Nowy patch do Gothica na Switcha wprowadził 37 ważnych zmian, drabiny wreszcie działają poprawnie
Firma THQ Nordic wypuściła aktualizację 1.0.2 do Gothic Classic. Dostępna na Switcha wersja tego kultowego RPG doczekała się 37 istotnych poprawek i ulepszeń. Naprawiono choćby błąd z drabinami, obecny w grze od ponad 20 lat.
Wydana niedawno wersja Gothica na Switcha miała otrzymać wiele poprawek, które wyeliminowałyby błędy obecne w grze na PC od ponad dwudziestu lat. Sporej części „starych” problemów rzeczywiście udało się pozbyć firmie THQ Nordic, lecz niektóre z nich pozostały, a w dodatku pojawiły się nowe.
Zapowiedziano zatem patch – miał on zostać wypuszczony do końca bieżącego tygodnia. THQ Nordic dotrzymało słowa i łatka 1.02 jest już dostępna do pobrania. Listę wprowadzonych zmian możecie znaleźć na serwerze Gothic Community na Discordzie, przechodząc do kategorii „read only”, a następnie do kanału „gothic-news”. Poniżej zamieszczam ją przetłumaczoną na język polski.
Patch 1.02 do Gothic Classic – lista zmian
Poprawki:
- wyeliminowano błąd, przez który czarne gobliny nie poruszały się;
- naprawiono drabiny;
- NPC nie będą już unosić się ani chodzić w powietrzu;
- skrypt, który sprawiał, że Cor Calom zbyt szybko rzucał na Bezimiennego zaklęcie snu, gdy ten próbował obrabować jego skrzynię, działa już poprawnie;
- skrypt, przez który Snipes atakował Bezimiennego, gdy ten otwierał kufer Aarona, działa już tak, jak powinien;
- jeśli Bezimienny zostanie pokonany w walce, straci swoją broń – NPC mogą ją podnieść, podobnie jak my jesteśmy w stanie zabrać ich oręż po wygranym starciu;
- naprawiono podnoszenie przedmiotów ułożonych w stosy;
- można już ukończyć zadanie o nazwie Chromanin;
- po ponownym wczytaniu zapisu gry będzie zgadzała się liczba przedmiotów przypisanych do menu szybkiego dostępu;
- ulepszono strzelanie z łuku;
- NPC nie blokują się już, gdy biegają po stołach;
- interfejs użytkownika: poprawiono skalę i pole widzenia przedmiotów (posiadane w ekwipunku pierścienie wyświetlają się teraz poprawnie);
- podgląd mapy działa już zgodnie z zamierzeniem;
- naprawiono błąd, przez który przy dużej liczbie przedmiotów przeznaczonych na sprzedaż ich wartość była źle zaokrąglana;
- wyeliminowano wszystkie inne błędy występujące podczas handlowania z kupcami;
- korzystający z broni dystansowej NPC nie będą się już zawieszać podczas wczytywania zapisu gry;
- naprawiono używanie lutni i rogu poza ekwipunkiem;
- pozbyto się błędu, który występował podczas biegania sprintem;
- krwawienie wyświetla się już poprawnie;
- naprawiono exploit pozwalający zwielokrotnić zadawane obrażenia od ognia;
- nazwa wybranego zaklęcia wyświetla się w prawidłowy sposób, gdy chcemy go użyć;
- magiczne kręgi wyświetlają się poprawnie, gdy korzystamy z odpowiadającej im runy;
- naprawiono to, jak Bezimienny „dobywa” pięści;
- skrypt, przez który Lester miał nieprawidłowe dialogi podczas misji w górskiej fortecy, działa już poprawnie;
- pozbyto się błędów w skrypcie powodujących problemy w dialogu z Diego w trakcie wspólnych poszukiwań kamienia ogniskującego, jeśli przedwcześnie zabiliśmy wrogów;
- zadanie związane z Thorusem już się nie blokuje.
Ulepszenia:
- nazwa zaklęcia jest wyświetlana w górnej części menu magicznego kręgu;
- poprawiono pole widzenia, gdy gramy w rozdzielczości panoramicznej;
- skradanie się można teraz wyłączyć także za pomocą przycisku B;
- okna dialogowe będą skalowały się poprawnie zarówno w trybie przenośnym, jak i stacjonarnym Switcha;
- wprowadzono poprawki lokalizacyjne;
- poprawiono sposób, w jaki wyświetla się deszcz;
- zaimplementowano „legendarne” ustawienie kamery;
- dodano nowy wygląd i skupienie (?) mapy;
- przedmioty można teraz wyrzucać z poziomu ekwipunku;
- poprawiono interfejs opcji dialogowych;
- zautomatyzowano wymianę przedmiotów na bryłki rudy – wystarczy wybrać przedmioty na sprzedaż i zatwierdzić transakcję, by jej dokonać, o ile dany kupiec posiada liczbę bryłek odpowiadającą wartości naszych towarów (nie trzeba przerzucać ich ręcznie pomiędzy okienkami).
Jeśli natraficie na błędy, grając w Gothica na Switchu, możecie je zgłosić na tej stronie. Dla przypomnienia dodam, że stosowne poprawki zostaną zaimplementowane również w pecetowej wersji gry. Na razie nie wiemy jednak, kiedy to nastąpi.
Gothic Classic – tak została nazwana wersja owego RPG dedykowana konsoli Nintendo – spotkał się z tak dużym zainteresowaniem społeczności, że przygotowany przez firmę THQ Nordic nakład wydań pudełkowych okazał się zbyt mały względem potrzeb graczy. Co więcej, podobnej konwersji doczeka się również druga część serii. Gothic II: Complete Classic trafi na Switcha 29 listopada. Więcej informacji na ten temat znajdziecie tutaj.
- Gothic – recenzja gry
- Gothic – poradnik do gry
- Gothic ma już 15 lat – za co pokochaliśmy pierwszą przygodę Bezimiennego?
- Do jakiego gracza skierowany jest Gothic Classic?