autor: Damian Rams
Konsolowy Wiedźmin dostanie dodatkową zawartość
Od momentu oficjalnej zapowiedzi konsolowej wersji najlepszego RPG ubiegłego roku minął już tydzień, więc najwyższa pora nakarmić spragnionych wieści graczy. Kolejnych faktów na temat Wiedźmin: Powrót Białego Wilka dostarczył w wywiadzie dla serwisu GameCyte Tom Ohle z CD Projekt RED.
Od momentu oficjalnej zapowiedzi konsolowej wersji najlepszego RPG ubiegłego roku minął już tydzień, więc najwyższa pora nakarmić spragnionych wieści graczy. Kolejnych faktów na temat Wiedźmin: Powrót Białego Wilka dostarczył w wywiadzie dla serwisu GameCyte Tom Ohle z CD Projekt RED.
Pierwsza i najważniejsza sprawa dotyczy typowych dodatków, jakie producenci konsolowych gier publikują za pośrednictwem sieciowych usług, jak Xbox Live czy PlayStation Network. Ohle wyznał, że nowy Wiedźmin doczeka się DLC, wstrzymał się jednak od podawania szczegółów na ten temat. Wzorem pecetowej edycji spodziewać można się dodatkowej przygody bądź przygód, dostarczających kilku kolejnych godzin zabawy.
Od samego początku sporo mówi się o tym, że Wiedźmin: Powrót Białego Wilka będzie grą lepszą, niż pecetowy przodek. „Nie robimy po prostu konwersji, ale tworzymy od podstaw grę, która ma się stać rewelacyjnym konsolowym RPG.” – mówi Ohle. Twórcy twierdzą, że zachowa się jedynie warstwa fabularna, a cała reszta, czyli oprawa graficzna tworzona na nowym silniku, system walki, AI przeciwników i cała reszta mniej lub bardziej istotnych części składowych jest opracowywana od zera. „Podczas sesji motion capture stworzyliśmy mnóstwo nowych animacji walk, jak parady, kontry, uniki czy ataki specjalne. Dodatkowo pracujemy nad AI przeciwników, aby byli bardziej agresywni, oraz staramy się dostarczyć szeroką gamę akcji ofensywnych i defensywnych, aby walka była mocniej nastawiona na akcję ” – dodaje pracownik CD Projekt RED. Poinformował też, że studio celuje w rozdzielczość 720p. Posiadacze konsol mogą się też spodziewać w Wiedźmin: Powrót Białego Wilka odświeżonego interfejsu, przemodelowanych walk z bossami, kilku nowych modeli postaci oraz przerobionego systemu rozwoju postaci.
CD Projekt RED zdaje się traktować konsolowy port Wiedźmina niezwykle poważnie. Gra znajduje się w produkcji już od 10 miesięcy i zostanie wydana jesienią 2009, więc twórcy powinni zdążyć z dopracowaniem wszystkich usprawnień, o których tak chętnie mówią w wywiadach.