Dzięki graczom w Plague Inc pojawią się antyszczepionkowcy
Fani Plague Inc. stworzyli w sieci petycję, by w grze pojawili się... antyszczepionkowcy. Zebrała ona ponad 20 tysięcy podpisów i nie umknęła uwadze twórców tytułu ze studia Ndemic Creations, którzy zapewnili, że posłuchają głosu graczy.
Internetowe petycje stały się już niemalże memem. Powstaje ich tak wiele i tak rzadko odnoszą one realny sukces, że wiele osób na samo ich wspomnienie tylko uśmiecha się pod nosem i wzrusza ramionami. Od czasu do czasu zdarza się jednak, że zwracają one uwagę tych, do których są kierowane. Tak jest w przypadku petycji rozpoczętej przez Eduarda Gabriana, zawierającej prośbę do pracowników Ndemic Creations, by dodali oni do swojej gry Plague Inc., w której zadaniem graczy jest stworzenie wirusa będącego w stanie wybić całą ludzkość, grupy... antyszczepionkowców. Inicjatywa ma obecnie przeszło 20 tysięcy zwolenników i dotarła do brytyjskiego studia. Jego przedstawiciele obiecali, że zajmą się tą sprawą.
Jak nietrudno się domyślić, ruch antyszczepionkowców bardziej pomoże nam w zabawie, niż ją utrudni. Informacje o tym, jak konkretnie będzie wyglądała jego rola w Plague Inc., nie są jednak na razie znane. Jak sugeruje powyższy tweet, twórcy zastanawiają się obecnie nad najlepszym sposobem na wprowadzenie tych grup. Najbardziej prawdopodobnym scenariuszem wydaje się dodanie specjalnych wydarzeń losowych mówiących o rosnącej liczbie osób w danym kraju, którzy odmawiają sposobów leczenia zalecanych przez lekarzy, co sprawi, że nasza choroba będzie mogła szybciej rozprzestrzeniać się na jego terenie.
Decyzja o wprowadzeniu antyszczepionkowców do Plague Inc. nie ma jedynie waloru rozrywkowego, ale może również służyć edukacji i uświadamianiu. Być może w ten sposób niektóre osoby dowiedzą się, jakie mogą być konsekwencje braku odpowiedniego leczenia oraz profilaktyki i zmienią swoje poglądy na ten temat. Albo wprost przeciwnie – jedynie utwierdzą się w przekonaniu, że w przypadku śmiertelnej epidemii szczepionki i tak nikomu nie pomogą. Tak czy inaczej, po raz kolejny gra wideo zwróci uwagę na problem, który zatacza coraz szersze kręgi w świecie rzeczywistym.