Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 lipca 2024, 17:45

autor: Zuzanna Domeradzka

Mroczne RPG akcji codziennie mierzy się z atakami hakerów. Walcząc z nimi, twórcy Dungeonborne nie zapomnieli o graczach i dostarczyli sporą aktualizację

Darmowe Dungeonborne mierzy się z atakami DDoS powodującymi problemy z połączeniem. Twórcy pracują nad rozwiązaniem problemu, a przy okazji nad nową zawartością.

Źródło fot. Mithril Interactive
i

Dungeonborne to nastawione na sieciową rozgrywkę darmowe RPG akcji, które zadebiutowało na Steamie kilka tygodni temu. Mimo że ten konkurent Dark and Darker (tak zwą go niektórzy gracze) znajduje się na rynku relatywnie krótko i nie jest wielką produkcją wypuszczoną przez znanego wydawcę (tylko niezależne studio Mithril Interactive), to zdążył przyciągnąć dużą uwagę hakerów.

Codzienne ataki DDoS

Twórcy Dungeonborne poinformowali dziś o tym, że ich gra stała się celem ataków DDoS, które to w ostatnim czasie miały miejsce praktycznie każdego dnia. Takie działania wymierzone w serwery tytułu powodują u graczy problemy z połączeniem, w tym opóźnienia, co może być dość frustrujące. Deweloperzy przyznają, że to dość nietypowe zjawisko, którego występowanie będą starali się zażegnać w najbliższym czasie:

Nasz dostawca serwerów uważa ten poziom intensywności ataków za nietypowy, ponieważ zazwyczaj są one skierowane w duże [lub też: bardziej znane – dop. red.] produkcje. Ściśle z nim współpracujemy w celu opracowania systemu ochrony. Szacuje się, że zakończymy nad nim prace w ciągu kilku dni i zostanie on zaimplementowany tak szybko, jak to możliwe.

W poniedziałek studio Mithril Interactive twierdziło, że liczne ataki dotyczą tylko azjatyckich serwerów. Wygląda jednak na to, że problem jest znacznie większy, a graczom doświadczającym utraty połączenia podczas zabawy pozostaje czekać na odpowiednią łatkę.

Dungeonborne z nowym patchem

Warto wspomnieć, że deweloperzy, mimo tych masowych ataków, wciąż pracują i dostarczają fanom aktualizacje z nową zawartością. Dziś Dungeonborne otrzymało spory patch, w ramach którego:

  1. wprowadzono ograniczone czasowo wydarzenie przeznaczone dla klasy łotrzyka;
  2. dodano nowe skórki dla broni w sklepie;
  3. zwiększono częstotliwość pojawiania się portali umożliwiających stoczenie walki z bossem na mapie i zredukowano liczbę tych przeznaczonych do ucieczki;
  4. klasa łotrzyka otrzymała nową zdolność;
  5. zbalansowano konkretne umiejętności klas postaci i statystyk przedmiotów;
  6. zoptymalizowano niektóre elementy gry, w tym dostosowano interfejs użytkownika oraz poprawiono błędy w rozgrywce.

Biorąc pod uwagę częstotliwość wypuszczania aktualizacji przez twórców Dungeonborne, można przypuszczać, że kolejna łatka – być może eliminująca problemy z serwerami – ukaże się w ciągu kilku najbliższych dni. Zaznaczmy też, iż omawiany dungeon crawler już podczas zamkniętych testów zmagał się z wieloma oszustami, przez co twórcy zmuszeni byli dopracować system anti-cheat przed debiutem gry we wczesnym dostępie.