autor: Michał Kułakowski
Dragon Age: Inquisition – twórcy o poprawionym systemie dialogowym i innych nowościach
Podczas konwentu PAX Australia, twórcy Dragon Age: Inquisition przekazali kolejną porcję nowych informacji związanych z grą. Opowiedzieli między innymi o udoskonalonym systemie dialogowym, kształcie fabuły oraz sposobie eksploracji świata.
Do premiery Dragon Age: Inquisition został jeszcze ponad rok, przez co do tej pory nie poznaliśmy jeszcze najważniejszych szczegółów dotyczących rozgrywki. Od czasu premiery pierwszego trailera twórcy jednak stopniowo zdradzają plany związane z produkcją. Ostatnią dawkę informacji, która została streszczona w jednym z wątków na oficjalnym forum BioWare, dostarczyli podczas panelu dyskusyjnego na konwencie PAX Australia. Dotyczyły one w dużej mierze fabuły gry, ale też nowego systemu dialogowego, który opracowywany jest na podstawie sugestii fanów.
Deweloperzy przyznają, że byli mocno krytykowani za zbyt prosty system kwestii bohatera w drugiej części Dragon Age, który często ograniczał graczy do wyboru jednej z dwóch skrajnych odpowiedzi w dialogach. Stwierdzają jednak, że w Inquisition nie zrezygnują w pełni z wyrazistych decyzji, które zgodnie ze zwyczajem oznaczone są kolorami reprezentującymi różne postawy moralne, ale w zamian drzewka rozmów będą bardziej rozwinięte i kompleksowe. Na ich kształt wpływ mają mieć najprawdopodobniej także umiejętności, statystyki postaci i postawa towarzyszy w drużynie.
BioWare zapowiada, że historia przedstawiona w Dragon Age: Inquisition będzie znacznie bardziej epicka i większa na wzór tej z pierwszej odsłony serii. Gracze mają też wyraźniej poczuć, że w ich rękach spoczywa los świata. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że nasza postać jest naczelnym inkwizytorem i przywódcą całej tytułowej organizacji. Niektóre podjęte w trakcie rozgrywki decyzje będą miały więc poważne reperkusje, których owoce poznamy wiele godzin później.
Jak już wiemy, podczas zabawy będziemy mogli przemierzać w pełni otwarte lokacje. Producenci zaznaczają, że chcą jak najbardziej urozmaicić zwiedzane krajobrazy i nie powtarzać błędów z Dragon Age 2, stawiając równocześnie na zaniedbaną w tamtej grze eksplorację. Zwiedzimy pustynie, bagna, góry, trawiaste równiny, ruiny czy pokryte śniegiem lasy. W podróży odkryjemy np. mniejsze lub większe podziemia i miejsca, niezwiązane bezpośrednio z wątkiem fabularnym. Jeżeli chodzi o system walki to ma on połączyć taktyczne rozwiązania, które znaleźć możemy w Origins, z płynnością i szybkością pojedynków drugiej części cyklu.
Dragon Age: Inquisition ma ukazać się w 2014 roku na PC, PlayStation 3, Xboksie 360, PlayStation 4 oraz Xboksie One.