autor: Konrad Serafiński
Shadows Die Twice - duży przeciek na temat nowej gry From Software
Gra nazywana roboczo Shadows Die Twice, o której istnieniu gracze mogli dowiedzieć się z krótkiego teasera wypuszczonego przez From Software na ceremonii The Game Awards 2017, wciąż jest owiana tajemnicą. Na ratunek głodnym nowych informacji graczom przybywa użytkownik forum 4chan.
Plotki o tym, jak będzie wyglądał nowy tytuł twórców Bloodborne’a oraz serii Souls, nie cichły od wypuszczenia powyższego teasera. Studio nadal nie podało kolejnych oficjalnych konkretów, ale użytkownik forum 4chana o ksywce A Man dostarczył graczom solidną porcję informacji. Czy są one prawdziwie, okaże się najprawdopodobniej podczas zbliżających się wielkimi krokami targów E3.
Shadows Die Twice w założeniach ma być grą podobną do poprzednich produktów studia, z tym że zaoferuje zdecydowanie bardziej otwarty świat i mniej korytarzowe podejście do rozgrywki. Prócz tego ma być bardziej brutalnie, a system walki ma pozwolić na odcinanie przeciwnikom kończyn i głów. W grze będą funkcjonować również pewnego rodzaju pasożyty, które zamieszkują ciała oponentów i sprawiają, że pokonany wróg może odrodzić się w silniejszej formie.
Zmianie względem poprzednich gier twórców ma ulec również system walki. Nie będzie tarcz, za to gracz może blokować ciosy używaną bronią. Każdy oręż ma mieć unikalne możliwości blokowania oraz dwie lub trzy formy posługiwania się nim. Co do umiejętności postaci, to do dyspozycji graczy oddane zostaną specjalne ciosy, magia oraz zdolności pasywne.
Akcja toczyć się będzie w starożytnej Japonii opanowanej przez kultystów. Według plotki sekta od stuleci przeprowadza eksperymenty na ludziach oraz składa ich w ofierze – wszystko w obawie przed końcem świata. Wielu naszych przeciwników ma być wynikami tych właśnie eksperymentów. Gracz rozpoczyna przygodę ciężko ranny, a od śmierci ratuje go tajemniczy przywódca kultystów, który daje mu nową twarz oraz zastępuje urwane ramię nowym, lepszym. W ten sposób w grze pojawia się system kreacji postaci i każdy może stworzyć takiego bohatera, jaki mu się podoba.
Prócz tego nowe ramię będziemy mogli używać jako wyrzutnię haka służącego do wspinania się. Ciekawostką jest również to, że większość czasu gracze spędzą na terenach wiejskich. Wielkie miasta mają pojawić się dopiero w drugiej części rozgrywki.
Podobnie jak w serii Souls, gracze będą mieć możliwość dołączenia do świata innego gracza. Tutaj jednak tzw. Gość będzie wcielał się w jedną z kreatur występujących na danym obszarze. Ma to być jedyna forma gry wieloosobowej, według przecieku produkt ma nie oferować kooperacji. Ostatnią ciekawą informacją jest występowanie dynamicznej pogody, która będzie miała wpływ na siłę przeciwników. Nocą kreatury będą bardziej agresywne, a w późniejszych etapach gry słoneczne dni będzie można wywołać tylko dzięki odpowiednim działaniom z konkretnymi przedmiotami.
Podsumowując, Shadows Die Twice zapowiada się na ciekawą produkcję, która ma szansę ponownie rozkochać w sobie fanów umierania. Ale czy wyżej wymienione plotki się potwierdzą? Autor doniesień pisze, że grę (gameplay oraz pełen trailer) będzie można zobaczyć już na E3. Pozostaje tylko czekać na ogłoszenie daty premiery oraz na więcej konkretów.