autor: Maciej Myrcha
Gothic III - kolejna odsłona wspaniałej serii RPG - plany i spekulacje
20 marzec 2002. Po kilku miesiącach oczekiwania, polscy fani RPG dostają w swoje ręce znakomitą grę Gothic, która została okrzyknięta jedną z najlepszych gier akcji/cRPG roku 2001. Prosta obsługa i przejrzysty interfejs a przede wszystkim bogata i wciągająca fabuła i naprawdę "żyjący" świat spowodowały, że gra zajęła należne jej miejsce w panteonie klasyki. Ale jak w większości gier tak i w przypadku Gothica zastanawialiśmy się czy może powstać tytuł, który zmierzy się z jego wielkością.
20 marzec 2002. Po kilku miesiącach oczekiwania, polscy fani RPG dostają w swoje ręce znakomitą grę Gothic, która została okrzyknięta jedną z najlepszych gier akcji/cRPG roku 2001. Prosta obsługa i przejrzysty interfejs a przede wszystkim bogata i wciągająca fabuła i naprawdę "żyjący" świat spowodowały, że gra zajęła należne jej miejsce w panteonie klasyki. Ale jak w większości gier tak i w przypadku Gothica zastanawialiśmy się czy może powstać tytuł, który zmierzy się z jego wielkością. Odpowiedź nadeszła 16 kwietnia tego roku, kiedy to pojawiła się polska wersja Gothica II. Wraz z nią otrzymaliśmy jeszcze większą i bardziej wciągająca fabułę, rozległe i różnorodne lokacje oraz nowe klasy postaci, gildie i umiejętności. Jedyne co nie uległo zmianom to znana z części poprzedniej niesamowita "miodność" rozgrywki. To wszystko w sumie sprawiło, że Gothic II również podbił serca graczy.
Potem pojawił się dodatek do drugiej części gry, zatytułowany The Night of the Raven oraz pierwsze informacje o planowanej trzeciej odsłonie serii. I właśnie pewne wiadomości dotyczące kolejnej części Gothic znalazły się na Gothic World Forum, m.in. planowana data wydania, która przewidziana jest na 3 kwartał roku 2005.
Dodatkowo wspomina się, że programiści tworzący ten tytuł więcej uwagi poświęcają jeszcze bardziej realistycznej animacji a także bardziej skomplikowanym interakcjom pomiędzy bohaterami niezależnymi. Opracowywany jest również realistyczny system wiadomości, który ma symulować naturalny obieg informacji, znany ze świata rzeczywistego.
Potwierdziły się również informacje o braku trybu multiplayer - z powodu ograniczeń, które narzucają koncepcje, jakie przyjęli twórcy gry, rozgrywkę nadal będziemy toczyć samotnie. Nowością będzie możliwość rozpoczęcia gry postacią już w pewien sposób ukształtowaną - programiści twierdzą, że rozpoczynanie tworzenia postaci od zera nie jest zbyt dobrym pomysłem i wydaje się być nudne. Ale żeby nasza postać nie była zbyt potężna wspomina się o pewnej odmianie klątwy czy też uroku, który początkowo wpłynie osłabiająco na nasze współczynniki, nie wiadomo jednak jak będzie wyglądać ewentualny import postaci z poprzednich części.
Oczywiście, wszystkie te materiały i informacje są nieoficjalne, wydają się jednak pochodzić od fana serii, który rozmawiał z właściwymi ludźmi na właściwych stanowiskach :)