Fallout 76 królował na YouTube – popularność gier w trakcie E3 2018
Grupa analityczna Fancensus opublikowała raport dotyczący popularności gier w mediach w trakcie targów E3 2018. Największym zainteresowaniem cieszyły się m.in. Cyberpunk 2077, Kingdom Hearts III oraz Fallout 76. Ta ostatnia produkcja bezsprzecznie zwyciężyła w serwisie YouTube, znacznie wyprzedzając inne tytuły.
Tydzień po zakończeniu targów E3 2018 wciąż zamieszczane są kolejne materiały powiązane z tą imprezą. Można wśród nich znaleźć pokazy rozgrywki i wywiady z wydawcami, ale także podsumowania całego wydarzenia. Jedną z takich analiz przeprowadziła grupa Fancensus (podajemy za serwisem GameIndustry.biz), która zbadała popularność zaprezentowanych gier w trakcie targów (tj. od 9 do 15 czerwca).
Analitycy zbadali m.in. „aktywność PR”, czyli publikacje poświęcone każdej produkcji, przy czym porównano zarówno liczbę artykułów ekskluzywnych, jak i wszystkich tekstów wspominających o danym tytule. Jeśli brać pod uwagę tylko te pierwsze, Fortnite było zdecydowanym zwycięzcą z prawie 2 tysiącami powiązanych tekstów, mimo że gra była niemal nieobecna na targach. To oczywista „zasługa” kontrowersji wokół braku cross-playa na platformie Sony, jak również debiutu gry na konsoli Nintendo Switch. Za nim znalazły się kolejno Cyberpunk 2077, Fallout 76, Assassin’s Creed: Odyssey i Kingdom Hearts III. Gdy jednak rozszerzymy analizę na wszystkie publikacje, trzecia odsłona cyklu Kingdom Hearts stanowczo wyprzedziła rywali, jako jedyna przekraczając próg 3 tysięcy wzmianek, a Fortnite spadło na siódmą pozycję. Pełne zestawienie znajdziecie w tabeli poniżej.
Tytuł gry | Liczba aktywności w mediach w trakcie E3 2018 | |
1. | Kingdom Hearts III | 3245 |
2. | Cyberpunk 2077 | 2942 |
3. | Fallout 76 | 2873 |
4. | Battlefield V | 2704 |
5. | Just Cause 4 | 2520 |
6. | Tom Clancy’s The Division II | 2259 |
7. | Fortnite | 2201 |
8. | Shadow of the Tomb Raider | 2189 |
9. | Assassin’s Creed: Odyssey | 1956 |
10. | Sekiro: Shadows Die Twice | 1796 |
Pierwsze miejsce Kingdom Hearts III może niektórych dziwić, trzeba jednak pamiętać, że na Zachodzie seria Kingdom Hearts cieszy się znacznie większą popularnością niż w naszym kraju. Dodajmy do tego długie oczekiwanie (trójkę zapowiedziano 5 lat temu) i pojawienie się gry na trzech konferencjach (aczkolwiek na dwóch z nich pokazano ten sam zwiastun), a łatwo zrozumieć ogromną liczbę publikacji. Natomiast nikogo chyba nie dziwi spora liczba aktywności powiązanych z Cyberpunk 2077 czy Fallout 76. Ta druga produkcja dzierżyła palmę pierwszeństwa na YouTube, z 18,8 milionów wyświetleń wyraźnie wyprzedzając Battlefield V (11 milionów), Kingdom Hearts III (10,5 miliona) oraz Cyberpunk 2077 (9,6 miliona). Do pierwszej piątki załapało się też Super Smash Bros Ultimate, w czym zapewne pomogła publikacja krótkich filmów dla każdej z ponad 60 postaci z piątej odsłony.
Również na Twitterze Fallout 76 i SSBU cieszyły się sporym zainteresowaniem. W zestawieniu Fancensus nowy Fallout pojawiał się we wpisach 87 tysięcy razy, nieznacznie ustępując The Elder Scrolls VI (88 tysięcy tweetów). Fakt, że szóste The Elder Scrolls wywołało żywe reakcje krótkim i de facto nic nie zdradzającym filmikiem, wyraźnie świadczy, jak bardzo gracze pragną otrzymać pełnoprawnego następcę The Elder Scrolls V: Skyrim. Trzecie miejsce przypadło niewiele mniej oczekiwanemu The Last of Us Part II, za nim znalazły się wspomniane Super Smash Bros. Ultimate i Kingdom Hearts III. Na listę załapały się też m.in. Fortnite, Cyberpunk 2077, bijatyka Jump Force oraz Assassin’s Creed: Odyssey.
A jak wyglądało E3 2018 w naszym serwisie? W zasadzie podobnie, aczkolwiek da się u nas zauważyć m.in. wyraźnie mniejsze zainteresowanie Kingdom Hearts III oraz Super Smash Bros. Ultimate. Patrząc przez pryzmat popularności wiadomości w TOP 5 GRY-OnLine.pl znalazły się:
1. | The Elder Scrolls VI |
2. | Cyberpunk 2077 |
3. | Fallout 76 |
4. | Assassin’s Creed: Odyssey |
5. | The Last of Us Part 2 |