Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 sierpnia 2010, 13:49

autor: Adrian Werner

Jak wyglądać będzie rozwój postaci w Guild Wars 2

Do premiery Guild Wars 2 pozostał jeszcze szmat czasu, ale z miesiąca na miesiąc wiemy coraz więcej o jednej z najbardziej wyczekiwanych gier przyszłego roku. Nowej cegiełki budującej naszą wiedzę na temat tej produkcji dostarczył traktujący o rozwoju postaci wpis na oficjalnym blogu.

Do premiery Guild Wars 2 pozostał jeszcze szmat czasu, ale z miesiąca na miesiąc wiemy coraz więcej o jednej z najbardziej wyczekiwanych gier przyszłego roku. Nowej cegiełki budującej naszą wiedzę na temat tej produkcji dostarczył traktujący o rozwoju postaci wpis na oficjalnym blogu.

 

Jak wyglądać będzie rozwój postaci w Guild Wars 2 - ilustracja #1

 

Isaiah Cartwright (jeden z projektantów Guild Wars 2) wytłumaczył, że zawsze denerwował go brak szybko odczuwalnych postępów w większości produkcji MMO. Nieraz można w nich spędzić cały dzień, a w charakterystykach postaci żadnych większych rezultatów tego nie widać. Ludzie z ArenaNet postanowili, że coś takiego nie będzie mieć miejsca w ich produkcji. Przede wszystkim odrzucono popularną krzywą rozwoju, która powoduje, że im wyższy mamy poziom, tym ciężej jest się wdrapać na następny. W przypadku Guild Wars 2 za każdym razem potrzebny będzie mniej więcej taki sam wysiłek, by postać awansowała na kolejny poziom. Dzięki temu nawet po krótszych sesjach gracze mają odczuć, że coś osiągnęli i co równie ważne zobaczyć tego rezultaty.

Limit rozwoju postaci ustanowiony zostanie na poziomie osiemdziesiątym. Oczywiście, wzrost charakterystyk nie będzie jedynym, co gracze mogą osiągnąć. Nagrodą za poświęcanie czasu na Guild Wars 2 ma być także m.in. kompletowanie różnorodnych przedmiotów, cech czy umiejętności.

 

Jak wyglądać będzie rozwój postaci w Guild Wars 2 - ilustracja #2

 

Jednak tak naprawdę to nie nabijanie statystyk, a jakość przygód ma utrzymać zainteresowanie graczy i motywować ich do powracania do tego świata. Twórcy chcą dostarczyć graczom żywe uniwersum, wypełnione po brzegi ciekawymi zadaniami i aktywnościami. Co więcej, dzięki zmianom, jakie zachodzić będą w wirtualnym świecie i różnorodności postaci, gra ma być interesująca nawet przy ponownym rozgrywaniu. Wzorem najlepszych tradycyjnych singleplayer’owych RPG-ów dwie różne postacie przeżyją całkiem różne przygody, nawet przechodząc tę samą linię fabularną.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej