Elden Ring jest zbyt łatwy? Sprawdziliśmy, jak gracze radzą sobie z bossami
FromSoftware deklarowało, że Elden Ring będzie nieco łatwiejszą grą niż pozostałe produkcje studia. I chyba rzeczywiście takową jest – na PlayStation „platynę” zdobyło dwanaścioro na stu graczy.
Tydzień temu przybliżyliśmy Wam statystyki osiągnięć z Elden Ring. Miały one oddać to, jak radzą sobie gracze PC i PlayStation z poszczególnymi głównymi bossami w najnowszej produkcji FromSoftware. Dziś postanowiliśmy zaktualizować te dane, gdyż po prostu było o co. Okazuje się bowiem, że aż dwanaścioro na stu graczy PS4 i PS5 zdobyło już „platynę” (czyli odblokowało wszystkie czterdzieści dwa trofea).
UWAGA NA SPOILERY
Dalsza część wiadomości zawiera spoilery z Elden Ring. Jeśli więc chcecie, aby Wasz pierwszy kontakt z ową produkcją był możliwie niezbrukanym doświadczeniem, lepiej odpuśćcie sobie dalszą lekturę.
Bossowie w Elden Ring
Nie bez kozery w pierwszej kolejności wspominam o społeczności PlayStation – tak jak przed tygodniem, jej członkowie prześcigają osoby grające na Steamie; w dodatku różnica pomiędzy ich dokonaniami coraz bardziej się powiększa. Dość napisać, że w przypadku każdego bossa wzrost odsetka graczy, którym udało się go pokonać, wynosi około 3–10 punktów procentowych na korzyść posiadaczy konsol Sony. Można więc stwierdzić, iż radzą oni sobie z poszczególnymi „szefami” lepiej – a na pewno szybciej – niż ich koledzy i koleżanki na PC.
Boss | Gracze na Steamie, którzy go/ją pokonali (7/14 marca) | Gracze w PSN, którzy go/ją pokonali (7/14 marca) |
Margit, Upadły Omen | 66,2% / 70,3% wzrost o 4,1 pkt. proc. | 76,45% / 80,78% wzrost o 4,33 pkt. proc. |
Godrick, Zszywaniec | 55,9% / 60,8% wzrost o 4,9 pkt. proc. | 62,17% / 71,19% wzrost o 9,02 pkt. proc. |
Lwi wynaturzeniec | 47,1% / 53,7% wzrost o 6,6 pkt. proc. | 58,24% / 67,85% wzrost o 9,61 pkt. proc. |
Rudy Wilk Radagona | 38,4% / 53,7% wzrost o 15,3 pkt. proc. | 42,24% / 56,64% wzrost o 14,4 pkt. proc. |
Rennala, Królowa Pełni Księżyca | 35,3% / 45,7% wzrost o 10,4 pkt. proc. | 38,74% / 54,04% wzrost o 15,3 pkt. proc. |
Loretta, królewski rycerz | 32,9% / 43,6% wzrost o 10,7 pkt. proc. | 36,19% / 52,20% wzrost o 16,01 pkt. proc. |
Magmowy żmij Makar | 25,4% / 34,7% wzrost o 9,3 pkt. proc. | 30,14% / 45,50% wzrost o 15,36 pkt. proc. |
Radahn, Gwiezdna Plaga | 23,5% / 35,2% wzrost o 11,7 pkt. proc. | 24,57% / 42,01% wzrost o 17,44 pkt. proc. |
Duch przodka | 23,3% / 30,2% wzrost o 6,9 pkt. proc. | 32,31% / 45,61% wzrost o 13,30 pkt. proc. |
Łza naśladowcy | 20% / 31,5% wzrost o 11,5 pkt. proc. | 20,85% / 38,23% wzrost o 17,38 pkt. proc. |
Żołnierz drakonidów z Nokstelli | 18,3% / 25,8% wzrost o 7,5 pkt. proc. | 25,23% / 39,78% wzrost o 14,55 pkt. proc. |
Godfrey, Pierwszy Władca | 15,9% / 27,3% wzrost o 11,4 pkt. proc. | 15,64% / 31,79% wzrost o 16,15 pkt. proc. |
Morgott, Król Omenu | 15% / 26,3% wzrost o 11,3 pkt. proc. | 14,68% / 30,63% wzrost o 15,95 pkt. proc. |
Astel, Zrodzony z Pustki | 13,3% / 23,4 wzrost o 10,1 pkt. proc. | 14,83% / 31,08% wzrost o 16,25 pkt. proc. |
Duch królewskiego przodka | 11,9% / 19,8% wzrost o 7,9 pkt. proc. | 15,75% / 31,89% wzrost o 16,14 pkt. proc. |
Nieustraszone gargulce | 11,3% / 20,1% wzrost o 8,8 pkt. proc. | 14,35% / 30,25% wzrost o 15,9 pkt. proc. |
Elemer od Głogu | 10,2% / 19% wzrost o 8,8 pkt. proc. | 13,23% / 29,13% wzrost o 15,9 pkt. proc. |
Rykard, Pan Bluźnierstwa | 9,8% / 19,3% wzrost o 9,5 pkt. proc. | 11,39% / 26,79% wzrost o 15,40 pkt. proc. |
Szlachcic boskiej skóry | 9,5% / 19,0% wzrost o 9,5 pkt. proc. | 11,64% / 27,44% wzrost o 15,8 pkt. proc. |
Dowódca Niall | 8,9% / 18,6% wzrost o 9,7 pkt. proc. | 9,63% / 24,17% wzrost o 14,54 pkt. proc. |
Ognisty olbrzym | 8,5% / 18,1% wzrost o 9,6 pkt. proc. | 8,98% / 22,94% wzrost o 13,96 pkt. proc. |
Duet boskiej skóry (Apostoł boskiej skóry i Szlachcic boskiej skóry) | 6,6% / 15,3% wzrost o 8,7 pkt. proc. | 6,98% / 19,85% wzrost o 12,87 pkt. proc. |
Loretta, rycerz Świętego Drzewa | 6,1% / 14,2% wzrost o 8,1 pkt. proc. | 7,41% / 20,55% wzrost o 13,14 pkt. proc. |
Maliketh, Czarna Klinga | 5,7% / 13,8% wzrost o 8,1 pkt. proc. | 6,30% / 18,61% wzrost o 12,31 pkt. proc. |
Mohg, Pan Krwi | 5,7% / 15,1% wzrost o 9,4 pkt. proc. | 6,64% / 22,60% wzrost o 15,96 pkt. proc. |
Mohg, Omen | 5,4% / 12,4% wzrost o 7 pkt. proc. | 8,65% / 22,47% wzrost o 13,82 pkt. proc. |
Wojownik Hoarah Loux | 5,1% / 12,9% wzrost o 7,8 pkt. proc. | 5,78% / 17,53% wzrost o 11,75 pkt. proc. |
Drakolicz Fortissax | 4,8% / 10,7% wzrost o 5,9 pkt. proc. | 8,81% / 22,34% wzrost o 13,53 pkt. proc. |
Malenia, Ostrze Miquelli | 4,5% / 11,6% wzrost o 7,1 pkt. proc. | 5,75% / 17,70% wzrost o 11,95 pkt. proc. |
Elden Ring zbiera niemal same „dychy”, co zresztą uwieczniliśmy na grafice. Naszą recenzję gry – autorstwa Karola Laski – znajdziesz pod poniższym linkiem.
Zakończenia w Elden Ring
Dotyczy to również częstości docierania do poszczególnych zakończeń gry. Na PS4 i PS5 każdy z trzech finałów Elden Ring zobaczył dwucyfrowy odsetek graczy. A na PC? Z powiązanych z nimi osiągnięć najwięcej osób – dokładnie 7,8% – zdobyło to określone jako „Gwiezdne stulecie”.
Zakończenie | Gracze na Steamie, którzy do niego dotarli (7/14 marca) | Gracze w PSN, którzy do niego dotarli (7/14 marca) |
Gwiezdne stulecie | 2,8% / 7,8% wzrost o 5 pkt. proc. | 4,72% / 15,34% wzrost o 10,62 pkt. proc. |
Eldeński Władca | 2% / 5,5% wzrost o 3,5 pkt. proc. | 4,75% / 14,97% wzrost o 10,22 pkt. proc. |
Władca Oszalałego Płomienia | 0,9% / 3,1% wzrost o 2,2 pkt. proc. | 4,41% / 14,05% wzrost o 9,64 pkt. proc. |
Eldeński Krąg („platyna”) | 0,4% / 1,6% wzrost o 1,2 pkt. proc. | 3,83% / 12,89% wzrost o 9,06 pkt. proc. |
Zbyt łatwo?
Liczba jest niewątpliwie mniejsza, lecz wciąż dość spora – zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że Elden Ring ukazał się zaledwie dwa i pół tygodnia temu. Czy zatem nowa gra FromSoftware jest zbyt łatwa? W sieci można trafić na tego typu głosy i najwyraźniej jest w nich ziarno prawdy. Dla porównania – „platynę” w wydanym w 2015 roku Bloodborne zdobyło 21,54% graczy PlayStation. Komplet osiągnięć w Sekiro: Shadows Die Twice – 27,39% osób na konsolach Sony i 8,1% na Steamie. W Dark Souls III zaś odpowiednio 17,83% i 3,4%.
Trzeba wziąć oczywiście pod uwagę, że na tę chwilę Elden Ring trafił w ręce znacznie węższego grona graczy niż wymienione produkcje. Co za tym idzie, wskaźniki procentowe rozkładają się na mniejszą liczbę osób, wśród których większość mogą stanowić weterani gier FromSoftware. Niemniej wyniki, które znajdziecie w powyższych tabelach, wciąż robią wrażenie. Jeśli tak dalej pójdzie, Elden Ring – mimo swojego rozmiaru – może okazać się najczęściej kończonym tytułem owego japońskiego studia.