Divinity: Original Sin II ufundowane, cele dodatkowe już wkrótce
Studio Larian zdołało zebrać na Kickstarterze kwotę minimalną potrzebną do ufundowania gry Divinity: Original Sin II. Osiągnięcie sumy 500 tysięcy dolarów zajęło kilkanaście godzin.
Po raz kolejny możemy mówić o błyskawicznej zbiórce w ramach serwisu Kickstarter. Można się było tego spodziewać, gdy wczoraj wystartowała kampania Divinity: Original Sin II – kontynuacji udanego cRPG od studia Larian – i poznaliśmy pierwsze szczegóły na temat tej produkcji. Lecz i tak gracze zaskoczyli twórców, ponieważ wystarczyło ledwie 12 godzin, by zebrano wymaganą kwotę 500 tysięcy dolarów (dla porównania – pierwszy Grzech Pierworodny ufundowano po 12 dniach). W związku z tym Larian opublikowało wpis na Kickstarterze, w którym podziękowało wszystkim fundującym za wiarę w nadchodzącą grę oraz zapowiedziało, że już wkrótce powinny pojawić się cele dodatkowe. Jednocześnie poinformowano, że studio szykuje się do zaprezentowania Divinity: Original Sin II na imprezie PAX Prime w Seattle, która rozpocznie się już jutro i potrwa do 31 sierpnia.
Przypomnijmy, że podobnie jak w przypadku „jedynki”, kampania na Kickstarterze ma służyć nie tyle ufundowaniu całej gry (według szefa studia, Swena Vincke, Larian ma wystarczające fundusze, by pokryć budżet produkcji), co odpowiedniemu dopracowaniu jej. Zapewne temu też posłużą cele dodatkowe (np. udźwiękowienie wszystkich dialogów i kolejne grywalne rasy), a sądząc po dotychczasowym tempie zbiórki, raczej nie będzie większych problemów z osiągnięciem wymaganych kwot (w chwili pisania tego tekstu prawie 14 tysięcy osób wpłaciło ponad 580 tysięcy dolarów, a do końca zbiórki pozostały 34 dni). Więcej o nadchodzącej grze możecie przeczytać w naszej zapowiedzi.
Divinity: Original Sin II to kolejna odsłona serii Divinity oraz bezpośrednia kontynuacja kickstarterowego hitu Divinity: Grzech Pierworodny z 2014 roku. Podobnie jak poprzedniczka, tytuł będzie grą z gatunku cRPG z turową walką i widokiem izometrycznym oraz sporymi możliwościami personalizacji naszej postaci (do wyboru rasa, klasa oraz przeszłość bohatera – ta ostatnia wpłynie zarówno na sposób postrzegania go przez otoczenie, jak i misje poboczne). Gra ma korzystać z dobrodziejstw bibliotek DirectX 12 i ukaże się wyłącznie na PC. Premierę zapowiedziano na 2017 rok.