Jak wyglądać będzie rozwój postaci w Guild Wars 2
Do premiery Guild Wars 2 pozostał jeszcze szmat czasu, ale z miesiąca na miesiąc wiemy coraz więcej o jednej z najbardziej wyczekiwanych gier przyszłego roku. Nowej cegiełki budującej naszą wiedzę na temat tej produkcji dostarczył traktujący o rozwoju postaci wpis na oficjalnym blogu.
Do premiery Guild Wars 2 pozostał jeszcze szmat czasu, ale z miesiąca na miesiąc wiemy coraz więcej o jednej z najbardziej wyczekiwanych gier przyszłego roku. Nowej cegiełki budującej naszą wiedzę na temat tej produkcji dostarczył traktujący o rozwoju postaci wpis na oficjalnym blogu.
Isaiah Cartwright (jeden z projektantów Guild Wars 2) wytłumaczył, że zawsze denerwował go brak szybko odczuwalnych postępów w większości produkcji MMO. Nieraz można w nich spędzić cały dzień, a w charakterystykach postaci żadnych większych rezultatów tego nie widać. Ludzie z ArenaNet postanowili, że coś takiego nie będzie mieć miejsca w ich produkcji. Przede wszystkim odrzucono popularną krzywą rozwoju, która powoduje, że im wyższy mamy poziom, tym ciężej jest się wdrapać na następny. W przypadku Guild Wars 2 za każdym razem potrzebny będzie mniej więcej taki sam wysiłek, by postać awansowała na kolejny poziom. Dzięki temu nawet po krótszych sesjach gracze mają odczuć, że coś osiągnęli i co równie ważne zobaczyć tego rezultaty.
Limit rozwoju postaci ustanowiony zostanie na poziomie osiemdziesiątym. Oczywiście, wzrost charakterystyk nie będzie jedynym, co gracze mogą osiągnąć. Nagrodą za poświęcanie czasu na Guild Wars 2 ma być także m.in. kompletowanie różnorodnych przedmiotów, cech czy umiejętności.
Jednak tak naprawdę to nie nabijanie statystyk, a jakość przygód ma utrzymać zainteresowanie graczy i motywować ich do powracania do tego świata. Twórcy chcą dostarczyć graczom żywe uniwersum, wypełnione po brzegi ciekawymi zadaniami i aktywnościami. Co więcej, dzięki zmianom, jakie zachodzić będą w wirtualnym świecie i różnorodności postaci, gra ma być interesująca nawet przy ponownym rozgrywaniu. Wzorem najlepszych tradycyjnych singleplayer’owych RPG-ów dwie różne postacie przeżyją całkiem różne przygody, nawet przechodząc tę samą linię fabularną.