer górskim szlakiem.

Możesz teraz wysiąść z samochodu i spacerować. Możesz dosłownie przejść się swoją ulubioną górską ścieżką do swojej ulubionej górskiej chatki. Usiąść nad jeziorem. Zobaczyć zachód słońca.

Trzeba przyznać, że brzmi to imponująco. Tym bardziej, iż mogłoby się wydawać, że w grze, która skupia się na lataniu samolotem taka opcja jest absolutnie zbędna. Biorąc jednak pod uwagę z jaką dokładnością MSFS2024 ma odwzorować Ziemię, może to być ciekawe doświadczenie. Chociaż niektórzy gracze zwrócili uwagę, aby nieco ostudzić oczekiwania i poczekać na zaprezentowanie funkcji w akcji, gdyż brzmi ona jak jedna z niesławnych obietnic Petera Molyneuxa.

Rozmiar gry na dysku

Microsoft Flight Simulator w podstawowej wersji zajmował na dysku 130 GB, a z czasem doszły aktualizacje i liczba ta wzrosła do 500 GB. Najnowsza odsłona zaoferuje znacznie większą ilość detali, a Neumann wspomniał nawet o setkach gatunków zwierząt biegających po ziemi. Rodzi się więc pytanie – iloma gigabajtami czy może nawet już terabajtami przyjdzie nam za to zapłacić? Okazuje się, że rzeczywistość będzie zgoła odmienna.

W przypadku Flight Simulator 2024 zmieniliśmy to. Zasadniczo wybraliśmy architekturę cienkiego klienta, ale jeszcze nie skończyliśmy. Premiera jest w listopadzie, ale myślę, że to będzie… powiedziałbym z 50 GB albo mniej, ale z tonami większej ilości danych, ponieważ przenosimy więcej z nich do chmury.

Wychodzi więc na to, że MSFS2024 wyeliminuje jeden z najbardziej irytujących problemów poprzednika. Pod warunkiem, że nie macie nic przeciwko strumieniowaniu danych z chmury.

Microsoft Flight Simulator 2024 zadebiutuje 19 listopada na PC oraz konsolach Xbox Series X/S.

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej