GTA 5 zainspirowało reżysera Dragon's Dogma 2 przy tworzeniu otwartego świata gry
Dragon's Dogma 2 zaoferuje czterokrotnie większy świat od pierwszej gry z serii. Reżyser Hideaki Itsuno zdradził, że inspiracją przy tworzeniu go było Grand Theft Auto 5.
Po ponad 10 latach nieobecności powrót serii Dragon’s Dogma budzi nadzieje, ale też niepokój fanów. Deweloper „dwójki” stara się rozwiać ich wątpliwości kolejnymi materiałami oraz informacjami. Najnowsza z nich dotyczy inspiracji reżysera Dragon’s Dogma 2, wśród których znalazł się m.in. otwarty, „wyłaniający się” świat Grand Theft Auto 5.
Hideaki Itsuno oprowadził już graczy po najważniejszych elementach swojej nowej gry oraz wspomniał o jej optymalizacji. W rozmowie z serwisem GamesRadar Japończyk omówił, jak (jeszcze) najnowsza część serii studia Rockstar Games wpłynęła na kształt „drugiej” częścy Dragon’s Dogma.
Reżyser zwrócił uwagę, że GTA V to wzór tego, jak połączyć wiele „wyłaniających się” (w oryg. emergent) systemów w „satysfakcjonujące doświadczenie”, i „elastyczności” w łączeniu wielu pokrywających się „wydarzeń”. W efekcie powstaje mieszanka trochę chaotyczna, która czasem może wymknąć się spod kontroli, ale niezaburzająca gry i „niewyrzucająca” gracza z jednej aktywności w drugą.
[GTA 5 cechuje – przyp. red.] elastyczność w zarządzaniu wieloma nakładającymi się wydarzeniami. Gra sobie z tym – przyp. red.] radzi; nie zawiesza się, nie wyrzuca cię z jednej rzeczy w drugą, po prostu pozwala temu wszystkiemu łączyć się ze sobą w sposób, który oczywiście czasami jest chaotyczny, ale zawsze sprawia wrażenie, że jest zamierzony.
To objawia się w elemencie, z którego chyba najbardziej słynie cała seria GTA: pozwoleniu graczom na „rozbijanie” się po otwartym świecie gry, który niejako odpowiada na nasze poczynania (głównie w formie coraz intensywniejszych policyjnych, czy nawet wojskowych, pościgów). Dragon’s Dogma 2 również zaoferuje takie „wyłaniające się” wydarzenia.
Chodzi o tzw. emergent gameplay – sytuacje, kiedy skądinąd proste mechaniki rozgrywki prowadzą do skomplikowanych sytuacji, czasem nieprzewidywalnych nawet dla samych twórców. Na takie rozwiązanie ma stawiać Ubisoft w swoich przyszłych produkcjach, ale na rynku nie brakuje produkcji w mniejszym lub większym stopniu opartych na tak spontanicznych wydarzeniach.
Najwyraźniej również DD 2 postawi na takie urozmaicenie zabawy, a w każdym razie taki cel przysługuje reżyserowi gry. W końcu miał do wypełnienia świat czterokrotnie większy od tego z pierwszej odsłony serii, a oczekiwania fanów po dekadzie rozwoju RPG są spore.
Dragon’s Dogma 2 zadebiutuje 22 marca na PC, PS5 i XSX/S. Na razie tytuł zapowiada się bardzo dobrze i miejmy nadzieję, że entuzjazm recenzentów utrzyma się także po premierze gry.