Premiera Cyberpunk 2077 RT Overdrive, warto rzucić okiem na tę analizę
CD Projekt RED udostępnił graczom najnowszą aktualizację 1.62 do Cyberpunk 2077. Do gry wprowadzono zupełnie nowy tryb obsługi ray tracingu – RT: Overdrive Mode.
Do rąk graczy trafiła właśnie duża aktualizacja do Cyberpunka 2077. Patch o oznaczeniu 1.62 wprowadza do gry CD Projekt RED nowy tryb obsługi technologii ray tracingu nazywany Overdrive Mode.
Nowy tryb graficzny wprowadza wsparcie dla nowego systemu obsługi śledzenia promieni w grze. Tak zwany path tracing w teorii zaoferować ma o wiele bardziej realistyczne doznania płynące z obcowania z grą. Nowa technologia eliminować ma także niedociągnięcia oraz graficzne artefakty, na które cierpiały wcześniejsze implementacje technologii RT.
Cyberpunk otrzymał również wsparcie DLAA, czyli opracowywanej przez Nvidię i wspieranej algorytmami sztucznej inteligencji technologii poprawiającej wygląd generowanego obrazu. Funkcja ta może okazać się zbawienna przy próbach uruchomienia gry na wysokich ustawieniach graficznych.
Zainteresowani nowym trybem graficznym powinni zerknąć na materiał autorstwa Digital Foundry. Redaktorzy serwisu szczegółowo omawiają w nim działanie nowych systemów śledzenia promieni światła, a także bezpośrednio porównują nową implementację RT ze starszymi wersjami.
Dla przypomnienia nowy tryb Ray Tracing: Overdrive dostępny jest jedynie dla posiadaczy kart graficznych Nvidia z serii 40 oraz kart RTX 3090. Warto być również świadomym, że nowa opcja oparta na path tracingu do płynnego działania wymaga dużej mocy obliczeniowej, przez co na swoim maksymalnym ustawieniu kierowana jest raczej do posiadaczy najwydajniejszych jednostek. Pomocne w uzyskaniu satysfakcjonującego klatkażu mogą okazać się takie rozwiązania, jak DLSS czy wspomniane wyżej DLAA.