autor: Bartosz Świątek
Koniec rozwoju Divinity Original Sin 2, Larian Studios zajmie się nowymi projektami
Swen Vincke – założyciel belgijskiego Larian Studios, odpowiedzialnego za serię Divinity – poinformował, że wraz z premierą konsolowego wydania skończył się etap szlifowania Divinity: Original Sin II. Deweloperzy zajmą się teraz nowymi projektami.
Premiera Divinity: Original Sin 2 – Definitive Edition na konsolach (właściciele wydania pecetowego otrzymali darmową aktualizację) kończy etap usprawniania wydanego w 2017 roku, doskonałego RPG-a autorstwa Larian Studios. Belgijski deweloper planuje teraz zająć się nowymi projektami (choć błędy znalezione w Definitive Edition będą naprawiane w łatkach). Informację przekazał przy okazji wywiadu dla PCGamera założyciel studia – Swen Vincke.
Nie żebyśmy nie rozmawiali o dodawaniu nowych zadań lub nowej postaci (do Divinity: OS2 – przyp. red.), ale mamy ograniczoną ilość czasu w życiu i tylko pewną liczbę rzeczy, które możemy zrobić. Włożyliśmy już wiele wysiłku w poprawę tego, co jest. Ludzie zapominają, że dla nas to są trzyletnie projekty. A kiedy myślisz o swoim życiu, zaczynasz liczyć, ile możesz zrobić. To wcale nie jest tak wiele. Dlatego musimy iść naprzód i tworzyć nowe rzeczy – powiedział Swen Vincke.
O jakich nowych projektach mowa? Trudno powiedzieć. Divinity: Original Sin 2 osiągnęło gigantyczny sukces, zarówno pod względem odbioru medialnego (średnia z recenzji w serwisie Metacritic oscyluje wokół 93%), jak i sprzedaży – gra była największym debiutem w historii utalentowanego belgijskiego studia. Tak pozytywny odbiór może skłaniać twórców do myśli o rozpoczęciu prac nad kontynuacją… ale kto wie, może mają w rękawie innego asa? Jakiś czas temu pojawiły się również plotki na temat możliwego rozszerzenia – jest jednak bardzo prawdopodobne, że twórcy mieli wówczas na myśli zapowiedziane parę miesięcy później wydanie konsolowe. Z identyczną sytuacją mieliśmy do czynienia w przypadku pierwszego Grzechu pierworodnego, który otrzymał Edycję Definitywną, ale nie doczekał się nigdy DLC.
Divinity: Original Sin 2 to niezwykle rozbudowana gra RPG, z otwartym światem, ciekawym scenariuszem i taktycznym, turowym systemem walki. Produkcja zadebiutowała na PC 14 września 2017 r. Wydanie konsolowe (dedykowane PlayStation 4 oraz Xboksowi One) miało swoją premierę z końcem sierpnia bieżącego roku. Tytuł jest dostępny w polskiej wersji językowej (z napisami).
- Recenzja gry Divinity: Original Sin II – RPG roku
- Walka dziesięciolecia – Pillars of Eternity II: Deadfire vs Divinity: Original Sin II