Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 stycznia 2021, 09:59

autor: Adrian Werner

Gabe Newell potwierdza, że Valve pracuje nad nowymi grami

Gabe Newell poinformował, że studio Valve pracuje nad kilkoma nowymi grami. Half-Life: Alyx miało na nowo rozpalić entuzjazm pracowników firmy do tworzenia produkcji singleplayer.

Gabe Newell udzielił ciekawego wywiadu nowozelandzkiemu serwisowi 1 News. Zdradził w nim, że studio Valve pracuje nad kilkoma nowymi grami i zespół szykuje się do ich zapowiedzi. Niestety, nie podzielił się żadnymi konkretami odnośnie tych projektów.

Gracze od dawna narzekają, że deweloper przestał tworzyć nowe produkcje. Oczywiście nie jest to do końca prawda, bo Valve opracowało w ostatnich latach karciankę Artifact oraz auto battlera Dota Underlords, ale tak naprawdę fanom brakuje dużych gier singleplayer, z których dawniej słynęło to studio. W ubiegłym roku zespół wreszcie powrócił do tej kategorii za sprawą wyśmienitego Half-Life: Alyx, ale ten tytuł wymaga gogli VR, więc większość miłośników marki nie mogła w niego zagrać.

Gabe Newell w wywiadzie przyznał, że HL: Alyx na nowo rozbudziło entuzjazm studia w kwestii tworzenia gier dla pojedynczego gracza i prace nad projektami tego typu w Valve wyraźnie nabrały tempa.

Fani oczywiście najbardziej liczą na Half-Life 3. Zakończenie Half-Life: Alyx wydaje się teasować kolejną przygodę Gordona Freemana, ale równie dobrze następnym projektem studia może być Portal 3 lub coś zupełnie nowego.

Valve raczej nie porzuci całkowicie produkcji przeznaczonych do rozgrywek wieloosobowych. Od pewnego czasu krążą plotki o projekcie Citadel, który ma być asymetryczną grą multiplayer, w której zmierzą się dwie grupy graczy – jedna z nich bawić się będzie tradycyjnie na PC za pomocą myszek i klawiatur, a druga wykorzysta urządzenia VR.

  1. Recenzja Half-Life: Alyx – najlepsza gra, w którą nigdy nie zagracie
  2. Strona internetowa Valve Software

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej