GTA Online dostało patch z poprawką loadingów opartą na modzie
Ukazała się obiecana aktualizacja do Grand Theft Auto Online, która ulepsza czasy ładowania w oparciu o rozwiązania z fanowskiego moda. Niestety, patch równocześnie popsuł GTA Online na Xboksie One.
W ostatnich tygodniach głośno było o fanie znanym jako t0st, który wykombinował jak mocno skrócić czasy ładowania w Grand Theft Auto Online. Studio Rockstar Games ogłosiło, że wymyślona przez niego metoda zostanie wkrótce zaimplementowana w oficjalnej aktualizacji. Obiecany patch właśnie się ukazał.
Łatka dostępna jest zarówno na PC, jak i konsolach Xbox One oraz PlayStation 4, ale ulepszenia loadingów dotyczą jedynie wersji pecetowej. W notce dołączonej do aktualizacji twórcy podziękowali t0stowi za wynalezienie metody, która umożliwiła skrócenie czasu wczytywania danych. W nagrodę otrzymał on 10 tysięcy dolarów i zasłużył na taki prezent, gdyż sieć zapełniła się doniesieniami o skuteczności patcha.
Redaktorzy serwisu PCGamer donoszą o istotnym skróceniu loadingów. Jeden z nich dawniej potrzebował 3 minut i 15 sekund od momentu uruchomienia GTA Online do załadowania apartamentu jego o postaci. Po zainstalowaniu aktualizacji zajmuje to tylko dwie minuty. Na Reddicie gracze informują o jeszcze większych różnicach. W przypadku fana o ksywce Ontyyyy czas wczytywania zmalał z 7 minut do niecałych dwóch, a u Silentprototipe z 4-5 minut do 82 sekund.
Patch wprowadza również ulepszenia systemu połączeń z serwerami. Aby nie było zbyt różowo, aktualizacja 1.53 wydaje się powodować spore problemy na konsolach. Na PS4 część osób nie może jej zainstalować, a na Xboksie One wielu graczy informuje, że łatka powoduje zawieszanie się gry i na razie nie wymyślono sposobu na obejście tego błędu. Użytkownicy platformy firmy Microsoft muszą więc uzbroić się w cierpliwość i poczekać, aż Rockstar wypuści poprawkę.
- Oficjalna strona gry Grand Theft Auto Online
- Recenzja gry Grand Theft Auto Online - multiplayer z potencjałem
- GTA Online – poradnik do gry
Studio Gearbox mogłoby się dużo nauczyć od Rockstar Games
Długie loadingi w GTA Online spowodowane były zaskakująco prostymi do naprawienia wadami w kodzie gry. To nie pierwszy taki przypadek. Kilka lat temu głośno było o podobnych problemach z Aliens: Colonial Marines. Moder Templar GFX odkrył, że zepsute AI wrogów w grze jest wynikiem literówki w pliku konfiguracyjnym. Studio Gearbox nigdy jednak nie wypuściło oficjalnej aktualizacji naprawiającej ten problem.
To nie jedyny duży błąd znaleziony w grze przez tego modera. Wykombinował on również, jak naprawić celowanie i te zmiany także nie doczekały się implementacji w oficjalnych patchach. Dlatego nawet dzisiaj osoby chcące zagrać w Aliens: Colonial Marines koniecznie powinny zainstalować moda TemplarGFX's ACM Overhaul. Poza naprawą tych dwóch aspektów rozgrywki projekt przynosi także wiele innych ulepszeń gameplaya i grafiki, przeobrażając tego FPS-a w całkiem przyzwoitą strzelankę. Smutne jest tylko to, że studiu Gearbox nie chciało się zaimplementować tych poprawek, nawet gdy fan wykonał lwią część pracy za deweloperów.