Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 listopada 2023, 01:40

autor: Adrian Werner

Diablo 4 ułatwi resetowanie mistrzostw w aktualizacji 1.2.1; pełna lista zmian [Aktualizacja: patch dostępny]

Diablo IV wkrótce otrzyma aktualizację 1.2.1. Poza licznymi poprawkami błędów i balansu patch doda do gry możliwość walk z kukłami treningowymi, a także ułatwi „hurtowe” resetowanie punktów mistrzostw.

Źródło fot. Microsoft
i

AKTUALIZACJA: Zgodnie z zapowiedziami, firma Blizzard udostępniła patch 1.2.1 do Diablo 4. Pełną listę zmian znajdziecie poniżej.

Studio Blizzard Entertainment szykuje się do wypuszczenia nowej aktualizacji do gry Diablo 4. Patch oznaczony będzie numerem 1.2.1 i zadebiutuje 31 października.

Najważniejszymi nowościami jawi się dodanie opcji zresetowania wszystkich punktów mistrzostwa naraz oraz wprowadzenie kukieł treningowych, pozwalających bezpiecznie przetestować zdolności naszej postaci. Będziemy mogli walczyć z jedną lub kilkoma, jak również ustawiać poziom trudności tych potyczek. Nie zabraknie również poprawek balansu oraz błędów Zaczerpniętą z oficjalnej strony pełną listę planowanych zmian znajdziecie poniżej.

Diablo 4 – lista zmian z patcha 1.2.1

Miejcie na uwadze fakt, że ten udostępniony przez Blizzard wykaz zmian napisany został w czasie teraźniejszym, podczas gdy w rzeczywistości na zmiany poczekamy do środy.

Zmiany rozgrywki

Tablica Mistrzostwa

  1. Dodany zostanie przycisk Refunduj wszystkie do Tablic Mistrzostwa.

Komentarz twórców:

Gracze informowali nas, że często od nowa przydzielają większość punktów lub wszystkie punkty mistrzostwa. Dodaliśmy ten przycisk, aby ułatwić duże zmiany, a do tego zwiększyliśmy ilość złota otrzymywaną za Szepty w Sezonie Krwi.

Kukła treningowa

Gracze będą mogli sprawdzić się w starciu z nowym nieożywionym i nieśmiertelnym wrogiem – kukłą treningową! Kukła znajdzie się w podziemnym pomieszczeniu, do którego wejście można znaleźć w Kiowosadzie. W pomieszczeniu treningowym znajduje się skrytka i kukła treningowa. Gracze mogą zdecydować, czy ma ich atakować jedna kukła czy niewielka grupa, oraz wybrać poziom trudności każdej kukły (zwykły, elitarny lub boss).

Sezon Krwi

  1. Nieznacznie zwiększono średnią łączną ilość potężnej krwi wypadającej z Krwawych Studni. Wcześniej było to: 1 sterta z 45–60 porcjami potężnej krwi, a teraz jest to 8 stert po 5–9 porcji
  2. Dodano dodatkowe informacje do opisów mocy Wampiryzmu, aby wyjaśnić, co zwiększy się po zdobyciu kolejnej rangi.
  3. Dodano dodatkowe informacje na ekranie ulepszania mocy Wampiryzmu, aby podać ilość wymaganych paktów i koszt aktywacji mocy.

Różne

  1. Zmniejszono obszar poszukiwań w przypadku wszystkich Szeptów, które dotyczą znalezienia i zabicia określonego potwora.

Poprawki błędów

Ułatwienia dostępu

  1. Naprawiono błąd, który powodował, że czytnik ekranu nie odczytywał całego tytułu Renomy Łowcy.

Podziemia i wydarzenia

  1. Naprawiono błąd, który powodował, że postępy w Komnatach Potępionych mogły zostać zresetowane po opuszczeniu tych podziemi w trakcie realizowania celu „Udaj się do Sepulchrum”.
  2. Naprawiono błąd w podziemiach Szepczących Sosen, w których drzwi pojawiały się w losowych miejscach, choć nie powinno ich tam być. (Co znajduje się za bramką numer 3? PIEKŁO!)
  3. Naprawiono błąd, który powodował, że gracze niekiedy nie otrzymywali upiornych przysług za wydarzenie Fale Ciemności.

Rozgrywka

  1. Naprawiono błąd, który powodował, że premie od kapliczek nie miały zastosowania do postaci, które aktywowały je na grzbiecie wierzchowca.
  2. Naprawiono błąd, który powodował, że Varshan mógł przestać atakować, jeżeli jego ścieżka do środka areny była zablokowana.
  3. Naprawiono błąd, który powodował, że bariera leczenia od Zuchwałości miała tylko wartość równą pełni zdrowia postaci, zamiast uwzględniać nadmiar leczenia, jeżeli źródło leczenia przekroczyłoby maksymalny poziom zdrowia gracza.
  4. Naprawiono błąd, który powodował, że potwory wychodzące z Portali Piekieł w Podziemiach Koszmarów nie skalowały odpowiednio swojego zdrowia w zależności od liczby członków drużyny.
  5. Naprawiono błąd, który powodował, że Airida popadała w nieskończoną bezczynność, jeżeli została potrącona w określonym momencie.
  6. Naprawiono błąd, który powodował, że Lodowe Odłamki czarodziejów mogły nie trafiać w niskie cele, jeżeli były rzucane z wzniesienia.
  7. Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł uniknąć obrażeń obszarowych w trakcie walki z Zamrożoną Bestią, jeżeli stał w określonym miejscu areny.
  8. Naprawiono błąd, który powodował, że Aspekt Wirtuozyjnej Inicjatywy nie powodował redukcji obrażeń od glifu mistrzostwa Wybuch.
  9. Naprawiono błąd, który powodował, że Aspekt Wirtuozyjnej Inicjatywy nie skalował się odpowiednio w zależności od mocy przedmiotu.
  10. Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie mogli wskrzesić członków drużyny, gdy byli wyziębieni.

Zadania

  1. Naprawiono błąd, który powodował blokadę postępów w trakcie zadania Ślepe Oko, jeżeli zniszczalny teren został uszkodzony z odległości na etapie „Wydostań się stąd”.
  2. Naprawiono błąd, który powodował, że skorpiony nie pojawiały się w zadaniu Za Garść Owsa, jeżeli zadanie zostało porzucone i rozpoczęte od nowa.
  3. Naprawiono błąd, który powodował, że niektórzy bohaterowie niezależni w Jirandai znikali, jeżeli Piekielny Przypływ był aktywny na tym obszarze, co blokowało możliwość zakończenia określonych zadań powiązanych z postaciami z miasta.
  4. Naprawiono błąd, który powodował, że Theya pojawiała się wciąż na nowo, ale nie upuszczała przedmiotu z zadania Obłędne Spojrzenie, co mogło blokować postępy.
  5. Naprawiono błąd, który powodował, że gracze wcielający się w druidów mogli mieć problem z postępami w zadaniu klasy, jeżeli próbowali wykonać etap „Zbadaj Fainne”, gdy inni gracze zabijali potwory na tym samym obszarze.

Sezon Krwi

  1. Naprawiono błąd, który powodował, że w lokalnym trybie współpracy można było aktywować naczynia na krwawe przynęty i nie otrzymać nagród.
  2. Naprawiono błąd, który powodował, że Sangwiniczny Filar w wydarzeniu Sangwiniczne Pobicie nie skalował swojego zdrowia prawidłowo w Podziemiach Koszmarów, przez co przeciwnicy mogli go bardzo łatwo zniszczyć.
  3. Naprawiono błąd, który powodował, że można było rzucić Wampiryczną Klątwę na niewrogie obiekty.
  4. Naprawiono błąd, który powodował, że skrytki poszukiwaczy mogły wypaść więcej niż raz, jeżeli gracz zmienił drużynę.
  5. Naprawiono błąd, który uniemożliwiał prawidłową nawigację po menu Krwawej Pieczęci przy użyciu pada kierunkowego na kontrolerach, gdy gracz chciał sprawdzić dodane do ekwipunku krwawe pieczęcie.
  6. Naprawiono błąd, który powodował, że Odskok i umiejętności niezadające obrażeń mogły wywołać Hemomancję.
  7. Naprawiono błąd, który powodował, że przełączanie się między klawiaturą i kontrolerem podczas ulepszania mocy Wampiryzmu zużywało potężną krew, ale nie skutkowało ulepszeniem.
  8. Naprawiono błąd, który powodował nieprawidłowe działanie opisu ekwipunku w przypadku usunięcia paktu w zakładce mocy Wampiryzmu.
  9. Naprawiono błąd w opisie, który sugerował odzyskanie trwałości przez uszkodzony przedmiot po usunięciu z niego paktu.
  10. Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł utknąć za skrytką poszukiwacza w Hawezarze w trakcie Krwawych Żniw.
  11. Naprawiono błąd, który powodował, że atak Lodowcową Szczeliną w wykonaniu Zamrożonej Bestii mógł zadawać obrażenia przez ściany i poza obszarem bossa.
  12. Naprawiono błąd, który powodował, że postępy w zadaniu Przywołanie Bezśmiertnych mogły być zablokowane, jeżeli nie wszyscy gracze w drużynie byli żywi, gdy rozpoczynano etap „Porozmawiaj z Erys”.
  13. Naprawiono błąd, który powodował brak dostępu do notatki Zarządcy w trakcie zadania Pieniądze Splamione Krwią, jeżeli inny gracz z drużyny nie aktywował tego zadania.
  14. Naprawiono błąd, który powodował, że niekiedy Afiks Migotliwych Kroków nie aktywował się po użyciu Metamorfozy.
  15. Naprawiono błąd w opisie mocy Wampiryzmu Zdominowanie, w którym podano efekty wyziębienia zamiast efektów zamrożenia.
  16. Naprawiono błąd, który powodował, że worki mięsa Krwawego Biskupa nie zadawały graczom prawidłowych obrażeń.
  17. Naprawiono błąd, który powodował, że spętane dusze mogły zostać wydane przez defensywne umiejętności czarodziejów używane automatycznie, takie jak Pancerz Lodu i Nova Mrozu.
  18. Naprawiono błąd, który powodował, że ładunki odskoku Teleportacji nie odnawiały się prawidłowo, gdy używano krwawej pieczęci Metamorfozy z Okulusem w ekwipunku.
  19. Naprawiono błąd, który powodował, że zbyt szybkie opuszczenie ekranu ulepszania krwawych pieczęci mogło skutkować brakiem możliwości ponownego ulepszenia krwawych pieczęci, póki nie zrestartowano gry.
  20. Naprawiono błąd, który powodował, że Zwój Amnezji nie trafiał do skrytki Zagubione Przedmioty, jeżeli został zostawiony na ziemi, a gracz opuścił dany obszar.
  21. Naprawiono błąd, który powodował, że z sakiewki pełnej wampirycznych bransolet wypadały pierścienie zamiast amuletów.

Interfejs i wrażenia użytkownika

  1. Naprawiono błąd, który powodował, że kilku miastom brakowało ikony skrytki w informacjach o punkcie nawigacyjnym na mapie.
  2. Naprawiono błąd, który powodował, że odsetek postępów w osiągnięciach nie był spójny we wszystkich wyświetlanych miejscach.
  3. Naprawiono błąd, który powodował, że sortowanie ekwipunku nie działało poprawnie w przypadku interakcji z handlarzami i rzemieślnikami.
  4. Naprawiono błąd, który powodował, że zabicie potwora mocą Metamorfoza nie powodowało przyznania duszy.
  5. Naprawiono błąd, który powodował, że wskaźnik nowego przedmiotu nadal wyświetlał się w zakładce zadania, gdy przedmiot został wykorzystany lub oddany.
  6. Naprawiono błąd, który powodował, że informacja o redukcji obrażeń przez pancerz mogła być niedokładna w przypadku pancerzy wyższego poziomu.
  7. Naprawiono błąd, który powodował, że działania z koła społecznościowego (emotki, handel itd.) nie działały prawidłowo, jeżeli gracz był otoczony barierą niewrażliwości na koniec Podziemi Koszmarów.
  8. Naprawiono błąd, który powodował, że zakładka personalizacji koła społecznościowego nie działała prawidłowo, jeżeli w trakcie lokalnego trybu współpracy kilku graczy próbowało użyć jej jednocześnie.
  9. Naprawiono błąd, który powodował, że opisy Aspektu Niewczesnej Śmierci i Berserkowania wyświetlały informację o dodawaniu premii zamiast mnożeniu.
  10. Naprawiono błąd, który powodował, że wyskakujące okienko ukończenia zadania Brakujące Fragmenty wyświetlało nieprawidłowy obraz.
  11. Naprawiono błąd w menu Kodeksu Potęgi, który powodował, że filtr Sfery Sezonowej był aktywny w grach ze Sfery Wieczności.
  12. Naprawiono błąd w opisie Aspektu Surowej Siły, w którym nie wyświetlał się wskaźnik mnożnikowych obrażeń.
  13. Naprawiono błąd w opisie Aspektu Żywiołów, w którym nie wyświetlał się wskaźnik typu obrażeń i w którym niesłusznie wskazano, że premia się sumuje, a nie mnoży.
  14. Naprawiono błąd w opisie Wzmocnionej Kuli Ognia, który informował, że jej premia zależy od przebytego dystansu.
  15. Naprawiono błąd, który powodował, że opis premii Ciepło Ogniska wyświetlał nieprawidłowy odsetek premii do doświadczenia (uwaga: premia do doświadczenia, którą uzyskiwali gracze, działała prawidłowo).

Różne

  1. Naprawiono błąd, który powodował, że użycie Zwoju Chaosu podczas wychodzenia z Pól Nienawiści mogło doprowadzić do odłączenia kamery od gracza.
  2. Naprawiono błąd, który powodował, że element ozdobny Cugle Rzadkokrwistego Rumaka nie był przyznawany za pokonanie Echa Lilit.

Komentarz twórców

Przyznamy ten element wstecznie wszystkim graczom, którzy już pokonali Echo Lilit. Ci gracze otrzymają wierzchowca po zalogowaniu się w grze z zainstalowaną aktualizacją 1.2.1.

  1. Naprawiono błąd, który powodował, że szczypty popiołu nie resetowały się po zakończeniu Piekielnego Przypływu.
  2. Naprawiono błąd, który powodował, że Udręczony Dar Żywej Stali kosztował 280 szczypt popiołu zamiast wyświetlanych 300. Teraz Dar kosztuje 300 szczypt popiołu.
  3. Naprawiono błąd, który powodował, że postać gracza jadąca na wierzchowcu bez pancerza wyglądała tak, jakby trzymała niewidzialne wodze.
  4. Naprawiono błąd, który powodował, że opcja sztyletu nie była dostępna dla czarodziei u dostarczyciela kuriozów.
  5. Naprawiono błąd, który powodował, że przedmioty unikatowe nie zawsze wypadały z maksymalnymi wartościami.
  6. Wprowadzono różne ulepszenia wydajności, stabilności i grafiki.

Przypomnijmy, że Diablo 4 ukazało się 6 czerwca 2023 roku równocześnie na PC oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

Wydanie PC początkowo dostępne było tylko przez serwis Battle.net, ale w ubiegłym tygodniu gra została wydana na Steamie, gdzie spotkała się z dosyć chłodnym przyjęciem. Warto na koniec wspomnieć, że do 30 października na pecetach można się bawić bezpłatnie w wersję próbną, pozwalającą na rozwój postaci do 20. poziomu.

  1. Diablo IV – wersja trial na PC
  2. Recenzja Diablo 4. Król powrócił, ale ma kryzys tożsamości
  3. Poradnik do Diablo IV
  4. Oficjalna strona Diablo IV

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej