Hogwarts Legacy i Mortal Kombat w rękach Microsoftu? Warner Bros. Discovery rozważa chęć licencjonowania swoich marek
Kierownictwo spółki Warner Bros. Discovery rozważa licencjonowanie swoich marek innym deweloperom. Niewykluczone, że doprowadzi to do sprzedaży działu odpowiedzialnego za gry. Spekuluje się, iż największe szansę na pozyskanie WB Games mają Microsoft oraz Tencent.
Aktualizacja (8 sierpnia, godz. 18:15)
Podczas prezentacji wyników finansowych za drugi kwartał 2024 r. CEO Warner Bros. Discovery, David Zaslav, wyjaśnił, że firma rozważa licencjonowanie swoich marek zewnętrznym deweloperom (via IGN). Tym samym nie dostaliśmy ani bezpośredniego potwierdzenia, ani zaprzeczenia poniższych doniesień, choć słowa Zaslav sugerują przynajmniej znaczące ograniczenie działalności Warner Bros. Games.
Oryginalna wiadomość (7 sierpnia, godz. 14:49)
Warner Bros. Discovery już od wielu miesięcy zmaga się z trudną sytuacją finansową. Receptą na podreperowanie budżetu jest stanowcze zaciskanie pasa poprzez ograniczenie wydatków na projekty, które nie są dostatecznie rentowne. Wkrótce ofiarą oszczędności może paść m.in. oddział zajmujący się grami wideo.
Według informacji, do jakich dotarli dziennikarze Financial Times (via VGC), sternicy medialnego giganta rozważają sprzedaż Warner Bros. Games, które odpowiada za wydanie takich hitów jak Hogwarts Legacy, Śródziemie: Cień Wojny czy seria Mortal Kombat.
Warto zauważyć, że nie jest to pierwszy raz, kiedy spekuluje się na temat potencjalnej sprzedaży Warner Bros. Games. Poprzednio takowe informacje krążyły w 2020 roku, kiedy to właścicielem była grupa AT&T. Wówczas chęć przejęcia oddziału wyrażały firmy Microsoft i Take-Two.
W tamtym czasie potencjalna transakcja była wyceniana nawet na 4 miliardy dolarów. Teraz prawdopodobnie byłoby to większa suma zważywszy na to, jaki sukces osiągnęło Dziedzictwo Hogwartu. Do tego dochodzi kwestia Wonder Woman, czyli projektu, nad którym pracuje studio Monolith Productions.
Co ciekawe, w branżowych kuluarach plotkuje się, że gigant z Redmond w dalszym ciągu jest zainteresowany potencjalną transakcją. Głównym przeciwnikiem Microsoftu w wyścigu o znane marki ma być chińska spółka Tencent.