Millennia otrzymała „zerową” aktualizację. Twórcy strategii a la Civ 6 rozwiewają obawy co do DLC
Millennia otrzymała popremierową, „zerową” aktualizację. Studio C Prompt Games zdradziło też, co szykuje dla nabywców gry oraz potwierdziło jedną kwestię związaną z DLC.
Debiut nowej strategii 4X z katalogu firmy Paradox Interactive okazał się… prawdę mówiąc nie do końca udany. Na pewno wypada ona lepiej pod względem opinii na Steamie niż inna, głośniejsza produkcja wydawcy, ale też trudno uznać ją za wielki hit.
Jednakże twórcy ze studia C Prompt Games nie kazali graczom czekać na większe poprawki tak długo, jak zespół Colossal Order. Millennia otrzymała „aktualizację 0”, która wprowadza liczne poprawki balansu, rozgrywki oraz warstwy technicznej gry.
DLC i darmowe mechaniki
Ian Fische, szef C Prompt Games, w obszernym wpisie opublikowanym na Steamie oraz oficjalnej stronie Paradoxu omówił plany rozwoju gry, w tym zapowiedź wydania „mapy drogowej”. Ta uwzględni największe nowości zmierzające do Millennii, aczkolwiek poza nimi twórcy planują udostępnienie pomniejszych „przedmiotów” w ramach przyszłych aktualizacji lub DLC.
Deweloper wyjaśnił też pewną kwestię: Millennia otrzyma kolejne mechaniki wraz z debiutem DLC, ale te nowości będą pojawiały się jako część darmowych aktualizacji dla podstawowej wersji gry. Dodatki co najwyżej wprowadzą więcej elementów powiązanych z tymi systemami.
Wspomniano także o poprawkach planowanych na najbliższą przyszłość. Do gry trafi m.in. opcja samodzielnego usuwania wasali oraz możliwość dostosowania widoku na ekranie podglądu walki (Combat Viewer).
Patch 0 to wstęp do zmian
Co się tyczy zmian z „zerowej” aktualizacji, najwięcej miejsca zajmuje lista poprawionych błędów. Część z nich to drobiazgi pokroju literówek w interfejsie gry, ale usunięto też poważniejsze usterki, w tym bug powodujący nieprawidłowe wyliczanie wartości dla „Potrzeb” (Needs) miast oraz problem ze blokowaniem jednej z technologii po odkryciu Wylesienia (Deforestation) przez gracza sterowanego przez sztuczną inteligencję.
W kwestii balansu twórcy zwiększyli koszt przyspieszenia produkcji (o 20%), zmienili koszt Utrzymania (Upkeep) dla jednostek oraz zwiększyli go dla najemników i szeregowców.
Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie firmy Paradox. Na razie gracze wyrażają umiarkowany entuzjazm co do wprowadzonych zmian, ale większość czeka na dalsze poprawki. Zwłaszcza wspomnianą przez twórców opcję pozbywania się wasali.
- Recenzja gry Millennia. Zły sen gracza marzącego o alternatywie dla Civilization
- Sid Meier's Civilization ciągle niepokonane