Jak uczynić interakcje z NPC-ami w GTA 6 „naprawdę interesującymi i zabawnymi”? Strauss Zelnick ma na to radę
Dyrektor generalny Take-Two widzi w sztucznej inteligencji spory potencjał. AI może w pozytywny sposób wpłynąć m.in. na interakcje z postaciami niezależnymi w grach.
Teraz, gdy euforia związana z ogłoszeniem grudniowej prezentacji Grand Theft Auto VI powoli opada, możemy przeanalizować najnowsze informacje od dyrektora generalnego Take-Two, Straussa Zelnicka. Zasugerował on m.in., że gra może wykorzystywać modele sztucznej inteligencji do kreowania bardziej interaktywnego świata.
Sternik korporacji wziął udział w konferencji Miedzynarodowej Rady Paley (via Inverse), w trakcie której odniósł się do wykorzystywania AI w branży gier. Zelnick nie ukrywał, że jest orędownikiem wprowadzenia tego typu rozwiązań, które mogą w znacznym stopniu wpłynąć na jakość rozgrywki, zwłaszcza w odniesieniu do postaci niezależnych. Jego zdaniem, dzięki sztucznej inteligencji NPC-e mogą stać się ciekawsi i zabawniejsi.
Kontrolujesz grywalną postać, wchodzisz w interakcję z postacią niezależną. Ta interakcja jest obecnie oskryptowana, a NPC raczej nie są zbyt ciekawi. Można sobie jednak wyobrazić, że wszystkie postacie niezależne nagle stają się naprawdę interesujące i zabawne – tłumaczył.
Mimo że wykorzystanie sztucznej inteligencji w branży gier może przysporzyć jej sporo korzyści, zdaniem Zelnicka proces ten na pewno nie będzie szybki, a tym bardziej tani.
Naszą strategią jest bycie najbardziej kreatywną, najbardziej innowacyjną i najbardziej wydajną firmą w branży i myślę, że sztuczna inteligencja prawdopodobnie spełnia wszystkie trzy kryteria. Ale nie oczekuj, że ceny [gier – dop. red.] spadną. Po prostu oczekuj, że wszystko będzie lepsze – wyjaśnił podczas ostatniego spotkania z inwestorami (via GamesRadar).
I chociaż teraz Zelnick ochoczo wspiera rozwój AI, przypomnijmy sytuację sprzed kilku miesięcy, kiedy to Rockstar Games rzekomo usunęło z sieci fanowską modyfikację (oraz wszelkie ślady po niej) Sentient Streets, która dzięki sztucznej inteligencji umożliwiała toczenie rozmów z postaciami niezależnymi w GTA V.