autor: Krzysztof Sobiepan
Mass Effect: Andromeda – informacje o broni do walki wręcz
Ian Frazier – odpowiedzialny za design gry Mass Effect: Andromeda – wypowiedział się na Twitterze na temat broni do walki wręcz. Gracze będą mogli dobrać arsenał do własnych upodobań, na przykład wytwarzając różnorodny oręż od zera. Dodatkowo istnieje możliwość nadania swoim kreacjom dowcipnych nazw.
Serwis Twitter często jest miejscem, gdzie oczekujący na premierę tytułu fani mogą otrzymać odpowiedzi na nurtujące ich pytania bezpośrednio od samych twórców. W przypadku tworzonego przez studio BioWare RPG Mass Effect: Andromeda szczególnie aktywnie współpracuje ze społecznością Ian Frazier – główny projektant gry. W serii tweetów w serwisie mikroblogowym zdradził on drobne szczegóły na temat systemu rzemiosła oraz walki wręcz.
Autor zaznacza, że wytwarzanie przedmiotów ma znacząco różnić się od tego znanego z Dragon Age: Inquisition, lecz więcej na ten temat mamy usłyszeć w odpowiednim czasie. Nie zmienia to faktu, że Frazier wspomniał wcześniej o możliwości humorystycznego nazywania wytworzonych broni, przytaczając przykład nadania wielkiemu krogańskiemu młotowi imienia „GRABTHAR'S HAMMER” (odwołanie do filmu Galaxy Quest). Niejako potwierdza to obecność różnorodnej broni białej w kampanii dla pojedynczego gracza (w Mass Effect 3 zróżnicowany arsenał do bezpośrednich starć występował jedynie w trybie multiplayer). Twórca rozwinął później swą myśl, informując, że na ekranie ekwipunku znajdzie się dedykowane miejsce na przedmiot do walki kontaktowej. Na początku zabawy otrzymamy omni-ostrze z paroma możliwościami ulepszeń, ale nic nie będzie stało na przeszkodzie, by w późniejszych fazach gry zmienić ten klasyczny oręż na coś bardziej egzotycznego.
Choć nad ciekawymi nazwami można zacząć myśleć już teraz, do rzemiosła gracze będą mogli przystąpić dopiero 23 marca 2017 roku, gdy Mass Effect: Andromeda pojawi się na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One.