Lepsze łupy i sezonowy endgame także dla casuali. Oto co przyniesie 7. sezon Diablo 4
Sezon Wiedźm w Diablo 4 to znaczne zmiany w balansie klas i sporo przydatnych usprawnień, ale na lepszy endgame musimy jeszcze poczekać.
Diablo 4 w Sezonie Wiedźm wreszcie wprowadzi kolejne zmiany, których od dawna domagali się gracze tego hack’n’slasha.
Zapowiadana wcześniej transmisja Blizzard Entertainment przyniosła nowe informacje na temat nowości, które dostanie Diablo 4, a do tego deweloper ujawnił pełną listę zmian. Sporą jej część stanowią modyfikacje balansu rozgrywki oraz usunięte błędy – tak w podstawowej wersji gry, jak i w dodatku Vessel of Hatred.
Lepsze łupy i komfort rozgrywki
Niemniej twórcy szykują też bardziej ogólne poprawki rozgrywki, niż tylko wzmocnienie lub osłabienie poszczególnych klas (na przykład przez udostępnienie nekromantom wielu aspektów spirytystów związanych z blokowaniem). Deweloperzy chcą też uporać się z dwoma z dawna wypominanymi problemami: rozczarowującymi łupami i zbyt częstym backtrackingiem.
Ta pierwsza „usterka” zostanie naprawiona (czy raczej złagodzona) na kilka sposób. Jednym z nich będzie wzmocnienie najsłabszych legendarnych afiksów dla starożytnych przedmiotów (Ancestral), których minimalna premia nie będzie mogła być niższa od maksymalnej wartości niestarożytnych wariantów. Ponadto taki pradawny ekwipunek będzie „wypadał” znacznie częściej niż dotychczas, podobnie jak eliksiry z elitarnych mobów.
Z kolei „backtracking” częściowo ograniczy odblokowanie mocy klas dla wszystkich postaci po jednorazowym ukończeniu specjalnego zadania (nawet jeśli wykonano je w poprzednich sezonach). Dotychczas każdy nowy bohater musiał powtarzać ową misję.
Pomocne usprawnienia pojawią się także w innych elementach Diablo 4. Wspominaliśmy już o ulepszeniach Drzewa Szeptów, a prócz tego twórcy sprawią, że „sezonowa podróż” będzie bardziej przystępna dla „każuali”. Pierwsze rozdziały zostały przebudowane, aby ułatwić dotarcie do endgame’u, a ostatnie zmodyfikowano tak, by były pełne „bardziej ambitnych wyzwań”. Ponadto nagrodą za ukończenie sezonu będzie pierwszy latający zwierzak: kruk Dorian.
Dochodzi do tego sporo innych usprawnień, w tym te podyktowane uwagami graczy po publicznych testach. Artykuł jest dostępny po polsku i zachęcamy do zapoznania się z nim – zmian jest bowiem naprawdę sporo. Te zasadniczo cieszą graczy, ale tego samego nie można powiedzieć o zawartości 7. sezonu, nieco zbyt podobnej do tej znanej z poprzednich wydarzeń w Diablo IV.
Sezon Wiedźm w Diablo 4 rozpoczniemy 21 stycznia o godzinie 19:00 czasu polskiego.
- Recenzja gry Diablo 4 Vessel of Hatred – dodatek przynosi sporo nowości, szkoda tylko, że muszą jeszcze dojrzeć
- Diablo 4 – poradnik do gry
Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!