autor: Marcin Skierski
Dean „Rocket” Hall wycofa się z prac nad DayZ i opuści studio Bohemia Interactive
Serwis Eurogamer informuje, że Dean „Rocket” Hall zamierza w niedalekiej przyszłości wycofać się z prac nad DayZ i opuścić zespół Bohemia Interactive, by założyć własne studio deweloperskie. Prawdopodobnie nastąpi to jednak najwcześniej w 2015 roku.
Dean „Rocket” Hall (twórca DayZ) zdradził serwisowi Eurogamer, że zamierza opuścić studio Bohemia Interactive i przestać pełnić rolę czołowego producenta niezwykle popularnej gry DayZ. W jego planach jest powrót do rodzinnej Nowej Zelandii i założenie własnego studia zajmującego się kolejnymi sieciowymi projektami. Z zamiarów Halla zdaje sobie sprawę studio Bohemia Interactive, ale jego przedstawiciele na razie postanowili tego nie komentować. Twórca przyznaje, że nigdy nie zakładał, iż zostanie w Bohemia Interactive na zawsze. Tak naprawdę zdawał sobie sprawę, że na dłuższą metę obecność osoby, która mówi innym co mają robić, nie jest korzystna. Dlatego też zamierza w końcu ustąpić ze swojego stanowiska i założyć własne studio. Kiedy to nastąpi? Na razie jeszcze nie wiadomo, ale z pewnością nie stanie się to od razu.
„Muszę pozostać przy projekcie tak długo, jak to będzie potrzebne. Czy to w roli lidera, czy kogoś bardziej kreatywnego… Jednak w pewnym momencie korzyści z tego będą coraz mniejsze. Najważniejsze jest to, że jeśli zostaję przy projekcie, to będę walczył z każdą osobą w zespole, byleby tylko całość była dobra. Zatem do końca roku na pewno tutaj pozostanę. Nie będę siedział bezczynnie – nieważne czy będę tu tylko sprzątać czy dowodzić projektem. Zamierzam dalej krzyczeć na Marka [Spanela, prezesa studia – dop. red.]. Jestem z tego znany.” – tą wypowiedzią Dean Hall uspokaja, że na pewno jeszcze jakiś czas pozostanie przy DayZ.
Rozmówca zdaje sobie sprawę z tego, że w pewnym sensie już na zawsze będzie związany z DayZ i kojarzony z tą produkcją. Dlatego spodziewa się, że ludzie na wieść o jego odejściu mogą „zwariować”. Chce jednak być uczciwy w stosunku do fanów oraz studia Bohemia Interactive i uprzedzić już teraz o swoich planach. Producent przyznaje, że zdążył już stęsknić się za swoim rodzinnym krajem.
Przy okazji „Rocket” zdradził, że ma już spisane trzy pomysły na nowe gry oraz dodatkowe dwa, które jednak wymagają więcej pracy. Większość z nich ma pod wieloma względami przypominać DayZ, ponieważ twórca jest „zafascynowany” produkcjami sieciowymi i „bardzo zainteresowany” tematem tytułów traktujących o przetrwaniu. Hall zdaje sobie sprawę, że DayZ „nie jest grą idealną i nigdy nią nie będzie”. Jego celem jest zatem dążyć do takiego „perfekcyjnego doświadczenia sieciowego”.
DayZ to samodzielna wersja niezwykle popularnego moda o tym samym tytule, która znajduje się już w rękach ponad półtora miliona graczy. W wyniku dużego sukcesu darmowej modyfikacji do strzelaniny ArmA II z dodatkiem Operation Arrowhead, twórcy zdecydowali się wydać swój twór w formie oddzielnego produktu. W DayZ chodzi głównie o przetrwanie w świecie, w którym zagrożeniem są nie tylko zombie, ale przede wszystkim pozostali gracze.