autor: Piotr Bicki
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain na PC pojawi się później niż na konsolach
Wczoraj przedstawiciele firmy Konami podali konkretną datę premiery Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – kolejnej odsłony serii skradanek stworzonych przez Hideo Kojimę i jego zespół. Termin dotyczył jednak tylko wydań konsolowych i nie wiadomo było, kiedy pojawi się wersja PC. Dzisiaj wszystko się wyjaśniło – edycja komputerowa ma ukazać się 15 września tego roku.
Wczoraj ujawniono, że Metal Gear Solid V: The Phantom Pain zadebiutuje 1 września. Jak się jednak okazuje, tego dnia gra zostanie wydana tylko na konsolach Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 i PlayStation 4. Wersja PC ukaże się w późniejszym terminie, o czym poinformowali dzisiaj przedstawiciele Konami we wpisie na oficjalnym blogu firmy. Na komputerach produkcja pojawi się 15 września tego roku, a więc nieco ponad dwa tygodnie po debiucie na platformach Microsoftu i Sony. Niesprecyzowano, jakiego regiony dotyczy data – informacja podana została jednak przez brytyjski oddział wydawcy, co sugeruje, że związana jest ona z premierą tytułu w Europie. Sama gra będzie rozprowadzana za pośrednictwem należącego do firmy Valve cyfrowego sklepu Steam.
Nie wyjaśniono jednak, dlaczego edycja blaszakowa ukaże się z poślizgiem. Wersja pecetowa zawierać ma bonusowe DLC dostępne na na konsolach, w tym dodatkowe stroje i pewną liczbę punktów doświadczenia w trybie sieciowym do wykorzystania.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain jest kolejną odsłoną serii skradanek, nad której rozwojem czuwa Hideo Kojima. Najnowsza część wprowadzi do cyklu spory powiew świeżości, bo po raz pierwszy pozwoli graczom na w miarę swobodne zwiedzanie dosyć dużego obszaru. Zmiany pojawią się również w strukturach misji, które będzie można wykonywać na kilka różnych sposobów.