Dead Space Remake skrywa sekret? Gra ma otrzymać alternatywne zakończenie
Remake Dead Space prawdopodobnie doczeka się pewnych zmian fabularnych. Mają one pozwolić dotrzeć do alternatywnego zakończenia gry, którego nie było w oryginale.
Do premiery remake’a Dead Space pozostały już tylko cztery dni. Motive Studio odświeżyło produkcję z 2008 roku nie tylko wizualnie – jak zauważył Darek „DM” Matusiak w naszej zapowiedzi, deweloper wprowadził wiele drobnych zmian, m.in. przerobił cutscenki oraz poprawił sterowanie i pracę kamery. Okazuje się, że to nie wszystko. Zmodyfikowano bowiem również fabułę gry.
Dowiedzieliśmy się o tym dzięki liście osiągnięć, która pojawiła się w bazie PlayStation. Możecie zapoznać się z nią tutaj. Wprawdzie liczy ona tyle samo trofeów, co ta z oryginału (48), ale porównując je, można zauważyć istotne zmiany.
Najważniejszą wydaje się dodanie srebrnego osiągnięcia o nazwie Reunion, którego opis brzmi: „Zobacz alternatywne zakończenie na dowolnym poziomie trudności”. Jeśli graliście w oryginał, z pewnością pamiętacie, że był w nim tylko jeden finał. Oznacza to, że Motive Studio wprowadziło do fabuły remake’a Dead Space zmiany, pozwalające graczom zdecydować o zakończeniu pierwszej przygody Isaaca Clarke’a.
Rdzeń fabuły wydaje się jednak taki sam, jak w pierwowzorze, a kampania w dalszym ciągu składa się z dwunastu rozdziałów. Jeśli więc nabraliście co do niej obaw, to (chyba) niepotrzebnie.
Łowcy trofeów z pewnością ucieszą się z faktu, że w remake’u Dead Space nie będą musieli męczyć się z osiągnięciem o nazwie „Don't get cocky, kid”, będącej nawiązaniem do słów Hana Solo z Gwiezdnych wojen: Nowej nadziei, wypowiedzianych do Luke’a Skywalkera, gdy ten zestrzelił myśliwiec („Yeah, great kid, don't get cocky!). Polegało ono na tym, by w rozdziale czwartym zniszczyć wszystkie nadlatujące asteroidy za pomocą działka ADS, nie dopuszczając do spadku spójności kadłuba statku poniżej 50%. Wiele osób miało z tym problem, przez co samo trofeum było jednym z najrzadziej zdobywanych.
A co do zmian stricte gameplayowych, które powinny wyjść remake’owi na plus, tutaj możecie rzucić okiem na odświeżoną mapę. Trzeba przyznać, że jest ona znacznie bardziej czytelna niż ta z oryginału (patrz grafika poniżej).
Dla przypomnienia dodam, że remake Dead Space zadebiutuje 27 stycznia na PC, PS5 i XSX/S. Embargo na recenzje schodzi 26 stycznia, więc o jakości i stanie technicznym tytułu będziemy mogli dowiedzieć się nieco wcześniej. Już teraz wiadomo, iż na konsolach pojawi się opcja grania w 60 klatkach na sekundę. Tutaj możecie sprawdzić wymagania sprzętowe gry na PC, natomiast tutaj znajdziecie porównanie graficzne z oryginałem.