autor: Zuzanna Domeradzka
Diablo 4 już zostało największym hitem w 32-letniej historii Blizzarda
Chociaż Diablo IV oficjalnie zadebiutowało dzisiaj w nocy, to już osiągnęło ogromny sukces. Gra jest najszybciej sprzedającą się grą w historii Blizzarda.
Na premierę Diablo IV z pewnością wyczekiwały miliony osób, w końcu otwarte testy beta gry okazały się największym tego typu wydarzeniem w historii serii. Chociaż bramy Piekieł oficjalnie otworzyły się dzisiaj w nocy, to okazuje się, że już teraz czwarte Diablo jest ogromnym hitem. To najszybciej sprzedająca się gra w 32-letniej historii Blizzarda.
Twórcy „diabełka” poinformowali o tym sukcesie na Twitterze. Niestety nie wiemy, ile dokładnie kopii gry się sprzedało. Z pewnością mamy jednak do czynienia z wielomilionowym wynikiem. Dla porównania Diablo III, które zadebiutowało na PC-tach 11 lat temu, trafiło do 3,5 miliona odbiorców w ciągu pierwszych 24 godzin od premiery. Na tamten moment była to najszybciej sprzedająca się gra na „blaszakach” w historii.
Jak podaje deweloper w komunikacie zamieszczonym w serwisie Business Wire, gracze podczas wczesnego dostępu (tj. od 2 do 6 czerwca) w Diablo IV spędzili łącznie 93 miliony godzin, czyli 10 tysięcy lat. Taki wynik jedna osoba mogłaby osiągnąć, grając przez 24 godziny na dobę od początku istnienia cywilizacji. Dla porównania – sumaryczny wynik uzyskany przez uczestników wspomnianej otwartej bety to „tylko” 61,5 miliona godzin.
Podane dane dotyczą egzemplarzy sprzedanych przed premierą gry – w okresie do 5 czerwca. Oparte są na wewnętrznych informacjach Blizzarda i raportach otrzymanych od partnerów z platform cyfrowej dystrybucji.
Diablo IV zapewne przyciąga do siebie nie tylko zagorzałych fanów serii, którzy musieli czekać na nową odsłonę (nie licząc odświeżonej drugiej części) ponad dekadę. To po prostu bardzo dobra gra – mocno zachwalana przez recenzentów – z atrakcyjnymi planami rozwoju popremierowego.
Przypomnijmy, że Diablo IV zadebiutowało dzisiaj na konsolach PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S oraz PC-tach. Oficjalna premiera nie była pozbawiona problemów, chociaż okazała się lepsza niż w przypadku startu testów beta oraz wczesnego dostępu do gry.