Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 grudnia 2023, 20:38

autor: Adrian Werner

Diablo 4 otrzymało patch 1.2.3; ma zwiększyć atrakcyjność Podziemi Koszmarów [Aktualizacja]

Poznaliśmy szczegóły dotyczące następnego patcha do Diablo 4. Zadebiutował on we wtorek i m.in. uatrakcyjnia Podziemia Koszmarów.

Źródło fot. Microsoft
i

Aktualizacja: Patch 1.2.3 stał się dostępny, a wraz z nim do gry trafiła Rzeźnia Zira.

Studio Blizzard Entertainment zapowiedziało kolejny patch do Diablo 4. Aktualizacja zadebiutuje 5 grudnia, równocześnie na wszystkich platformach sprzętowych.

Poniżej zobaczycie pełną listę zmian. Większość z nich obejmie poprawki różnych błędów. Autorzy spróbują jednak również uczynić Podziemia Koszmarów bardziej atrakcyjnymi dla graczy. Należy dodać, że 5 grudnia udostępniona zostanie także Rzeźnia Zira (Abattoir of Zir), czyli 10-minutowe wyzwanie, które będzie stawać się coraz trudniejsze wraz z kolejnymi udanymi sesjami.

Warto jeszcze wspomnieć, że wczoraj twórcy uchylili rąbka tajemnicy odnośnie do dalszych planowanych zmian dotyczących m.in. systemu przedmiotów.

  1. Diablo 4 czekają spore zmiany; zdobywanie przedmiotów ma być „początkiem podróży”

Patch 1.2.3 – pełna lista zmian

Zmiany rozgrywki

- Pełna lista możliwych do uzyskania afiksów jest teraz widoczna w menu zaklinania – aby ją zobaczyć, należy użyć przycisku „Podgląd dostępnych afiksów”.

- Liczba punktów doświadczenia zdobywanych dzięki glifom została zwiększona dla większości rang Podziemi Koszmarów.

  1. Rangi 1–17: bez zmian.
  2. Do rangi 30: z 66 do 79 pkt.
  3. Do rangi 50: z 106 do 139 pkt.
  4. Do rangi 75: z 156 do 239 pkt.
  5. Do rangi 100: z 206 do 339 pkt.

Komentarz twórców:

Po przeanalizowaniu danych z rozgrywki oraz informacji zwrotnych od graczy zauważyliśmy, że ukończenie Podziemi Koszmarów wyższych rang nie jest tak opłacalne, jak planowaliśmy, przez co wielu graczy rezygnowało z tej części gry po osiągnięciu rangi 50. Zmiana dotycząca liczby punktów doświadczenia zdobywanego dzięki glifom w wyższych rangach została wprowadzona w celu zachęcenia graczy do kontynuacji rozgrywki oraz sprawienia, że dotarcie do rangi 100 będzie znacznie bardziej satysfakcjonujące. Będziemy przyglądać się efektom tej zmiany i zachęcamy graczy, aby dostarczali nam informacji zwrotnych dotyczących tego systemu.

Poprawki błędów

Ułatwienia dostępu

  1. Naprawiono błąd, przez który czytnik ekranu nie odczytywał paktów wymaganych przez moce Wampiryzmu.
  2. Naprawiono błąd, przez który czytnik ekranu nie działał poprawnie na konsoli Steam Deck.

Podziemia

  1. Naprawiono błąd, przez który mechaniczne pudełko nie pojawiało się ponownie, jeśli gracz został zabity przez bossa w Bastionie Wiary.
  2. Naprawiono błąd w podziemiach Upadłej Świątyni, przez który nie dało się zrealizować celu zniszczenia Bożka z Upadłej Świątyni, jeśli został on zniszczony natychmiast.
  3. Naprawiono błąd, przez który można było uniknąć negatywnych efektów w Upadłej Świątyni poprzez wyjście z podziemi i powrót do nich.
  4. Naprawiono błąd, przez który w wydarzeniu Ostatni Ocalały potwory mogły pojawiać się za zamkniętymi drzwiami w Uświęconym Ossuarium, przez co uniemożliwiały odblokowanie mistrzostwa wydarzenia.
  5. Naprawiono błąd, przez który Podziemia Koszmarów nie resetowały się prawidłowo po wykorzystaniu wszystkich wskrzeszeń podczas gry w lokalnym trybie współpracy.
  6. Naprawiono błąd, przez który wrogowie przywołani przez potwory dzierżące Animusa z afiksem Przywoływacz niespodziewanie także dzierżyli Animusa.
  7. Naprawiono błąd, przez który afiksy Podziemi Koszmarów gwarantujące premię do obrażeń od żywiołów skalowały obrażenia zbyt nisko lub zbyt wysoko w stosunku do rangi.

Rozgrywka

  1. Naprawiono błąd, przez który niektóre ataki wyprowadzane przez Echo Lilit nie działały poprawnie, jeśli członek drużyny, który rozpoczął bitwę, zginął.
  2. Naprawiono błąd, przez który atak Śmierć z Wysoka wyprowadzany przez Echo Lilit był nieprzewidywalny i powodował, że wskaźniki nadciągających pocisków się nie wyświetlały.
  3. Naprawiono błąd, przez który po pokonaniu Udręczonego Echa Varshana w randze świata IV Odmrażający Płomień i Objęcia Matki mogły pojawić się w wariancie świętym, a nie starożytnym.
  4. Naprawiono błąd, przez który z pewnych źródeł, takich jak Skrzynia Skąpstwa lub Skrytka Szeptów, nadal można było pozyskać klejnoty zamiast fragmentów klejnotów.
  5. Naprawiono błąd, przez który umiejętność Wścieklizna używana przez towarzyszące graczowi wilkołaki, które przywołano legendarnym aspektem Alfy, mogła nie trafiać w cel.
  6. Naprawiono błąd, przez który druidzi mieli szansę na ciągłe wbieganie w ścianę, jeśli używali Tratowania, aby przemieścić się w stronę pobliskiej ściany.
  7. Naprawiono błąd, przez który Goblin Skarbnik mógł stać się niepokonany i uciekał, jeśli gracz wsiadł na wierzchowca lub zsiadł z niego w pobliżu Goblina. (Gobliny Skarbnicy mają dość prześladowania z Waszej strony, podróżnicy).

Sezon Krwi

  1. Naprawiono błąd, przez który Żniwiarze Krwi mogli zniknąć zaraz po pojawieniu się.
  2. Naprawiono błąd, przez który wróg Norvaic pojawiał się wielokrotnie w pewnych sytuacjach podczas gry w trybie współpracy.
  3. Naprawiono błąd, przez który Ziarna Nienawiści zdobyte dzięki statusowi Wybrańca Nienawiści nie liczyły się w realizacji celu postępów sezonowych.
  4. Naprawiono błąd, przez który nie dało się dotrzeć do potężnej krwi wydobytej z Krwawej Studni.

Komentarz twórców:

Jedna z poprzednich poprawek pozwalała graczom przechodzić przez Krwawe Studnie, aby dostać się do potężnej krwi. Od teraz nie będzie to już możliwe, ale potężna krew nie będzie pojawiała się na środku studni, co uniemożliwiało jej zebranie.

  1. Naprawiono błąd, przez który Duriel nie pojawiał się, jeśli gracz wrócił na arenę walki po odrodzeniu się.

Interfejs i wrażenia użytkownika

  1. Naprawiono błąd, przez który nakładki mapy Piekielnego Przypływu oraz Krwawych Żniw nie wyświetlały się poprawnie, kiedy gracz wchodził do regionu zasnutego mgłą wojny.
  2. Naprawiono błąd, przez który opis wyświetlany po najechaniu kursorem na niektóre przedmioty co pewien czas migał.
  3. Naprawiono błąd, przez który tekst informujący o tym, jak odblokować wierzchowca, nie był właściwy dla graczy, którzy pominęli kampanię.

Komentarz twórców:

Gracze, którzy zdecydują się przejść kampanię, muszą odblokować wierzchowce, wykonując zadanie Przysługa Donana. Gracze, którzy pominą kampanię, muszą osiągnąć poziom 25, aby odblokować wierzchowce. W poprzednim opisie była mowa jedynie o ukończeniu zadania, co nie ma zastosowania w przypadku pominięcia kampanii.

  1. Naprawiono błąd, przez który przy przechodzeniu do zakładki postępów sezonowych z zakładki aspektu sezonowego otwierał się niewłaściwy rozdział.
  2. Nawigacja w skrytce sezonowej za pomocą kontrolera została usprawniona.

Różne

  1. Naprawiono błąd, przez który efekty wizualne pancerza były w pełni widoczne podczas używania Maskowania. (Lilit widzi wszystko, śmiertelni głupcy).
  2. Różne usprawnienia dotyczące grafiki, wydajności i stabilności.

Przypomnijmy, że Diablo 4 ukazało się 6 czerwca 2023 roku równocześnie na PC oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

  1. Bierzemy pod lupę zalety i wady endgame'u w Diablo 4
  2. Recenzja Diablo 4. Król powrócił, ale ma kryzys tożsamości
  3. Poradnik do Diablo IV
  4. Oficjalna strona Diablo IV

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej