Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 czerwca 2018, 16:30

Fallout 76 królował na YouTube – popularność gier w trakcie E3 2018

Grupa analityczna Fancensus opublikowała raport dotyczący popularności gier w mediach w trakcie targów E3 2018. Największym zainteresowaniem cieszyły się m.in. Cyberpunk 2077, Kingdom Hearts III oraz Fallout 76. Ta ostatnia produkcja bezsprzecznie zwyciężyła w serwisie YouTube, znacznie wyprzedzając inne tytuły.

Tydzień po zakończeniu targów E3 2018 wciąż zamieszczane są kolejne materiały powiązane z tą imprezą. Można wśród nich znaleźć pokazy rozgrywki i wywiady z wydawcami, ale także podsumowania całego wydarzenia. Jedną z takich analiz przeprowadziła grupa Fancensus (podajemy za serwisem GameIndustry.biz), która zbadała popularność zaprezentowanych gier w trakcie targów (tj. od 9 do 15 czerwca).

Afera wokół cross-playa na PlayStation 4 mocno zwiększyła liczbę publikacji na temat Fortnite. - Fallout 76 królował na YouTube –  popularności gier w trakcie E3 2018 - wiadomość - 2018-06-22
Afera wokół cross-playa na PlayStation 4 mocno zwiększyła liczbę publikacji na temat Fortnite.

Analitycy zbadali m.in. „aktywność PR”, czyli publikacje poświęcone każdej produkcji, przy czym porównano zarówno liczbę artykułów ekskluzywnych, jak i wszystkich tekstów wspominających o danym tytule. Jeśli brać pod uwagę tylko te pierwsze, Fortnite było zdecydowanym zwycięzcą z prawie 2 tysiącami powiązanych tekstów, mimo że gra była niemal nieobecna na targach. To oczywista „zasługa” kontrowersji wokół braku cross-playa na platformie Sony, jak również debiutu gry na konsoli Nintendo Switch. Za nim znalazły się kolejno Cyberpunk 2077, Fallout 76, Assassin’s Creed: OdysseyKingdom Hearts III. Gdy jednak rozszerzymy analizę na wszystkie publikacje, trzecia odsłona cyklu Kingdom Hearts stanowczo wyprzedziła rywali, jako jedyna przekraczając próg 3 tysięcy wzmianek, a Fortnite spadło na siódmą pozycję. Pełne zestawienie znajdziecie w tabeli poniżej.

 

Tytuł gry

Liczba aktywności w mediach w trakcie E3 2018

1.

Kingdom Hearts III

3245

2.

Cyberpunk 2077

2942

3.

Fallout 76

2873

4.

Battlefield V

2704

5.

Just Cause 4

2520

6.

Tom Clancy’s The Division II

2259

7.

Fortnite

2201

8.

Shadow of the Tomb Raider

2189

9.

Assassin’s Creed: Odyssey

1956

10.

Sekiro: Shadows Die Twice

1796

Pierwsze miejsce Kingdom Hearts III może niektórych dziwić, trzeba jednak pamiętać, że na Zachodzie seria Kingdom Hearts cieszy się znacznie większą popularnością niż w naszym kraju. Dodajmy do tego długie oczekiwanie (trójkę zapowiedziano 5 lat temu) i  pojawienie się gry na trzech konferencjach (aczkolwiek na dwóch z nich pokazano ten sam zwiastun), a łatwo zrozumieć ogromną liczbę publikacji. Natomiast nikogo chyba nie dziwi spora liczba aktywności powiązanych z Cyberpunk 2077 czy Fallout 76. Ta druga produkcja dzierżyła palmę pierwszeństwa na YouTube, z 18,8 milionów wyświetleń wyraźnie wyprzedzając Battlefield V (11 milionów), Kingdom Hearts III (10,5 miliona) oraz Cyberpunk 2077 (9,6 miliona). Do pierwszej piątki załapało się też Super Smash Bros Ultimate, w czym zapewne pomogła publikacja krótkich filmów dla każdej z ponad 60 postaci z piątej odsłony.

Pomysł sieciowego Fallouta nie przekonał wszystkich, ale wzbudził spore zainteresowanie. - Fallout 76 królował na YouTube –  popularności gier w trakcie E3 2018 - wiadomość - 2018-06-22
Pomysł sieciowego Fallouta nie przekonał wszystkich, ale wzbudził spore zainteresowanie.

Również na Twitterze Fallout 76 i SSBU cieszyły się sporym zainteresowaniem. W zestawieniu Fancensus nowy Fallout pojawiał się we wpisach 87 tysięcy razy, nieznacznie ustępując The Elder Scrolls VI (88 tysięcy tweetów). Fakt, że szóste The Elder Scrolls wywołało żywe reakcje krótkim i de facto nic nie zdradzającym filmikiem, wyraźnie świadczy, jak bardzo gracze pragną otrzymać pełnoprawnego następcę The Elder Scrolls V: Skyrim. Trzecie miejsce przypadło niewiele mniej oczekiwanemu The Last of Us Part II, za nim znalazły się wspomniane Super Smash Bros. Ultimate Kingdom Hearts III. Na listę załapały się też m.in. Fortnite, Cyberpunk 2077, bijatyka Jump Force oraz Assassin’s Creed: Odyssey.

Wystarczyło logo z prezentacją krajobrazu, by szóste The Elder Scrolls rządziło na Twitterze oraz Gry-OnLine. - Fallout 76 królował na YouTube –  popularności gier w trakcie E3 2018 - wiadomość - 2018-06-22
Wystarczyło logo z prezentacją krajobrazu, by szóste The Elder Scrolls rządziło na Twitterze oraz Gry-OnLine.

A jak wyglądało E3 2018 w naszym serwisie? W zasadzie podobnie, aczkolwiek da się u nas zauważyć m.in. wyraźnie mniejsze zainteresowanie Kingdom Hearts III oraz Super Smash Bros. Ultimate. Patrząc przez pryzmat popularności wiadomości w TOP 5 GRY-OnLine.pl znalazły się:

1.

The Elder Scrolls VI

2.

Cyberpunk 2077

3.

Fallout 76

4.

Assassin’s Creed: Odyssey

5.

The Last of Us Part 2

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej