Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 stycznia 2024, 22:04

autor: Michał Harat

Duże zmiany w balansie i nielubianych zadaniach. 3. sezon Diablo 4 może być najlepszym z dotychczasowych

Najnowszy stream Blizzarda przyniósł sporo informacji o nadchodzącym 3. sezonie Diablo 4. Twórcy wzięli sobie do serca krytykę graczy. Pojawią się duże zmiany w balansie gry i sporo nowej zawartości.

Źródło fot. Blizzard Entertainment.
i

Twórcy Diablo IV chyba wreszcie obrali właściwy kurs i są na dobrej drodze, żeby wynagrodzić fanom odrobinę rozczarowujący start produkcji (tj. 1. sezonu, gdyż kampania od początku była raczej chwalona). Wczorajszy stream Blizzarda przyniósł szczegółowe informacje o Sezonie Konstruktów, który wystartuje 23 stycznia. Dziś natomiast „Zamieć” opublikowała pełną listę zmian.

3. sezon w Diablo 4 – wybrane zmiany

Dwie aktualizacje na sezon

Zgodnie z informacjami podanymi przez deweloperów, Blizzard będzie od teraz udostępniał dwie aktualizacje na sezon – pierwszą wraz z jego rozpoczęciem, a drugą w połowie (czyli po upływie ok. 1,5 miesiąca).

Koniec z niechcianymi zadaniami PVP

W przypadku Sezonu Konstruktów ta początkowa łatka przyniesie wyczekiwaną zmianę związaną z zadaniami PVP. Gracze nieprzepadający za walką z innymi użytkownikami nie będą musieli się jej podejmować, by ukończyć cele w poszczególnych rozdziałach. Ta zmiana zdecydowanie oszczędzi niektórym osobom niepotrzebnej frustracji.

Zmiany w balansie

Kierunki zmian w balansie i ogólnej filozofii projektowania gry również wydają się obiecujące. Choć deweloperzy deklarują, że wolą wzmacniać klasy postaci, niż je osłabiać, to wszelkie skrajności – pozwalające tworzyć wyjątkowo potężne „buildy” – będą uważane za błąd, który należy naprawić.

Nadchodząca aktualizacja wprowadzi zmiany w równowadze klas (ponoć nie ograniczą się one do manipulacji liczbami), a każda z nich otrzyma „coś nowego”. Zmianie ulegną także wskaźniki określające szansę na zdobycie poszczególnych przedmiotów i statystyki potworów, a ulubione elementy z poprzednich sezonów mają odnaleźć nowe życie w tym mającym się rozpocząć. Ze szczegółami zapoznacie się tutaj. Poniżej możecie przeczytać komentarz twórców.

Jest dla nas ważne, aby gracz wyraźnie odczuwał skutki pełnej inwestycji w daną umiejętność. W tym celu część nowych unikatowych i legendarnych przedmiotów ukierunkowaliśmy na zdolności, które nie pokazały jeszcze swojego pełnego potencjału. Nie możemy się doczekać, aż zobaczymy, co gracze osiągną z nowymi „unikatami” wspomagającymi Rozprucie barbarzyńcy, Burzę z Piorunami druida i Meteoryt czarodzieja.

Zajęliśmy się również palącymi problemami dotyczącymi wszystkich klas. Nekromanci korzystający z mocy pasywnej Przywódca Kultu odczują, że ich sługi uderzają nieco mocniej. Sukces barbarzyńców przestanie być zależny od trzech okrzyków. Czarodzieje polegający na Odsłonięciu i Włóczni Błyskawic otrzymają z kolei nowe możliwości poprowadzenia postaci.

Zaktualizowaliśmy także przedmioty i umiejętności, które wymagały wzmocnienia, na przykład dystansowe „unikaty” dla łotrów i Golema nekromantów.

Patch przewidziany na środek sezonu również będzie zawierał zmiany o podobnym charakterze, ale ma ich być niewiele. Twórcy zajmą się wówczas przede wszystkim tymi kwestiami, które okażą się najbardziej naglące.

Tryb W-A-S-D

W kwestii interfejsu i ogólnych wrażeń użytkownika Blizzard wprowadzi następujące usprawnienia:

  1. zostaną dodane nowe ustawienia, które umożliwią poruszanie się wyłącznie za pomocą klawiatury (tryb W-A-S-D); dla graczy, którzy korzystają z kontrolerów, przewidziane są zaś nowe udogodnienia, m.in. przypisanie funkcji do przycisków w bardziej intuicyjny sposób, aby poszczególne czynności nie kolidowały ze sobą (do tej pory w Diablo IV można było zmienić jedynie schemat sterowania na padzie, przez co funkcje przypisane do jednego przycisku zawsze były takie same, niezależnie, czy było to „A”, czy „B”).
  2. liczniki czasu wydarzeń będą teraz wyświetlane na mapie świata;
  3. pojawi się nowa metoda ponownego przydzielania punktów na drzewku umiejętności – gracze będą mogli zwrócić całe „ścieżki” lub grupy umiejętności, a także zobaczyć od razu, ile punktów odzyskają (po „refundzie”) oraz ile złota będzie ich to kosztować.