Fani naprawiają rozczarowujące Metal Gear Solid: Master Collection [Aktualizacja]
Po rozczarowującej premierze Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 fani ruszyli do tworzenia modów naprawiających tę kolekcje. Dostępne już projekty pozwalają m.in. bawić się w wysokich rozdzielczościach, zmieniać czułość myszki, jak również poprawiają jakość dźwięku i interfejsu.
Aktualizacja
Ukazała się nowa wersja MGSHDFix, czyli najważniejszego projektu ulepszającego Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1. Aktualizacja naprawiła przypadki zawieszania się gry przy korzystaniu z launchera oraz wprowadziła prawidłowe renderowanie wody w MGS3.
Poprzednia wiadomość (1 listopada 2023 r.)
Radość z ubiegłotygodniowej premiery Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 zepsuł fatalny stan techniczny gier z tej kolekcji, zwłaszcza na PC. Firma Konami pracuje nad poprawkami, ale przynajmniej na razie twórcy koncentrują się tylko na najpoważniejszych problemach, które czasem wręcz uniemożliwiają zabawę. Lista niedoróbek zestawu jest jednak znacznie dłuższa. Na szczęście znaleźli się fani, którzy zakasali rękawy i postanowili samemu naprawić to rozczarowanie.
MGSResolutionPatch
Na PC jedną z największych bolączek jest fakt, że MGS 2 i MGS 3 działają tylko w rozdzielczości 720p. Już kilka godzin po premierze kolekcji fan o ksywce Sergeanur wypuścił projekt MGSResolutionPatch. Pozwala on swobodnie konfigurować rozdzielczość obu gier, choć autor ostrzega, że przetestował modyfikację tylko w 1920x1080, 2560x1440 oraz 3840x2160 i nie jest w stanie zagwarantować prawidłowego działania w innych.
MGSHDFix
Dwa dni po premierze kolekcji ukazał się znacznie ambitniejszy projekt nazwany MGSHDFix. Ten mod również dodaje opcję konfigurowania rozdzielczości, ale wśród nich znalazły się także te ultrapanoramiczne (ang. ultrawide).
Będący autorem Lyall wprowadził również obsługę trybu okna, poprawił w MGS2 i 3 proporcje scenek przerywników oraz dodał opcję pomijania filmików wprowadzających. Ponadto w Metal Gear Solid 3 zaimplementował możliwość zmiany czułości myszki. Zwłaszcza to ostatnie jest niezwykle ważne, gdyż standardowo czułość ustawiona jest na tak niskim poziomie, że nie ma mowy o komfortowej zabawie.
Naprawianie interfejsu i dźwięku w MGS3
Warto jeszcze wspomnieć o dwóch innych modyfikacjach:
- MGS3MC Better Audio naprawia dźwięk w scenkach przerywnikowych i transmisjach w Metal Gear Solid 3. Standardowo jest on bardzo niskiej jakości. Ten mod podmienia pliki na zaczerpnięte ze znacznie lepszej pod tym względem wersji gry wydanej na PlayStation 3.
- High Resolution UI Textures podmienia dwuwymiarowe elementy interfejsu na nowe, wykonane w wyższej rozdzielczości. Do ich ulepszenia użyto AI, a efekt końcowy jest bardzo dobry. Projekt jest przydatny zwłaszcza, jeśli korzystacie z modów pozwalających na zabawę w wysokich rozdzielczościach, bo wtedy standardowe rozmazane UI brzydko kontrastuje z resztą oprawy wizualnej.
Przypomnijmy, że Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 zadebiutowało 24 października, równocześnie na PC oraz konsolach PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5.
- Leniwy port Konami zarzyna kultowe gry, Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 rozczarowuje od strony technicznej
- Chwalimy Alana Wake'a 2 i Ghostrunnera 2, narzekamy na Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1