GTA 6 nie ucierpi przez ewentualny strajk aktorów, szef Take-Two uspokaja inwestorów i graczy
Prezes Take-Two zapewnił, że GTA 6 jest dobrze zabezpieczone na wypadek ewentualnego strajku aktorów dubbingowych oraz motion capture i nie spowodowałby on opóźnienia premiery.
Wczoraj firma Take-Two Interactive wreszcie oficjalnie zapowiedziała grę Grand Theft Auto VI, choć na zwiastun będziemy musieli poczekać do grudnia. Podczas omawiania wyników finansowych wydawcy inwestorzy zapytali, czy potencjalny strajk aktorów dubbingowych nie opóźni premiery GTA 6, ale prezes Strauss Zelnick zapewnił, że nie ma takiego ryzyka.
- Tutaj trzeba wyjaśnić całą sytuację. Zakończony wczoraj wielomiesięczny strajk SAG-AFTRA (związku zawodowego amerykańskich aktorów) dotyczył tylko kontraktów ze studiami produkującymi filmy i seriale telewizyjne. Współpraca członków tego związku z firmami z branży gier objęta jest inną umową, której nowa wersja jest obecnie negocjowana. Rozmowy na razie idą na tyle opornie, że SAG-AFTRA poprosiło swoich członków o autoryzację potencjalnego strajku.
- Strauss Zelnick jest przekonany, że wydawcom uda się dojść do porozumienia z aktorami. Jednocześnie zapewnił, że największe projekty Take Two Interactive są dobrze zabezpieczone przed negatywnym wpływem potencjalnego strajku.
- Zelnick nie wyjaśnił, na czym polega to zabezpieczenie, ale można się domyślać, że większość nagrań głosowych i motion capture została już wykonana. Ponadto w razie potrzeby firma może skorzystać z usług aktorów spoza Stanów Zjednoczonych, zwłaszcza tych, którzy nie są zrzeszeni w związkach zawodowych.
Wyniki finansowe Take-Two Interactive
Podczas konferencji poruszono także inne kwestie. Przede wszystkim poznaliśmy zaktualizowane wyniki sprzedaży największych przebojów wydawcy.
- Grand Theft Auto V rozeszło się już w ponad 190 mln egzemplarzy. Gra utrzymuje więc tempo sprzedaży na poziomie 5 mln na kwartał.
- Sprzedaż całej serii GTA przekroczyła 410 mln egz.
- Z kolei Red Dead Redemption 2 rozeszło się już w ponad 57 mln egzemplarzy, a sprzedaż całej serii przekroczyła 81 mln egz.
Take-Two poinformowało również, że jest bardzo zadowolone z tempa wzrostu liczby subskrybentów abonamentowej usługi GTA+, choć nie podano dokładnych liczb.
Wyniki finansowe Take-Two nie są już tak różowe. W okresie 1 lipca – 30 września tego roku wydawca wypracował przychód na poziomie 1,7 mld dolarów, czyli o 7% mniejszy niż w analogicznym kwartale roku ubiegłego. Firmie nie udało się wypracować zysku – wykazała straty w wysokości 543,6 mln dolarów.
Nadal nie wiadomo co z mobilnymi wersjami GTA Trilogy Definitive Edition.
Sprawozdanie finansowe wydawcy nie przyniosło wyczekiwanej aktualizacji w kwestii mobilnych wersji gier wchodzących w skład Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition. W dokumentach wciąż są one oznaczone jako nadchodzące, ale firma nie jest skłonna poinformować, kiedy możemy się ich spodziewać.
Kwestia FiveM i RedM
Warto przypomnieć, że w sierpniu studio Rockstar Games przejęło Cfx.re, czyli zespół odpowiedzialny za popularne modyfikacje FiveM GTA 5 oraz RedM do RDR2, które pozwalają na zakładanie własnych serwerów z unikalną zawartością i zmienioną rozgrywką. Ta kwestia również została poruszona podczas konferencji.
Strauss Zelnick stwierdził, że zespół będzie kontynuować rozwój tych modów i na razie firma nie ma w planach zarabiania na ich kreacji. To raczej inwestycja w przyszłość. Jak tłumaczy, obecnie na tego typu serwerach gra kilkaset tysięcy osób, czyli stosunkowo niewielka liczba w porównaniu do standardowych trybów multiplayer obu marek. Za to ogromna jest publiczność, która ogląda zapisy rozgrywek z fanowskich serwerów (w tym zwłaszcza tych typu RP, a więc polegających na odgrywaniu ról).
Wydawca widzi więc tę kategorię jako rozwojową. Nie zdziwilibyśmy się zatem, gdyby GTA 6 otrzymało oficjalne narzędzia tego typu, a możliwość stawiania własnych serwerów z nową zawartością stała się kluczowym elementem rozwoju serii Rockstar Games. Strauss Zelnick jednocześnie nie wyklucza możliwości czerpania przychodów z tej inicjatywy w przyszłości: „Jeśli ludzie korzystają z naszej własności intelektualnej, chcielibyśmy na niej zarabiać, jeśli to możliwe”.
- Oficjalna strona studia Rockstar Games
- Czy wyciek GTA 6 był największym w branży gier? Nie powiedziałbym