autor: Kamil Zwijacz
Divinity: Original Sin II - zebrano ponad 2 miliony dolarów
Ekipie Larian Studios udało się zebrać ponad 2 miliony dolarów podczas zakończonej już akcji na Kickstarterze. Oznacza to, że sfinansowano wszystkie podstawowe i dodatkowe cele.
26 sierpnia bieżącego roku ruszyła zbiórka pieniędzy na Divinity: Original Sin II – sequel uznanej produkcji RPG z 2014 roku. Deweloperzy część pieniędzy na grę wykładają sami, a o cześć poprosili fanów. Minimalną kwotę ustalono na 500 tysięcy dolarów, które udało się pozyskać w zaledwie kilkanaście godzin po rozpoczęciu akcji. W kolejnych dniach przekraczano następne cele, a ostatecznie zbiórkę zamknięto kwotą opiewającą na ponad 2 miliony dolarów, które przelało 42 713 osób. Krótko pisząc, Kickstarter okazał się pełnym sukcesem i udało się zebrać pieniądze na wszystkie podstawowe i dodatkowe cele. Oznacza to, że w pełnej wersji produkcji znajdziemy nie tylko to, co zapowiadano na początku, ale także:
- tryb Strategist,
- możliwość wyboru drzewka umiejętności,
- Racial Skills,
- możliwość wcielenia się w nieumarłego,
- drugie drzewko umiejętności do wyboru,
- krainę zmarłych The Hall of Echoes,
- wsparcie dla modów + specjalny edytor,
- rozbudowany system dynamicznych relacji pomiędzy postaciami,
- maskę, umożliwiającą zmienianie wyglądu,
- tryb Game Master.
Przed premierą Divinity: Original Sin II doczekamy się gry Divinity: Original Sin - Enhanced Edition, czyli ulepszonej wersji oryginalnego Divinity: Original Sin. Produkcja ukazać ma się w październiku i sprzedawana będzie na konsolach Xbox One, PlayStation 4 oraz na komputerach PC, przy czym osoby posiadające pierwowzór otrzymają ją za darmo.
Szczegóły na temat tych nowinek znajdziecie na Kickstarterze oraz w naszych poprzednich wiadomościach (news #1 i news #2). Ponadto warto także wspomnieć, że do ekipy tworzącej Divinity: Original Sin II dołączył słynny projektant Chris Avellone, pracujący wcześniej dla firm Interplay i Obsidian Entertainment. Natomiast pewną ciekawostką jest fakt, że jedną z postaci NPC zaprojektuje ekipa platformy GOG.com, należąca do grupy CD Projekt, wraz z samymi graczami.
Premiera Divinity: Original Sin II planowana jest na 2017 rok, a obecnie jedyną docelową platformą sprzętową są komputery PC.
- Graliśmy w Divinity: Original Sin 2 - sequel bez uproszczeń
- Kickstarter gry Divinity: Original Sin II