Helldivers 2 „nigdy” nie dostanie PvP. Twórcy chcą ograniczyć toksyczne zachowania
Prezes Arrowhead Game Studios odniósł się do pytań o dodanie trybu PvP do Helldivers 2. Johan Pilestedt twierdzi, że zespół „nigdy” nie wprowadzi takiej opcji.
Gracze drugiego Helldivers nadal czekają na oficjalne plany rozwoju gry. Jednakże twórcy mogli potwierdzić już przynajmniej jedną informację: Helldivers 2 nie otrzyma trybu PvP.
W jednym ze swoich licznych wpisów Johan Pilestedt (prezes Arrowhead Game Studios) stwierdził, że taki tryb zabawy „nigdy” nie pojawi się w grze (via serwis X). Szwed tłumaczy swoją decyzję w prosty sposób: twórcy chcą, by drugie Helldivers było miejscem zapewniającym „wsparcie i dobrą zabawę”, w którym wszyscy walczą po tej samej stronie. Tym samym studio chce zredukować „toksyczne” elementy , z których „słynie” wiele gier nastawionych na rywalizację.
Kwestia trybu PvP była poruszana przez graczy jeszcze przed premierą gry. Część fanów widziała w tym spory potencjał, półżartem sugerując, że dzięki temu gra może stać się niejako konkurencją dla Call of Duty.
Jednak nawet gdyby pominąć te mrzonki, spora część internautów była przeciwna takiemu posunięciu. Owszem, przyznają oni, że byłaby to kolejna opcja zabawy, która mogłaby przyciągnąć więcej graczy. Tyle że nawet taki „skromny” dodatek wiązałby się z mnóstwem pracy dla twórców – wręcz z przebudową wielu elementów Helldivers 2 od podstaw (serwerów, kodu sieciowego, mechanik rozgrywki etc.).
Do tego PvP potrzebowałoby osobnego balansu broni. W końcu wrogowie kierowani przez sztuczną inteligencję zwykle nie narzekają, że broń używana przez ludzkiego przeciwnika ma za duży zasięg, szybkostrzelność lub obrażenia. W tytułach stawiających na rywalizację jest to chleb powszedni, a i bez tego niektórzy gracze mają tendencją do skrajnych (i często toksycznych) reakcji na przegraną.
Oczywiście sam brak PvP nie wyeliminuje z gry toksycznych zachowań. Gracze, jak to ludzie, zawsze znajdą powód, by przyczepić się do wszystkich, nawet do swoich towarzyszy z drużyny wypełniających swoją rolę. Nie wszyscy fani Helldivers 2 są też przekonani, że jakaś namiastka trybu Gracz kontra Gracz faktycznie zrujnowałaby grę.
Warto dodać, że Pilestedt w swoim wpisie ujął słowo „nigdy” w cudzysłów. Czyżby zostawiał otwartą furtkę i sugerował, że w przyszłości zespół Arrowhead Game Studios może ponownie rozważyć dodanie trybu rywalizacji?