Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 października 2024, 14:45

autor: Adrian Werner

Figurka z Assassin’s Creed: Shadows jednak nie trafi na rynek. Powodem są skojarzenia ze skutkami wybuchu bomby atomowej w Nagasaki

Znany producent figurek postanowił wycofać jeden z projektów bazujących na Assassin's Creed: Shadows. Firma zreflektowała się i przeprosiła Japończyków.

Źródło fot. PureArts
i

Firma PureArts zdecydowała się wycofać z przedsprzedaży jedną z figurek bazujących na nadchodzącej grze Assassin's Creed: Shadows. Jako powód podano brak odpowiedniej wrażliwości kulturowej przy jej projektowaniu. Firma przeprosiła za tę wpadkę.

  1. Produkt, o którym mowa, ukazywał karykaturalne wersje głównych bohaterów gry, czyli Yasuke i Naoe. Ta druga wykonywała skok ze zniszczonej w połowie bramy Torii.
  2. To ten ostatni element wywołał kontrowersje. Budzi on bowiem skojarzenia z bramą Torii w świątyni Sann, która została zniszczona podczas wybuchu bomby atomowej w Nagasaki w 1945 roku. W Japonii jest to bardzo rozpoznawalny symbol i jego wykorzystanie w zabawce mogło zostać przez wiele osób uznane za obraźliwe, zwłaszcza w połączeniu z karykaturalnymi postaciami.
Źródło fot. PureArts. - Figurka z Assassin’s Creed: Shadows jednak nie trafi na rynek. Powodem są skojarzenia ze skutkami wybuchu bomby atomowej w Nagasaki - wiadomość - 2024-10-16
Źródło fot. PureArts.

Ta konkretna figurka jest jedyną bazującą na Assassin's Creed: Shadows, którą PureArts wycofało. Nadal dostępne są za to repliki hełmu Yasuke oraz ukrytego ostrza Naoe.

Assassin's Creed: Shadows zmierza na pecety oraz Xboksa Series S, Xboksa Series X i PlayStation. 5. Premiera produkcji niedawno została przełożona na 14 lutego 2025 rok.

  1. Po 40 minutach z Assassin’s Creed Shadows – gra zaskakuje brutalnością, a dwoje protagonistów faktycznie ma sens
  2. Assassin's Creed: Shadows w Ubisoft Store
  3. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej