Dark and Darker i Dungeonborne nie zwalniają tempa i idą niemal łeb w łeb. Mroczne produkcje otrzymały ważne aktualizacje
Dark and Darker i Dungeonborne to dwie produkcje typu dungeon crawler walczące o uwagę graczy na Steamie. O tym, która z nich wysunie się w tym wyścigu na prowadzenie, być może zdecydują ostatnie aktualizacje, jakie powędrowały do obu tytułów.
Miłośnicy gier typu dungeon crawler w ostatnim czasie stanęli przed wyborem pomiędzy dwoma bardzo dobrymi produkcjami: Dark and Darker i Dungeonborne. Co ciekawe, oba tytuły cieszą się niemal identyczną popularnością – z wykresów SteamDB wynika, iż każdego dnia w szczytowym momencie przyciągają one ponad 20 tys. graczy. Różnice są na tyle niewielkie, że o tym, która gra wyjdzie w tym wyścigu o serca graczy na prowadzenie, mogą zdecydować aktualizacje – a te ostatnio trafiły zarówno do Dark and Darker, jak i Dungeonborne.
Dungeonborne z nowym trybem areny
Zacznijmy jednak od dzieła studia Mithril Interactive, ponieważ otrzymało ono znacznie obszerniejszy update. Nosi on nazwę Moongift Celebration i wprowadza przede wszystkim nowy tryb areny, który powinien pomóc graczom udoskonalić swoje umiejętności walki.
Wyzwania Clotho rozpoczęły się 16 sierpnia i potrwają równy miesiąc. Mecze składają się z bitew 3 na 3, a wygrana następuje po dwóch zwycięstwach. Gracze biorący udział w wydarzeniu mają szansę na zdobycie wielu nagród, takich jak ekskluzywny efekt zabójstwa i legendarne wyposażenie.
Z informacji zamieszczonych na oficjalnej stronie gry dowiadujemy się, że aktualizacja dodaje do Dungeonborne również umiejętność uzdrowiania dla druidów. Ponadto dostępne jest nowe, ograniczone czasowo wydarzenie tematyczne z ekskluzywnymi nagrodami.
Do sklepu w grze trafiły z kolei zbroje w kształcie czaszek. Twórcy zadbali także o poprawę balansu klas, optymalizację gry czy wyeliminowanie występujących błędów.
Dark and Darker z ulepszonym matchmakingiem
Mimo że Dark and Darker nie otrzymało tak obszernego update’u, jak jego młodszy rywal, nie można powiedzieć, iż studio Ironmace spoczęło na laurach. Wręcz przeciwnie, w ostatnich dniach deweloperzy wprowadzili pewne ulepszenia do systemu dobierania graczy.
Ostatnia łatka sprawia, że gracze będą teraz przechodzić do lochów bezpośrednio z poziomu menu, a nie tak jak do dotychczas, gromadzić się w bazie w oczekiwaniu na rozpoczęcie zabawy.
Deweloperzy dodali także do gry opcję szybkich meczów, która pozwala drużynom o niepełnym składzie na zabawę z losowymi graczami. Ponadto studio Ironmace wprowadziło całkiem pokaźną liczbę poprawek błędów występujących w Dark and Darker.