Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 października 2009, 08:50

autor: Piotr Doroń

Konsolowy Dragon Age: Początek bez widoku a la Baldur's Gate

Dosyć nieoczekiwanymi informacjami na temat cRPG Dragon Age: Początek podzieliła się redakcja serwisu Kotaku. Otóż, wszystko wskazuje na to, że konsolowe edycje dzieła BioWare zostały pozbawione izometrycznego rzutu kamery, jednego z elementów mających stanowić nawiązanie do kultowego Baldur’s Gate.

Dosyć nieoczekiwanymi informacjami na temat cRPG Dragon Age: Początek podzieliła się redakcja serwisu Kotaku. Otóż, wszystko wskazuje na to, że konsolowe edycje dzieła BioWare zostały pozbawione izometrycznego rzutu kamery, jednego z elementów mających stanowić nawiązanie do kultowego Baldur’s Gate.

Konsolowy Dragon Age: Początek bez widoku a la Baldur's Gate - ilustracja #1

Takiego widoku posiadacze konsol nie uświadczą.

Takie wnioski wysnuł Stephen Totilo, jeden z dziennikarzy wspomnianego już Kotaku, z pokazu konsolowych edycji gry, który miał miejsce wczoraj. W jego trakcie skupił się przede wszystkim na przetestowaniu systemu kontroli na konsoli PlayStation 3. Generalnie wypadł on wyjątkowo dobrze. Sterowanie drużyną jest intuicyjne (pomiędzy członkami przełączamy się przyciskami L1-R1), wyprowadzanie ataków przebiega błyskawicznie (przyciski geometryczne oraz L2-R2), a samą postać kontrolujemy lewą gałką analogową. Prawa służy do manualnego ustawiania kamery i tutaj właśnie pojawił się pierwszy poważny zgrzyt.

O ile bowiem myszka komputerowa umożliwia użytkownikowi peceta oddalenie kamery i ustawienie jej w rzucie izometrycznym, charakterystycznym dla wspomnianego już Baldur’s Gate, o tyle wersja na PS3 (oraz Xboksa 360) takiej funkcji nie posiada. Kamera ustawiona jest tuż za postacią, oferując pogląd na sytuację w stylu, którym cechuje się większość obecnych gier akcji. Jest to dosyć istotna różnica, pasująca co prawda do platformy, aczkolwiek będąca pewnego rodzaju zaskoczeniem. W końcu drużyną w grach cRPG najlepiej steruje się z oddalonej kamery, mając jak najszersze pole widzenia.

Dragon Age: Początek zadebiutuje na europejskim, a zarazem polskim rynku 6 listopada. Data ta dotyczy jednak tylko edycji gry przeznaczonych na PC i Xboksa 360. Wersja na PS3 trafi na półki sklepowe kilkanaście dni później.

W ostatnich dniach firma BioWare oraz wydawca, koncern Electronic Arts, podzieliły się z graczami kilkoma ciekawymi wieściami na temat swojego dzieła. Poznaliśmy więc nazwisko autora ścieżki dźwiękowej, a także uzyskaliśmy możliwość przetestowania pecetowej wersji edytora postaci. Twórcy zabrali także głos w sprawie dodatków DLC, które zostaną udostępnione w chwili światowego debiutu Dragon Age. Przy okazji pragniemy przypomnieć, że już 23 października będzie miała miejsce polska premiera książkowego wprowadzenia do gry – powieści Dragon Age: Utracony Tron napisanej przez Davida Gaidera, głównego scenarzysty Dragon Age: Początek.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej