Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 października 2024, 14:55

Minecraft w końcu z natywnym 4K na PS5. Mojang porzuca VR także na PC

Studio Mojang przestanie wspierać tryb VR także na pecetach, ale za to wreszcie dodało natywne wsparcie gry na PlayStation 5.

Źródło fot. Mojang.
i

Minecraft otrzymał natywną rozdzielczość 4K na PS5 po prawie 4 latach. Studio Mojang udostępniło „next-genową” aktualizację, którą nabywcy mogą pobrać bezpłatnie z oficjalnego sklepu PlayStation. Na razie nie wspomniano, czy podobne ulepszenie otrzymają też posiadacze Xboxów Series X/S (na których gra dostała patch z poprawkami, ale bez de facto natywnego wsparcia).

Ponadto twórcy poinformowali, że Minecraft porzuca VR także na pecetach. Po zapowiedzi rezygnacji ze wspierania PlayStation VR studio Mojang potwierdziło, że również na komputerach osobistych zrezygnuje ze wspierania rzeczywistości wirtualnej. Nastąpi to w marcu 2025 roku (jednocześnie z porzuceniem PSVR), o czym poinformowano na liście zmian najnowszej aktualizacji tzw. Bedrock Edition. Po tym terminie zabawa z zestawami VR nie będzie już możliwa.

Decyzja Mojanga zdaje się pokazywać, że nawet po latach rozwoju wirtualna rzeczywistość nie przebiła się do mas (a przynajmniej na konsolach i PC; na rynku dostępne są również samodzielne zestawy VR, typu Meta Quest 3).Minecraft to jedna z najpopularniejszych gier wszech czasów i jeśli nawet jej twórcy nie widzą sensu (czy też, jak to ujęli, „nie mają już zdolności”) wspierania tej technologii, to wiele mówi to o bazie użytkowników zestawów VR.

Prócz tego aktualizacja „Bedrocka” dodała m.in. tryb hardcore, który pozwala spróbować największego wyzwania na konsolach, jak również opcje zgrupowania przedmiotów w zestawy w celu zaoszczędzenia miejsca. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie Minecrafta.

  1. Minecraft – poradnik do gry
  2. Najlepsze mody do Minecrafta 2024

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej