Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 listopada 2023, 13:39

autor: Kamil Kleszyk

Jak uczynić interakcje z NPC-ami w GTA 6 „naprawdę interesującymi i zabawnymi”? Strauss Zelnick ma na to radę

Dyrektor generalny Take-Two widzi w sztucznej inteligencji spory potencjał. AI może w pozytywny sposób wpłynąć m.in. na interakcje z postaciami niezależnymi w grach.

Źródło fot. Rockstar Games
i

Teraz, gdy euforia związana z ogłoszeniem grudniowej prezentacji Grand Theft Auto VI powoli opada, możemy przeanalizować najnowsze informacje od dyrektora generalnego Take-Two, Straussa Zelnicka. Zasugerował on m.in., że gra może wykorzystywać modele sztucznej inteligencji do kreowania bardziej interaktywnego świata.

Sternik korporacji wziął udział w konferencji Miedzynarodowej Rady Paley (via Inverse), w trakcie której odniósł się do wykorzystywania AI w branży gier. Zelnick nie ukrywał, że jest orędownikiem wprowadzenia tego typu rozwiązań, które mogą w znacznym stopniu wpłynąć na jakość rozgrywki, zwłaszcza w odniesieniu do postaci niezależnych. Jego zdaniem, dzięki sztucznej inteligencji NPC-e mogą stać się ciekawsi i zabawniejsi.

Kontrolujesz grywalną postać, wchodzisz w interakcję z postacią niezależną. Ta interakcja jest obecnie oskryptowana, a NPC raczej nie są zbyt ciekawi. Można sobie jednak wyobrazić, że wszystkie postacie niezależne nagle stają się naprawdę interesujące i zabawne – tłumaczył.

Mimo że wykorzystanie sztucznej inteligencji w branży gier może przysporzyć jej sporo korzyści, zdaniem Zelnicka proces ten na pewno nie będzie szybki, a tym bardziej tani.

Naszą strategią jest bycie najbardziej kreatywną, najbardziej innowacyjną i najbardziej wydajną firmą w branży i myślę, że sztuczna inteligencja prawdopodobnie spełnia wszystkie trzy kryteria. Ale nie oczekuj, że ceny [gier – dop. red.] spadną. Po prostu oczekuj, że wszystko będzie lepsze – wyjaśnił podczas ostatniego spotkania z inwestorami (via GamesRadar).

I chociaż teraz Zelnick ochoczo wspiera rozwój AI, przypomnijmy sytuację sprzed kilku miesięcy, kiedy to Rockstar Games rzekomo usunęło z sieci fanowską modyfikację (oraz wszelkie ślady po niej) Sentient Streets, która dzięki sztucznej inteligencji umożliwiała toczenie rozmów z postaciami niezależnymi w GTA V.

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej