„Jesteśmy twórcami gier”. Swen Vincke banalnie wyjaśnił, dlaczego oficjalne narzędzia moderskie do Baldur’s Gate 3 powstają tak długo
W tym roku do Baldur's Gate 3 trafią oficjalne narzędzia moderskie. Więcej powiedział o nich niedawno CEO Larian Studios, Swen Vincke.
Swen Vincke, czyli założyciel i CEO Larian Studios, wyjawił nam nieco więcej szczegółów na temat oficjalnych narzędzi moderskich, które w tym roku ma otrzymać RPG Baldur’s Gate III. Jeśli liczycie, że będą one tak rozbudowane, jak w poprzedniej grze Belgów, możecie się rozczarować.
Przypomnijmy, że oficjalne narzędzia moderskie do Divinity: Original Sin II pozwalały chociażby na tworzenie nowych misji czy kampanii z dostosowanymi mapami. Dlaczego tak rozbudowane możliwości nie pojawią się w BG III? VIncke wyjaśnił to w rozmowie z serwisem PC Gamer.
W Divinity nie było zbyt wielkiego zainteresowania [tworzeniem kampanii] z powodu dużego nakładu pracy. Ponadto nasze narzędzia są bardzo skomplikowane. Skupimy się więc na rzeczach, które wiele osób chce zmieniać [w BG III – dop. red.] i postaramy się ułatwić im ten proces. Nie wszystkie narzędzia zostaną udostępnione, ponieważ nie bylibyśmy w stanie ich wspierać – powiedział deweloper.
Choć Vincke nie sprecyzował, co dokładnie będzie można modyfikować w Baldur’s Gate III, to dość dosadnie wyjaśnił, dlaczego trzeba tyle czekać na oficjalne narzędzia.
Jesteśmy twórcami gier, a nie firmą tworzącą narzędzia. Tak naprawdę są one przeznaczone do użytku wewnętrznego, ale podzielimy się nimi ze społecznością – skwitował założyciel Larian Studios.
Zaznaczmy, że Belgowie chce udostępnić narzędzia moderskie nie tylko posiadaczom PC. Będą się nimi cieszyć również właściciele konsol PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Niestety na razie nie wiemy, kiedy dokładnie zostaną one wypusczone.
Ostatnio Vincke zasmucił wielbicieli twórczości Larian Studios informacją o porzuceniu marki D&D. Ogłosił też brak planów na stworzenie DLC do Baldur’s Gate III oraz angażowanie się w produkcję następnej części tej kultowej serii.