Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 marca 2022, 19:13

Elden Ring jest zbyt łatwy? Sprawdziliśmy, jak gracze radzą sobie z bossami

FromSoftware deklarowało, że Elden Ring będzie nieco łatwiejszą grą niż pozostałe produkcje studia. I chyba rzeczywiście takową jest – na PlayStation „platynę” zdobyło dwanaścioro na stu graczy.

Tydzień temu przybliżyliśmy Wam statystyki osiągnięć z Elden Ring. Miały one oddać to, jak radzą sobie gracze PC i PlayStation z poszczególnymi głównymi bossami w najnowszej produkcji FromSoftware. Dziś postanowiliśmy zaktualizować te dane, gdyż po prostu było o co. Okazuje się bowiem, że aż dwanaścioro na stu graczy PS4 i PS5 zdobyło już „platynę” (czyli odblokowało wszystkie czterdzieści dwa trofea).

UWAGA NA SPOILERY

Dalsza część wiadomości zawiera spoilery z Elden Ring. Jeśli więc chcecie, aby Wasz pierwszy kontakt z ową produkcją był możliwie niezbrukanym doświadczeniem, lepiej odpuśćcie sobie dalszą lekturę.

Bossowie w Elden Ring

Nie bez kozery w pierwszej kolejności wspominam o społeczności PlayStation – tak jak przed tygodniem, jej członkowie prześcigają osoby grające na Steamie; w dodatku różnica pomiędzy ich dokonaniami coraz bardziej się powiększa. Dość napisać, że w przypadku każdego bossa wzrost odsetka graczy, którym udało się go pokonać, wynosi około 3–10 punktów procentowych na korzyść posiadaczy konsol Sony. Można więc stwierdzić, iż radzą oni sobie z poszczególnymi „szefami” lepiej – a na pewno szybciej – niż ich koledzy i koleżanki na PC.

Boss

Gracze na Steamie, którzy go/ją pokonali (7/14 marca)

Gracze w PSN, którzy go/ją pokonali (7/14 marca)

Margit, Upadły Omen

66,2% / 70,3%

wzrost o 4,1 pkt. proc.

76,45% / 80,78%

wzrost o 4,33 pkt. proc.

Godrick, Zszywaniec

55,9% / 60,8%

wzrost o 4,9 pkt. proc.

62,17% / 71,19%

wzrost o 9,02 pkt. proc.

Lwi wynaturzeniec

47,1% / 53,7%

wzrost o 6,6 pkt. proc.

58,24% / 67,85%

wzrost o 9,61 pkt. proc.

Rudy Wilk Radagona

38,4% / 53,7%

wzrost o 15,3 pkt. proc.

42,24% / 56,64%

wzrost o 14,4 pkt. proc.

Rennala, Królowa Pełni Księżyca

35,3% / 45,7%

wzrost o 10,4 pkt. proc.

38,74% / 54,04%

wzrost o 15,3 pkt. proc.

Loretta, królewski rycerz

32,9% / 43,6%

wzrost o 10,7 pkt. proc.

36,19% / 52,20%

wzrost o 16,01 pkt. proc.

Magmowy żmij Makar

25,4% / 34,7%

wzrost o 9,3 pkt. proc.

30,14% / 45,50%

wzrost o 15,36 pkt. proc.

Radahn, Gwiezdna Plaga

23,5% / 35,2%

wzrost o 11,7 pkt. proc.

24,57% / 42,01%

wzrost o 17,44 pkt. proc.

Duch przodka

23,3% / 30,2%

wzrost o 6,9 pkt. proc.

32,31% / 45,61%

wzrost o 13,30 pkt. proc.

Łza naśladowcy

20% / 31,5%

wzrost o 11,5 pkt. proc.

20,85% / 38,23%

wzrost o 17,38 pkt. proc.

Żołnierz drakonidów z Nokstelli

18,3% / 25,8%

wzrost o 7,5 pkt. proc.

25,23% / 39,78%

wzrost o 14,55 pkt. proc.

Godfrey, Pierwszy Władca

15,9% / 27,3%

wzrost o 11,4 pkt. proc.

15,64% / 31,79%

wzrost o 16,15 pkt. proc.

Morgott, Król Omenu

15% / 26,3%

wzrost o 11,3 pkt. proc.

14,68% / 30,63%

wzrost o 15,95 pkt. proc.

Astel, Zrodzony z Pustki

13,3% / 23,4

wzrost o 10,1 pkt. proc.

14,83% / 31,08%

wzrost o 16,25 pkt. proc.

Duch królewskiego przodka

11,9% / 19,8%

wzrost o 7,9 pkt. proc.

15,75% / 31,89%

wzrost o 16,14 pkt. proc.

Nieustraszone gargulce

11,3% / 20,1%

wzrost o 8,8 pkt. proc.

14,35% / 30,25%

wzrost o 15,9 pkt. proc.

Elemer od Głogu

10,2% / 19%

wzrost o 8,8 pkt. proc.

13,23% / 29,13%

wzrost o 15,9 pkt. proc.

Rykard, Pan Bluźnierstwa

9,8% / 19,3%

wzrost o 9,5 pkt. proc.

11,39% / 26,79%

wzrost o 15,40 pkt. proc.

Szlachcic boskiej skóry

9,5% / 19,0%

wzrost o 9,5 pkt. proc.

11,64% / 27,44%

wzrost o 15,8 pkt. proc.

Dowódca Niall

8,9% / 18,6%

wzrost o 9,7 pkt. proc.

9,63% / 24,17%

wzrost o 14,54 pkt. proc.

Ognisty olbrzym

8,5% / 18,1%

wzrost o 9,6 pkt. proc.

8,98% / 22,94%

wzrost o 13,96 pkt. proc.

Duet boskiej skóry (Apostoł boskiej skóry i Szlachcic boskiej skóry)

6,6% / 15,3%

wzrost o 8,7 pkt. proc.

6,98% / 19,85%

wzrost o 12,87 pkt. proc.

Loretta, rycerz Świętego Drzewa

6,1% / 14,2%

wzrost o 8,1 pkt. proc.

7,41% / 20,55%

wzrost o 13,14 pkt. proc.

Maliketh, Czarna Klinga

5,7% / 13,8%

wzrost o 8,1 pkt. proc.

6,30% / 18,61%

wzrost o 12,31 pkt. proc.

Mohg, Pan Krwi

5,7% / 15,1%

wzrost o 9,4 pkt. proc.

6,64% / 22,60%

wzrost o 15,96 pkt. proc.

Mohg, Omen

5,4% / 12,4%

wzrost o 7 pkt. proc.

8,65% / 22,47%

wzrost o 13,82 pkt. proc.

Wojownik Hoarah Loux

5,1% / 12,9%

wzrost o 7,8 pkt. proc.

5,78% / 17,53%

wzrost o 11,75 pkt. proc.

Drakolicz Fortissax

4,8% / 10,7%

wzrost o 5,9 pkt. proc.

8,81% / 22,34%

wzrost o 13,53 pkt. proc.

Malenia, Ostrze Miquelli

4,5% / 11,6%

wzrost o 7,1 pkt. proc.

5,75% / 17,70%

wzrost o 11,95 pkt. proc.

Elden Ring zbiera niemal same „dychy”, co zresztą uwieczniliśmy na grafice. Naszą recenzję gry – autorstwa Karola Laski – znajdziesz pod poniższym linkiem.

Zakończenia w Elden Ring

Dotyczy to również częstości docierania do poszczególnych zakończeń gry. Na PS4 i PS5 każdy z trzech finałów Elden Ring zobaczył dwucyfrowy odsetek graczy. A na PC? Z powiązanych z nimi osiągnięć najwięcej osób – dokładnie 7,8% – zdobyło to określone jako „Gwiezdne stulecie”.

Zakończenie

Gracze na Steamie, którzy do niego dotarli (7/14 marca)

Gracze w PSN, którzy do niego dotarli (7/14 marca)

Gwiezdne stulecie

2,8% / 7,8%

wzrost o 5 pkt. proc.

4,72% / 15,34%

wzrost o 10,62 pkt. proc.

Eldeński Władca

2% / 5,5%

wzrost o 3,5 pkt. proc.

4,75% / 14,97%

wzrost o 10,22 pkt. proc.

Władca Oszalałego Płomienia

0,9% / 3,1%

wzrost o 2,2 pkt. proc.

4,41% / 14,05%

wzrost o 9,64 pkt. proc.

Eldeński Krąg („platyna”)

0,4% / 1,6%

wzrost o 1,2 pkt. proc.

3,83% / 12,89%

wzrost o 9,06 pkt. proc.

Zbyt łatwo?

Liczba jest niewątpliwie mniejsza, lecz wciąż dość spora – zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że Elden Ring ukazał się zaledwie dwa i pół tygodnia temu. Czy zatem nowa gra FromSoftware jest zbyt łatwa? W sieci można trafić na tego typu głosy i najwyraźniej jest w nich ziarno prawdy. Dla porównania – „platynę” w wydanym w 2015 roku Bloodborne zdobyło 21,54% graczy PlayStation. Komplet osiągnięć w Sekiro: Shadows Die Twice27,39% osób na konsolach Sony i 8,1% na Steamie. W Dark Souls III zaś odpowiednio 17,83% i 3,4%.

Trzeba wziąć oczywiście pod uwagę, że na tę chwilę Elden Ring trafił w ręce znacznie węższego grona graczy niż wymienione produkcje. Co za tym idzie, wskaźniki procentowe rozkładają się na mniejszą liczbę osób, wśród których większość mogą stanowić weterani gier FromSoftware. Niemniej wyniki, które znajdziecie w powyższych tabelach, wciąż robią wrażenie. Jeśli tak dalej pójdzie, Elden Ring – mimo swojego rozmiaru – może okazać się najczęściej kończonym tytułem owego japońskiego studia.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej