autor: Michał Jodłowski
Divinity: Original Sin II na pierwszym gameplayu
W sieci pojawił się pierwszy, blisko 50-minuotwy gameplay z Divinity: Original Sin II – kontynuacji ubiegłorocznej ciepło przyjętej produkcji z gatunku RPG. Prezentacji towarzyszy deweloperski komentarz.
- Producent: Larian Studios
- Wydawca: Larian Studios
- Gatunek: izometryczne, turowe RPG
- Platforma: PC
- Premiera: prawdopodobnie w 2017 r.
Ledwo minęły dwa tygodnie od zapowiedzi Divinity: Original Sin II, a w Internecie pojawił się pierwszy, niemal 50-minutowy zapis rozgrywki z tejże produkcji wraz z komentarzem Swena Vincke, szefa Larian Studios. Na widocznym powyżej materiale wyprodukowanym przez znanego YouTubera gamingowego, AngryJoe, zostały zaprezentowane wszystkie najważniejsze aspekty rozgrywki w trybie kooperacyjnym. Nietrudno zauważyć, że w ogólnych założeniach mechanicznych, jak również interfejsie i stylu graficznym, niewiele się zmieniło – twórcy, zgodnie z zapowiedzią, bazują na fundamentach, które położyli przy okazji premiery Divinity: Grzech Pierworodny. Oczywiście trzeba pamiętać, że mamy tutaj do czynienia z bardzo wczesną wersją rozwojową – tak zwaną pre-alfą, zatem do premiery wiele może się jeszcze zmienić.
Divinity: Original Sin II wygenerowało zainteresowanie, które zaskoczyło chyba nawet samych twórców, bowiem uruchomiona wczoraj zbiórka funduszy w serwisie Kickstarter błyskawicznie okazała się sukcesem – w ciągu 12 godzin zebrano wymagane 500 tysięcy amerykańskich dolarów. Deweloperzy zapowiedzieli rychłe ogłoszenie celów dodatkowych. Do końca kampanii pozostały 34 dni, a zgromadzone środki opiewają na kwotę 617 tysięcy dolarów w momencie pisanie tej wieści. Warto też przypomnieć, że nie jest to całościowy budżet produkcji, a jedynie jego dopełnienie, gdyż Larian Studios posiadał niezbędne zasoby do wyprodukowania swojego najnowszego tytułu jeszcze przez uruchomieniem tego Kickstartera. Podobnie sprawa miała się w przypadku ich poprzedniej gry.
Na premierę Divinity: Original Sin II poczekamy najprawdopodobniej do 2017 roku. Gra początkowo ukaże się wyłącznie na komputerach osobistych, choć bardzo możliwe, że w dalszej przyszłości zawita i na konsole, podobnie jak pierwsza część.